Proves Cotxes
Motor  /  Proves 05/01/2019

Alfa Romeo Giulia Veloce, ànima de Fórmula 1

Provem la variant de 280 CV i tracció integral de l’Alfa Romeo Giulia, la berlina més esportiva del mercat

Ferran Vital
8 min
Alfa Romeo Giulia Veloce

Després de molts anys fora de la competició, aquesta temporada que tot just acaba ha estat la del retorn d’Alfa Romeo a la Fórmula 1, una competició que ja va guanyar en dues ocasions els anys 1950 i 1951 amb pilots mítics com Nino Farina o Juan Manuel Fangio.

Alfa Romeo Giulia Veloce

A banda de tornar als circuits –hàbitat natural dels italians durant molts anys– la marca llombarda ha recuperat també la denominació històrica Veloce, una paraula que identifica les versions prestacionals i de tall més o menys esportiu d’Alfa Romeo. En el cas del Giulia, la variant Veloce serveix per identificar el model a mig camí de la bestial versió Quadrifoglio Verde de 510 CV i les versions estàndard o de carrer dels milanesos.

Giulia Veloce

Estèticament és senzill diferenciar aquesta versió Veloce gràcies a les seves llandes exclusives de 18 polzades i a alguns detalls que denoten el seu caràcter esportiu, com ara les entrades d’aire davanteres pronunciades o el difusor posterior amb doble sortida del tub d’escapament.

Detall inscripció Veloce

Aquests detalls estètics milloren encara més l’aparença elegant i esportiva del Giulia, una berlina de tres volums que respecta el plantejament clàssic dels turismes convencionals, cada cop en més perill d’extinció a causa de l’ofensiva dels totcamins, que no deixen de guanyar protagonisme als carrers de les nostres ciutats.

Detall interiors

Els interiors d’aquest Giulia Veloce es caracteritzen pel disseny ergonòmic, minimalista i elegant, elaborat amb materials d’una alta qualitat percebuda, gràcies a l’ús de pell o cuir en els seients, entapissats i en el volant de tall esportiu que marida a la perfecció amb les generoses lleves d’alumini.

Una mecànica sorprenent

El nou Giulia Veloce utilitza el ja conegut motor gasolina 2.0 TBi, que arriba a una potència de 280 CV i 400 Nm de parell i que està gestionada per una caixa de canvis automàtica de vuit relacions amb convertidor de parell que també utilitzen BMW i Jaguar (probablement el millor canvi automàtic del moment) i el sistema de tracció integral Q4 característic de la marca llombarda.

Detall motor 2.0 gasolina

El sistema Q4 d’Alfa Romeo és tot un ‘rara avis’ en el mercat, ja que prioritza enviar el parell a les rodes posteriors fent que en la major part dels casos aquest Giulia Veloce es comporti com un vehicle de propulsió o tracció posterior. Només quan l’electrònica detecta que el cotxe pateix una manca de tracció o adherència envia el parell a les rodes davanteres.

El sistema Q4 envia parell a la roda qe ho necessita

Tot i la seva càrrega mecànica i tecnològica, l’Alfa Romeo Giulia Veloce homologa un pes de 1.605 quilos, cosa que sumada a la posada a punt del bastidor i el xassís del cotxe (la coneguda plataforma Giorgio) i l’arquitectura de les suspensions (utilitza el sistema AlfaLink amb estructura l’alumini) fa que la berlina italiana sigui un cotxe extremadament àgil i reactiu.

LA seva posada a punt fa que la Giulia Veloce sigui realment explosiva

Tot aquesta posada a punt fa que el Giulia Veloce sigui un cotxe amb un comportament realment esportiu. Si la versió dièsel de 180 CV ja em va fascinar per la precisió de la seva direcció o el seu comportament dinàmic, aquesta variant Veloce de gasolina i 280 CV gairebé em deixa sense adjectius per explicar les sensacions que s’experimenten al volant del cotxe.