Motor Presentació

Mitsubishi Outlander PHEV: la consolidació definitiva de la marca japonesa al nostre mercat

La quarta generació del model japonès arriba al nostre mercat després dels dubtes sobre la desaparició de la marca a Europa

Mitsubishi Outlander PHEV: la consolidació definitiva de la marca japonesa al nostre mercat
4 min

Fa uns mesos el futur de la marca Mitsubishi al nostre país pintava molt malament. El fabricant japonès no passava (ni passa) pel seu millor moment, i de fet tenia presa la decisió d'abandonar el mercat europeu per centrar-se en altres continents més rendibles econòmicament. Però un moviment d'última hora, en bona part provocat per Renault, amb Luca de Meo al capdavant, va permetre a la marca japonesa mantenir la seva activitat econòmica al Vell Continent.

D'entrada, això era possible gràcies al reaprofitament dels models Clio i Captur en els Mitsubishi Colt i ASX, respectivament, per poder vendre nous vehicles sense haver de realitzar despeses de desenvolupament. Doncs bé, recentment Mitsubishi ha presentat al nostre mercat el nou Outlander PHEV, un cotxe que també s'havia retirat del nostre mercat però que finalment ha tornat gràcies a una conjunció de tres factors: d'una banda, que aquest model ja existia al mercat americà; d'una altra, que fa servir tecnologia i components de Nissan, la qual cosa li permet reduir costos; i, en tercer lloc, perquè el seu motor híbrid endollable es pot vendre sense problemes a Europa malgrat les restrictives normatives mediambientals.

La part frontal llueix el típic llenguatge de disseny de Mitsubishi
El disseny posterior també resulta robust i esportiu

Un cotxe amb personalitat pròpia

Recentment hem pogut conèixer de primera mà el nou Outlander gràcies a la presentació estàtica que la marca ha fet del seu nou model, en què hem pogut comprovar la gran evolució que ha experimentat respecte a la generació anterior. Concretament, es tracta de la quarta entrega del popular model japonès, que arriba amb una longitud de 4,71 metres i llueix el ja popular llenguatge de disseny de la marca japonesa, anomenat Dynamic Shield i que destaca per mostrar una part davantera imponent amb una graella de grans dimensions i unes òptiques LED dividides en dues seccions.

També resulten destacables tant la part lateral, amb llandes d'entre 18 i 20 polzades i una cintura elevada que li confereix robustesa, com la posterior, amb un pilar C de grans dimensions, pilots LED en forma de lletra T i unes formes gairebé tan pronunciades com les davanteres.

La vista lateral deixa clar que no és pas petit: la seva longitud és de 4,71 metres
A l'interior combina tecnologia amb materials de gran qualitat

Però tal vegada és a dins on es pot veure l'enorme salt endavant que ha fet aquest nou Outlander respecte a l'anterior. Aquí Mitsubishi ha optat per fer servir materials de gran qualitat, seients que primen el confort i que incorporen calefacció, ventilació i massatge i un sistema d'infoentreteniment format per la cada cop més habitual instrumentació digital i una pantalla central de 12,3 polzades que integra tots els sistemes de connectivitat amb el telèfon.

A més, el nou Outlander apunta directament al segment prèmium gràcies a elements com l'equip de so desenvolupat en col·laboració amb Yamaha o el head-up display. Si ens centrem en l'espai disponible, convé destacar que a Europa Mitsubishi només ha volgut comercialitzar la versió de cinc seients, però gràcies a aquest fet l'espai a les places posteriors és realment bo i el maleter disposa de 495 litres que es poden ampliar fins als 1.422.

El maleter disposa de 495 litres, una dada competitiva en el segment dels SUV PHEV
La versió que es ven al nostre mercat només està disponible amb cinc seients

Un motor híbrid endollable amb 86 km d'autonomia elèctrica

Com dèiem, el Mitsubishi Outlander només estarà disponible al nostre mercat associat a un motor híbrid endollable. Es tracta d'una mecànica que combina la potència d'un motor gasolina de 136 CV amb dos propulsors elèctrics, un situat a l’eix davanter amb 116 CV i un altre al posterior amb 136 CV.

Entre tots tres són capaços de generar una potència conjunta de 306 CV i un parell motor de 400 Nm que es reparteixen entre les quatre rodes, dotant-lo així de tracció total. Això, juntament amb un total de set modes de conducció (Normal, ECO, Power, Asfalt, Grava, Neu i Fang), el converteix en un SUV que no té por a sortir de l'asfalt.

El motor híbrid endollable genera una potència conjunta de 306 CV i disposa de tracció total
El nou Outlander ens permet escollir fins a set modes de conducció diferents

Pel que fa a la part elèctrica, els seus motors reben l'energia d'una bateria de 22,7 kWh que li permet homologar una autonomia de 86 quilòmetres en mode elèctric, registrant un consum de tan sols 0,8 litres cada 100 quilòmetres (tot i que, com sempre diem, aquests tipus d'homologacions tenen trampa). Amb tot, Mitsubishi ha dotat el seu nou model de fins a tres programes de gestió elèctrica per poder escollir si volem fer servir només el mode zero emissions, si volem combinar tots els motors o si volem fer que el motor de combustió tingui més pes.

stats