Proves cotxes
Motor  /  Proves 07/03/2020

Toyota Rav4, aposta segura

Provem el nou Toyota Rav4, el totcamí més ecològic del mercat

Ferran Vital
8 min
Toyota Rav4, aposta segura

A aquestes altures tothom té més o menys clar que els SUV o totcamins són els cotxes de moda gràcies a la seva versatilitat, polivalència i sensació de poder i seguretat. Si a aquesta realitat hi afegim una estètica moderna i acurada, una bona capacitat de maleter i habitacle i una mecànica ecològica consolidada i fiable, el resultat és un model que esdevé una aposta segura i que apunta a supervendes en tots els mercats.

Toyota Rav4, aposta segura

El segment dels SUV híbrids és un nínxol de mercat amb una demanda creixent, que cada cop sedueix més compradors i que deixa un marge econòmic molt interessant per als grans fabricants, especialment per als japonesos, autèntics mestres en aquest tipus de vehicles.

De fet, el nou Toyota Rav4 s'ha d'enfrontar en aquest segment a pesos pesants del mercat com el nou Honda CR-V o el Subaru Forester Eco Hybrid que vam poder provar fa unes setmanes, o amb el Mitsubishi Outlander PHEV, per bé que aquest últim model utilitza un sistema híbrid endollable o PHEV, una possibilitat tècnica que Toyota inclourà en la gamma del Rav4 al llarg d'aquest 2020.

Un SUV amb personalitat

Aquesta tercera generació del Rav4 no disposa de variants amb motor de combustió dièsel o gasolina, i ho aposta tot al sistema híbrid amb (això sí) versions de tracció davantera o bé integral. El nou Rav4 utilitza la mateixa plataforma modular TNGA que va estrenar el Prius i que fan servir el CH-R i el Corolla (i que tan bon gust de boca ens va deixar), amb més rigidesa torsional que el fa més àgil i fins i tot un punt dur –sense arribar a ser incòmode– si practiquem una conducció més animada, tot i que aquest no és l'objectiu principal del producte.

El Rav4 és un cotxe estèticament ben treballat

Val a dir que, des d'un punt de vista estètic, el nou Rav4 és un cotxe molt ben treballat, amb un disseny global que el fa atractiu i competitiu en qualsevol país del món. De fet, la carrosseria repeteix disseny, amb predomini de les línies rectes i formes geomètriques que altres fabricants ja apliquen amb èxit en el segment (fórmula utilitzada des del Volkswagen Tiguan fins al Seat Ateca, passant pel Kodiaq de Skoda o el nou Q3 d'Audi).

Vista lateral Rav4

La vista frontal i de tres quarts es veu dominada per una gran calandra hexagonal i uns grups òptics estilitzats que s'obren a un gran capó de formes rectes i elevades, i uns embellidors de baixos de plàstic amb detalls cromats que emfatitzen la seva personalitat.

Vista tres quarts posterior

El Rav4 és un cotxe amb múscul, i la seva vista lateral i posterior emfatitza aquesta sensació de poder i força gràcies a una línia de cintura elevada, una nervadura lateral ascendent i molt marcada que dialoga amb uns passos de roda amb forma quadrada o rectangular i uns baixos protegits amb plàstics de color negre que li aporten una imatge una mica més aventurera.

Vista posterior Toyota Rav4

Potser la vista posterior és un dels punts que han evolucionat més amb el nou Rav4. Els fars posteriors estan units per una línia cromada que divideix el portó en dues meitats, i el disseny geomètric de la carrosseria fa que el cotxe mantingui un aspecte elegant, modern i un punt esportiu, especialment gràcies al difusor posterior cromat i la doble sortida dels tubs d'escapament, que aporten una dosi extra d'esportivitat al conjunt.

Detall llandes i passos de roda

Pel que fa als interiors, el nou Rav4 també fa un important pas endavant en disseny, ajustos i qualitat dels materials utilitzats respecte a la generació precedent. El nou Rav4 utilitza una nova pantalla tàctil central col·locada en una posició prou elevada per no obligar a desviar massa la mirada de la carretera i poder gestionar les seves funcionalitats, i pot anar associada opcionalment a un navegador (850€).

Detall quadre instruments

Amb tot, els compradors més exigents i tecnòfils poden arribar a trobar que el funcionament del seu aparell d'infoentreteniment és una mica lent i que el disseny dels gràfics i la seva resolució i nitidesa no arriba a ser de les millors del mercat. A més a més, aquest sistema de Toyota no és compatible amb Android Auto ni Apple Car Play, cosa que en limita la funcionalitat.