Proves cotxes
Motor  /  Proves 25/12/2021

Ford Kuga PHEV: endollable, assenyat i estalviador

Provem la primera versió híbrida endollable del Kuga, un model ecològic que ofereix un bon confort de marxa i consums de carburant realment continguts

8 min
Kuga PHEV

Després del gran èxit comercial que han suposat les dues primeres generacions del Kuga, Ford va presentar ara fa un parell d’anys la tercera generació del Kuga, el seu SUV estrella que ja ha superat en vendes tòtems de la marca de l’oval com ara el Mondeo o el Focus, entre d'altres. 

El nou Kuga evoluciona en la seva tercera generació cap a formes més sublims i un disseny més esportiu, hereu dels actuals Focus i Fiesta , i s'adequa als paràmetres dels clients del segment, que demanen cotxes amb aparença elevada i un disseny més o menys dinàmic i juvenil, prioritzant el confort en ciutat i carretera a les seves capacitats fora de l’asfalt, motiu pel qual es converteix en un cotxe menys SUV i més crossover.

Nou Kuga PHEV
Nou Kuga PHEV
Nou Kuga PHEV

En aquest sentit es pot comprendre fàcilment que el nou Kuga sembli una versió elevada del Focus, més que un totcamí amb tots els ets i uts. I és que, més que semblar-ho, ho és: el nou Kuga utilitza la plataforma modular C2 de Ford, estrenada pel nou Focus, que permet que aquesta tercera generació del Kuga sigui uns 90 kg més lleugera que la seva predecessora i la seva rigidesa de torsió augmenti un 10%. Més enllà del seu disseny (que no deixa indiferent a ningú), el nou Kuga és també 6 centímetres més llarg, 1,7 més ample i 2 centímetres més baix, i el disseny de la seva calandra variarà en funció de l’acabat del model, com ja passa actualment en el Focus. 

Interior del Ford Kuga

Els interiors del Kuga també han evolucionat i ara disposen de més espai a les places posteriors gràcies a l’augment de la batalla o distància entre eixos del vehicle. A més, aquesta segona filera de seients es pot desplaçar longitudinalment per millorar la modularitat interior, per bé que Ford no té previst comercialitzar cap versió amb set places.

Per primer cop amb versions híbrides i híbrides endollables

La nova generació del Ford Kuga presenta mecàniques gasolina, dièsel, dièsel amb sistema mild hybrid, híbrida convencional o HEV i la variant estrella híbrida endollable o PHEV, que és la que hem pogut provar a fons. Aquesta versió híbrida endollable o PHEV del nou Ford Kuga presenta una potència total combinada de 224 CV i una autonomia en mode elèctric de 56 quilòmetres, i les seves bateries de 14,4 kWh de capacitat es poden carregar del tot en un endoll domèstic de fins a 3,6 kW de potència en unes quatre hores i mitja. Gràcies a aquesta autonomia elèctrica el SUV ecològic de Ford rep el distintiu de zero emissions de la DGT, amb els avantatges fiscals que això suposa.

A nivell mecànic el Kuga PHEV o híbrid endollable combina un motor gasolina de quatre cilindres 2.5 Duratec de cicle Atkinson (més eficient) que ofereix 152 CV de potència amb un motor elèctric de 132 CV, que treballen de manera conjunta per oferir els 224 CV de potència que promet la fitxa tècnica del cotxe. Però l’element més innovador i diferencial d’aquesta versió híbrida endollable del Kuga és que el cotxe ens ofereix la possibilitat de seleccionar el funcionament del sistema híbrid per prioritzar el funcionament en mode totalment elèctric, mantenir un funcionament normal o estàndard, o fins i tot prioritzar l’ús del motor de combustió per salvaguardar la càrrega restant de la bateria. 

Detall de la mecànica del Kuga PHEV 3

A part del nou híbrid endollable o PHEV de prova, el Kuga també oferirà una versió híbrida convencional que marida propulsors de gasolina i elèctrics i aprofita l'energia cinètica del vehicle. També oferirà un consum mitjà de 5,6 litres, segons Ford. Per acabar la seva oferta ecològica, el nou Kuga tindrà també una versió mild-hybrid que associarà un motor dièsel 2.0 EcoBlue amb un alternador o motor d’arrencada de 48V que també faran servir els actuals Fiesta i Focus i que promet un consum de només 5 litres cada 100 quilòmetres.

Per acabar amb la seva oferta mecànica, el Kuga mantindrà motors gasolina EcoBoost de tres cilindres i 150 CV i dos motors dièsel EcoBlue 1.5 i 2.0 de 120 i 180 CV, respectivament. Tots els models es poden associar a un nou canvi automàtic de vuit relacions amb convertidor de parell i un selector amb quatre modes de conducció anomenats Normal, Eco, Sport i Wet –pensat per a ferms lliscants– que modifiquen l’entrega de potència del cotxe i la gestió dels sensors i sistemes de tracció.

Un SUV molt estalviador

Precisament el tema de l’autonomia i dels consums és un dels detalls més cridaners i rellevants d’aquest Kuga PHEV o híbrid endollable que hem pogut provar a fons. Un cop en marxa he quedat gratament sorprès pels baixos consums de carburant que presenta el cotxe un cop en marxa i amb les bateries carregades, ja que el seu consum en entorns urbans però també per carreteres ràpides i autopistes és realment insignificant, de només 1 o 1,2 litres als 100 quilòmetres. A més, el Kuga PHEV manté un sistema autorecarregable que aprofita l’energia cinètica i les desacceleracions del cotxe, així com els desnivells en baixada per desacoblar el motor tèrmic i carregar les bateries del vehicle, cosa que n'allarga l'autonomia encara una mica més. Encara hi ha més: el Kuga PHEV ofereix un mode de gestió del sistema híbrid que permet carregar les bateries del cotxe reaprofitant part de l’energia del motor de combustió, per després fer servir aquesta energia elèctrica en recorreguts urbans o allà on el conductor cregui convenient, i que s’activa pitjant un botó amb la lletra L integrat al comandament circular que fa les funcions de canvi de marxes.

Detall dels interiors
Detall de la pantalla central