Proves cotxes
Motor  /  Proves 07/03/2021

Peugeot 2008: distinció i qualitat a preu de generalista

Ens posem al volant del SUV urbà de la marca francesa, que associat al motor de gasolina de 155 CV ofereix un bon equilibri entre prestacions i confort

9 min
Nou Peugeot 2008

Quan en qualsevol àmbit de la vida s’ha de competir amb altres persones, empreses o institucions per aconseguir un objectiu, un dels reptes principals és diferenciar-se de la resta i oferir quelcom que els altres no ofereixen. En el món de l’automoció aquest fet es dona gairebé cada dia, i concretament és al segment dels SUV on la lluita és més viva.

La prova del Peugeot 2008 que ens ocupa avui és un bon exemple del que comento. Amb una longitud exterior de 4,3 metres pertany al segment dels SUV urbans o SUV-B, una categoria en la que cada cop hi trobem més integrants i en la que lluiten per aconseguir el major nombre de vendes més de 25 models. Evidentment, quan has de competir amb tants rivals has de resultar el més atractiu possible i oferir un preu competitiu... i aquesta és la recepta que ha seguit Peugeot amb el 2008.

Val a dir que el nou 2008 és força atractiu
Val a dir que el nou 2008 és força atractiu
Val a dir que el nou 2008 és força atractiu

Quan vam provar la primera generació del Peugeot 2008 ens va sorprendre positivament la seva polivalència i la seva estètica, diferenciada i molt atrevida. Però aquest model va arribar al mercat l’any 2013, i com és lògic ja començava a estar antiquat en aspectes com el disseny o la tecnologia.

Per aquest motiu Peugeot va presentar l’any 2019 la segona generació del 2008, que actualment disposa de versions gasolina, dièsel i fins i tot d’una 100% elèctrica. A l’Ara Motor ens hem posat al volant de la versió gasolina més potent, que amb 155 CV destaca per ser un dels SUV urbans amb més personalitat del mercat.

DISSENY EXTERIOR

Fa anys que Peugeot es caracteritza per dissenyar vehicles amb molta personalitat. El model que es va encarregar d’iniciar aquest nou llenguatge de disseny va ser el 508 , i des d’aleshores tots els models de la marca francesa comparteixen la mateixa filosofia estètica.

El Peugeot 2008 n’és un bon exemple. La seva vista frontal ja ens avança com serà la resta del cotxe, i es caracteritza per un capó molt elevat i pla, una graella frontal de grans dimensions amb efecte tridimensional i unes òptiques amb tecnologia LED. A més, les habituals tres urpes del sistema d’il·luminació fan servir la tercera urpa com a ullal que travessa verticalment els laterals del para-xocs.

Detalls estètics
Detalls estètics
Detalls estètics

També hi trobem uns fars antiboira i una motllura platejada a la part inferior, de manera que no es pot dir precisament que ens trobem davant d’un frontal poc recarregat. El mateix passa al seu lateral, que destaca especialment pels passos de roda en color negre (que amaguen unes llandes de 18 polzades en l’acabat GT Pack de la nostra unitat de proves) i per unes línies de tensió molt rectes que generen uns angles molt marcats a les portes.

La cintura té una línia ascendent que conflueix en un pilar C completament negre, que es fon amb el sostre i dona pas a una part posterior amb més personalitat encara que la part davantera.

Detalls estètics