Proves cotxes
Motor  /  Proves 17/02/2019

Peugeot 508 GT, 'savoir faire' francès

Provem la versió més esportiva de la nova berlina de la marca del lleó, que destaca pel seu espectacular disseny i la seva gran dotació tecnològica

Sergio Domínguez
10 min
Peugeot 508 GT, 'savoir-faire' francès

Fa uns anys el segment de les berlines era un dels que més èxits comercials tenien al nostre mercat. És cert que el dels compactes i els utilitaris tenia un pes enorme en el total de vendes, però models com el Ford Mondeo, l’Opel Vectra, el Renault Laguna, el Citroën C5, els Peugeot 406 i 407 o el Seat Toledo –entre molts altres– ocupaven una posició destacada en els rànquings anuals de matriculacions. L’eclosió del fenomen SUV l’any 2007 amb l’arribada del Nissan Qashqai va començar a revertir aquesta tendència, i de mica en mica els totcamins han anat augmentant la seva presència al mercat en detriment de les berlines, mentre que els compactes i els utilitaris lluitaven per mantenir-se en una posició destacada.

Peugeot 508 GT

El resultat actual es pot comprovar fàcilment si fem una ullada a les matriculacions dels últims anys. Els SUV ocupen posicions molt elevades en els rànquings, i les berlines no només han caigut en picat, sinó que alguns fabricants fins i tot han optat per eliminar-les progressivament del seu catàleg. És evident que el mercat evoluciona, i les marques han de triar entre mantenir la seva estratègia comercial o adaptar-la als nous temps. Això és precisament el que ha fet Peugeot amb la seva berlina, el 508.

Quan l’any 2011 Peugeot va presentar la primera generació del 508 (model amb què substituïa el 407) va optar per canviar el disseny exterior adaptant-lo a la resta de la gamma i per dotar-lo d’un habitacle menys recarregat i elegant. Però, en essència, el 508 continuava sent una berlina amb tots els ets i uts, d’estil dinàmic però eminentment clàssic. Res a veure amb el que la marca del lleó va fer l’any passat amb la segona generació del 508, que ens ocupa en aquesta prova. Una generació que arriba amb la intenció de capgirar el segment de les berlines perquè torni a ser atractiu per als clients que l’han anat deixant de banda en els últims anys.

DISSENY EXTERIOR

Per donar aquest cop sobre la taula, Peugeot ha canviat radicalment la concepció del 508. Ara ja no és la berlina que deixava de banda les línies clàssiques del 407 i adoptava un estil més dinàmic, sinó que ha passat a ser un autèntic cupè que vol ser una berlina d’estil 'fastback'. I en aquest sentit, el resultat dels dissenyadors francesos és excel·lent. El nou 508 s’adapta a la línia de disseny de la marca, però incorpora una sèrie de detalls que el fan únic i molt, molt esportiu.

El 508 és un autèntic cupè

La part davantera disposa d’una graella de disseny 'típicament Peugeot', amb detalls cromats d’estil tridimensional que n'augmenten l'atractiu. Però un dels elements que el diferencien de la resta de la gamma és la il·luminació diürna led, que no ressegueix la part superior dels fars davanters com en els altres models, sinó que se situa a la part lateral i descendeix de manera vertical per fusionar-se amb l’entrada d’aire inferior, simulant la forma de dos grans ullals.

Peugeot 508 GT

La resta de la part davantera combina les línies rectes amb les formes arrodonides, i dona una sensació de disseny molt ben treballat sense arribar a estar recarregat en excés. No podem deixar passar un detall que ens ha encantat: no només la graella frontal torna a disposar del logotip de Peugeot al seu interior, sinó que a la part superior es mostra la denominació “508”, en clara referència al popular model 504. Un gran exemple de com reaprofitar el que va triomfar en el passat amb elegància i estil.

Detall graella

A la part lateral és on trobem un dels principals elements diferenciadors amb l’anterior model. En primer lloc, l’actual 508 actual és vuit centímetres més curt que l’anterior (de 4,83 a 4,75 metres) i cinc centímetres més baix (de 1,45 a 1,40m.). A més, la cintura del model és molt elevada i la superfície de vidre de les portes és força reduïda. Precisament en aquest sentit destaquen les finestres, que no disposen de marc i aporten un toc d’evident estil cupè.

Detall muntant posterior

Si a tot això hi sumem el color vermell Ultimate (que té un sobrecost de 821 euros), les carcasses dels retrovisors en color negre brillant i les grans llandes de 19 polzades de la versió GT, l’aparença general és la d’un vehicle de caràcter esportiu en format sedan, que sap combinar la practicitat amb l’esportivitat.

Detall vista posterior

I, finalment, si ens traslladem a la part posterior hi trobem una signatura lumínica led que disposa de les característiques tres urpes en cadascun dels pilots, però que ara estan molt més estilitzades que en l’anterior model. De fet, tenen un disseny que les connecta entre si mitjançant una franja de color negre brillant que recorda la forma d’un antifaç. A més, en aquesta versió la doble sortida d’escapament cromada és real i aporta un toc esportiu, juntament amb el petit aleró posterior.

DISSENY INTERIOR

Accedir a l’habitacle del 508 és gairebé com posar-se als comandaments d’una nau espacial. Com ja és tradició a la marca, disposa del lloc de conducció i-Cockpit Amplify, format per un volant molt aplatat de disseny espectacular però de funcionalitat un pèl incòmoda, principalment a l’hora de circular per trams revirats on cal moure la direcció amb rapidesa. Per contra, les lleves ubicades darrere del volant són fixes, i tot i ser de plàstic es veuen de bona qualitat.

La resta de l’espectacular i-Cockpit no deixa ningú indiferent, i és que amb una instrumentació digital amb pantalla de 12,3 polzades i una pantalla central molt apaïsada de 10 polzades (8 en els acabats inicials) en cap moment es troba a faltar la informació. Precisament a la zona del quadre de comandaments destaca molt positivament el tacte dels botons en forma de tecla de piano i la possibilitat d’accionar el sistema multimèdia mitjançant un botó clàssic.

La pantalla central de 12,3 polzades és espectacular

Això sí, en aquest afany per digitalitzar-ho tot resulta menys pràctic que els comandaments de la ventilació i la temperatura només siguin accessibles a través de la pantalla. És evident que és la tendència habitual de la majoria de fabricants, però haver de modificar aquests paràmetres en marxa obliga a desviar l’atenció de la carretera.