Proves cotxes
Motor  /  Proves 31/10/2021

Opel Mokka-e, un elèctric diferent

Provem el Mokka-e, el primer cotxe elèctric d’Opel, un vehicle amb una estètica llampant i una molt bona posada a punt

7 min
Opel Mokka-e

L’Opel Mokka és un SUV urbà del segment B que la marca del llamp comercialitza des de l’any 2012, i que General Motors també venia als Estats Units i a la Xina amb el nom de Buick Encore. La seva bona acollida comercial a Europa va animar el grup Peugeot-Citroën a preparar-ne una segona generació, ja sobre una base i una plataforma totalment pròpies, que els de Rüsselsheim tot just van presentar l’any passat .

La segona generació del Mokka disposa de versions amb motors dièsel i gasolina, però també d'una variant elèctrica anomenada Mokka-e que aprofita la plataforma i la mecànica modular CMP del grup Stellantis i que comparteix amb models com els Citroën e-C4, Corsa-e, DS3 Crossback o Peugeot e-2008.

Entrant en detalls, el flamant Mokka-e és un vehicle elèctric amb un motor de 100 kW de potència (equivalent a 136 CV convencionals) i unes bateries de liti de 50 kWh de capacitat que permeten una autonomia teòrica de 330 quilòmetres, una xifra que esdevé poc realista en condicions de circulació normals, sobretot en autopista o autovia.

Una estètica espectacular

Convé dir-ho: la metamorfosi del Mokka en aquesta segona generació ha deixat tothom bocabadat. Si el model original –aparegut el 2012 quan Opel encara formava part del grup General Motors– era un cotxe de línies arrodonides que no volia cridar gaire l’atenció, aquesta segona generació del SUV urbà d’Opel, ja desenvolupat íntegrament en el grup francès PSA, és un model radicalment diferent, molt més atrevit i amb predomini de les formes geomètriques i les línies rectes i que estrena una versió totalment elèctrica.

Detall Mokka-e
Detall Mokka-e
Detall Mokka-e

L’element més característic del nou Mokka és el seu frontal, amb una calandra i uns grups òptics led IntelliLux horitzontals que prometen ser un dels nous elements distintius de la marca alemanya, així com l’espectacular carrosseria de dos colors.

La nostra unitat de premsa, amb llandes de 18 polzades i la carrosseria de dos colors amb un predominant i llampant color verd, és d’aquelles que no passen desapercebudes. Els detalls en contrast de plàstic negre a la part inferior del cotxe, així com els protectors de plàstic dels passos de roda, baixos i difusor posterior li aporten una dosi extra de presència musculada i aventurera, encara que el model no estigui en cap cas enfocat a explotar les seves qualitats fora de l’asfalt.

Pel que fa als interiors, el nou Mokka estrena un quadre de comandaments totalment digitalitzat i una gran pantalla central tàctil de 10 polzades orientada al conductor, a més d'altres elements tecnològics com un sistema de càrrega sense fils per als telèfons mòbils moderns, seients de tall ergonòmic amb certificat AGR i ajustaments electrònics. També un carregament de seguretat molt complet que inclou de sèrie control de creuer adaptatiu, sistema de manteniment en el carril per on circula i reconeixement automàtic de senyals, prestacions que li permeten moure's en nivell 2 sobre 5 en l’escala de conducció autònoma.

Detall interiors
Detall motor de 100 kW
Detall panells portes

La disposició general dels instruments del Mokka-e és ergonòmica i racional, presidida per la pantalla central tàctil però conservant botons físics per controlar elements clau com ara la ràdio, el climatitzador o les ajudes al manteniment de carril, assistent d’aparcament i avisos de proximitat, entre d'altres. A més, els entapissats dels seients de cuir i les insercions dels panells laterals i la consola central de cuir, símil de fibra de carboni, Alcántara i plàstics tous incrementen molt la sensació de benestar i qualitat a l’interior.

Tot i ser un SUV elèctric que prescindeix de mecàniques de combustió i transmissions a les quatre rodes, l’espai interior del Mokka-e no és dels millors del segment, i de fet peca de poc espai en l’habitacle si el comparem amb altres rivals. Les places davanteres són prou amples i còmodes, però les posteriors potser serien una mica massa justes per viatjar-hi amb comoditat, i encabir-hi tres adults o un adult i dues cadiretes infantils és poc més que una quimera.

Detall seients i maleter