Proves cotxes
Motor  /  Proves 29/02/2020

Kia e-Niro: de debò vols un Tesla?

Provem el ‘crossover’ elèctric coreà, un dels totcamins elèctrics més assequibles del mercat

Ferran Vital
7 min
Kia e-Niro: de debó vols un Tesla?

Ja fa molt de temps que el Kia Niro –el crossover híbrid coreà– funciona comercialment molt bé en el mercat. De fet, ja fa gairebé quatre anys que el vam provar per primer cop i ens va agradar molt la seva proposta per un model ecològic i assequible.

Kia e-Niro: de debó vols un Tesla?

Però a Kia han volgut anar més enllà i presentar una versió totalment elèctrica anomenada e-Niro, que aprofita la plataforma i carrosseria del Niro convencional amb algunes petites modificacions estètiques i tècniques que permeten rendibilitzar les inversions del Niro original i oferir un cotxe elèctric de qualitat a un preu més competitiu que la majoria dels seus rivals en poder estalviar-se una part dels costos de desenvolupament.

Vista frontal e-Niro

Estèticament la versió elèctrica del Niro no varia gaire respecte dels seus germans de gamma, i tan sols alguns detalls com la calandra sencera, alguns detalls acabats en color blau o les llandes específiques anuncien que ens trobem davant un cotxe diferent i totalment electrificat.

Vista lateral e-Niro

Les mides del Niro elèctric també varien lleugerament respecte de les versions híbrides i híbrides endollables, creixent 20 mil·límetres de llarg i 25 d’alt i oferint un notable increment del maleter, que arriba fins als 451 litres de capacitat gràcies a poder prescindir de les bateries de liti sota el maleter i poder-les distribuir en tot el vehicle.

Detall interiors e-Niro

Els interiors de l’e-Niro també disposen d’alguns elements de fil i plàstics embellidors blaus que denoten la seva naturalesa elèctrica, i la nostra unitat de prova, equipada amb el Pack Luxury, també integra detalls com ara seients posteriors amb calefacció, seients ergonòmics davanters amb calefacció i refrigeració, volant de cuir i pell amb calefacció, ús massiu de materials nobles com la pell girada, alcàntara, cuir i plàstics tous o ajustaments electrònics en els seients davanters.

Ecològic i potent

El nou e-Niro ofereix dues versions mecàniques que es corresponen dos motors elèctrics de 100 kW (136 CV) i 150 kW (204 CV) associats a bateries de 39 i 64 kWh respectivament que modifiquen l’autonomia i les prestacions del cotxe. Arribats a aquest punt convé destacar que aquestes mecàniques no són exclusives de l’e-Niro, sinó que el grup coreà les ha reaprofitat del seu cosí Hyundai Kona.

Detall motor 150 kW e-Niro

La nostra unitat de prova utilitzava el motor de 150 kW o 204 CV de potència associat a les bateries de 64 kWh, el que Kia anomena Long Range o cotxe d’autonomia estesa. Amb aquesta disposició l’e-Niro promet unes xifres realment destacables i que el fan apte per a un ús quotidià i diari del 99% dels conductors catalans.

El punt de càrrega de l'e-Niro s'integra en la falsa calandra

El motor elèctric de l’e-Niro, de 150 kW o 204 CV, ofereix 395 nm de parell, cosa que li permet accelerar de 0 a 100 en només 7,8 segons, i la seva bateria de ions de liti de 64 kWh promet una autonomia teòrica de 450 quilòmetres (molt inferior en ús real) que pot recarregar-se del tot en menys d’una hora en un punt de recàrrega ràpida.

Tot i que promet 450 quilòmetres d'autonomia, l'e-Niro es conforma amb una mica menys

Com gairebé sempre les xifres de la fitxa tècnica del vehicle no s’acaben d’ajustar a la realitat material del producte. Val a dir que l’e-Niro que vam provar ofereix els 450 quilòmetres teòrics d’autonomia que promet la seva fitxa tècnica quan l’hem carregat del tot, però després d’un ús aproximat d’uns 60 o 70 quilòmetres amb el mode ecològic activat i practicant una conducció estalviadora la xifra d’autonomia havia davallat fins a uns 350 quilòmetres.