Proves cotxes
Motor  /  Proves 26/09/2021

Hyundai Kona Electric, el cotxe elèctric definitiu?

Ens posem al volant de la versió elèctrica del Kona, que té un disseny gairebé idèntic al del seus germans de gamma i homologa una autonomia de 484 quilòmetres

10 min
Hyundai Kona Electric

La prova del Hyundai Kona Electric m’ha sorprès molt positivament. No tant pel model en sí, que respecte a les versions de combustió canvia poc a nivell estètic i pot passar desapercebut com a un Kona més, sinó pel seu motor i per les seves prestacions.

El Hyundai Kona és un cotxe que coneixem bé a l’Ara Motor, ja que fa uns anys passar per les nostres mans en versió de gasolina i fa unes setmanes el vam poder provar associat a un motor híbrid .

Però aquest model també està disponible associat a un propulsor elèctric que promet una autonomia de fins a 484 km, una xifra que cada cop s’acosta més a les dels motors de combustió. Així doncs, la pregunta és clara: podrà aquest cotxe democratitzar la mobilitat elèctrica? A continuació mirem d’esbrinar-ho.

DISSENY EXTERIOR

A nivell estètic els canvis entre el Kona de combustió i l’elèctric són gairebé imperceptibles. Tots dos models deriven del model presentat ara fa quatre anys, per bé que la versió elèctrica està més optimitzada a nivell aerodinàmic per augmentar l’autonomia. Aquests canvis es poden apreciar especialment a la part frontal, que és la que més canvia.

Nou Kona elèctric
Nou Kona elèctric
Nou Kona elèctric

La disposició de les llums és gairebé idèntica, de manera que el Kona Electric també disposa d’il·luminació LED. El que sí que canvia és la part inferior del para-xocs, que en el model que ens ocupa munta una entrada d’aire molt més reduïda i renuncia als fars antiboira. Sigui com sigui, l’aspecte diferencial del cotxe es troba a la graella principal... o més aviat en l’absència de graella. I és que tota la part frontal està completament carenada, deixant únicament com a elements destacats el logotip de la marca i la presa de càrrega, situada a la part dreta del frontal.

La vista lateral també ens permet esbrinar que estem davant de la versió elèctrica. Aquí el que més canvia són els passos de roda –igual de prominents però en aquest cas pintats en el color de la carrosseria en comptes del típic plàstic negre- i les llandes, de 17 polzades i que estan carenades gairebé en la seva totalitat per tal de millorar el coeficient aerodinàmic.

Detalls estètics
Detalls estètics
Detalls estètics

Si passem a la part posterior, aquí sí que gairebé tot és idèntic a qualsevol altre Kona. L’únic element que canvia és el para-xocs, que a la seva part inferior té un disseny més senzill i que evidentment renuncia al tub d’escapament. Així doncs, en línies generals el Kona Electric continua sent el mateix cotxe cridaner i amb una personalitat molt marcada que ha sigut sempre, però amb diversos detalls que permeten diferenciar-lo dels seus germans de gasolina.

DISSENY INTERIOR

Hyundai ha posat tots els seus esforços en aconseguir que la versió elèctrica del Kona sigui gairebé igual a la de combustió. I si per fora els canvis són mínims, per dins són gairebé inexistents. L’únic element que canvia és la consola central, situada en una posició més elevada en el cas del model híbrid (per poder encabir-hi la bateria de liti just a sota dels seients) i la palanca de canvis, que desapareix per donar pas a uns selectors en forma de botó.

Detall interiors