Motor La guantera

L’Ibiza i l’Arona s’apunten a l’operació biquini de l’estiu

El Seat Arona i el Seat Ibiza, en una imatge promocional.
2 min

BarcelonaL’any 1984 Seat va presentar l’Ibiza. 37 anys després, aquest vehicle, convertit en una icona de la marca catalana, ja ha superat les cinc generacions, i gairebé sis milions d’unitats venudes. 34 anys després arribava l’Arona, que ja porta 370.000 vendes, i que el 2020 va ser el segon model de la firma més venut.

Els dos vehicles, un turisme compacte i un SUV urbà, comparteixen la mateixa plataforma, que, en els dos casos, munten a la factoria de Martorell.

Ara ha arribat el moment de fer-los una reforma, tot i que tant l’un com l’altre mantenien la seva vigència. Però a Seat, on van a tota màquina, han volgut donar-los un nou caràcter estètic, i sobretot més tecnològic, sense passar per alt les millores contínues que suposen els avenços en seguretat.

Algunes d’aquestes modificacions són comunes tant en l’Arona com en l’Ibiza: logotip identificador amb una grafia diferent; llums totalment led com a integrants de l’equipament de sèrie; canvis en el disseny d’alguns elements aerodinàmics i de seguretat (alerons, difusors, para-xocs); millores en la connectivitat amb la incorporació de l’accés sense fils Seat Connect, i també la introducció del reconeixement per veu aplicable a les opcions d’infoentreteniment; salt qualitatiu en els acabats de l’interior, amb pantalles informatives que creixen un 20%; modificacions en el concepte del volant multifunció, i un concepte modificat de les boques de refrigeració, que ara són il·luminades.

Pel que fa específicament a l’Arona, cal destacar un nou acabat X-Perience, que pretén potenciar l’aspecte totcamí d’aquest vehicle multifuncional.

També cal fer esment de la incorporació de nous sistemes d’ajuda a la conducció que acosten els dos cotxes a un nivell semiautònom 2 a qualsevol velocitat.

A nivell de motoritzacions, no hi ha canvis: cinc en cada cotxe, una de gas natural comprimit (amb etiqueta ECO) i quatre de gasolina (el dièsel i els híbrids estan descartats sobre aquestes bases) amb potències que van dels 80 de l’Ibiza 1.0 MPI als 150 que tenen les declinacions més potents dels dos models revisats. Segons cada opció trobarem la possibilitat de fer servir canvis manuals o DSG, i fins i tot l’alternativa de poder desconnectar algun cilindre.

La gamma de preus en l’Ibiza va dels 16.200 € de l’1.0 amb l’acabat Reference als 25.960 € de l'1.5 FR Plus; i en l’Arona dels 19.870 € als 28.480 €, opcions que ja podem trobar als concessionaris de la marca.

stats