Proves motos
Motor  /  Proves 26/02/2022

Brixton Crossfire 125 XS, diversió de butxaca

Provem el nou escúter de Brixton, una moto divertida, àgil i dinàmica per moure’ns amb alegria a la gran ciutat i que només costa 2.099 euros

5 min
Brixton Crossfire 125 XS

Els escúters són el mitjà de transport privat més pràctic i fàcil d’utilitzar per fer-los servir a la gran ciutat, ja que ens porten d’un lloc a l'altre ràpidament i per conduir-los només cal accelerar i frenar. Res més, així de senzill, i aquesta és la clau del seu gran èxit comercial al nostre país. Però són vehicles que fan la seva funció i prou, sense aportar-nos el plaer de conducció que molts busquem quan encenem la nostra motocicleta. Evidentment, els escúters no són aquell vehicle que cada matí estàs desitjant agafar per convertir l'avorrit camí a la feina, ple de cotxes, en una aventura diària nova. Si busques aquest tipus de vehicle més divertit, segurament t’interessarà conèixer la Brixton Crossfire 125 XS, una moto que converteix tots els desplaçaments urbans en pura diversió.

El primer que sorprèn de la Crossfire 125 XS òbviament són les seves dimensions contingudes. Al veure-la ràpidament i per primer cop ens venen al cap les mítiques Suzuki Dax i Suzuki RV, les Honda de la sèrie Z conegudes com a Monkey, l'Honda Ape o la Yamaha BW80, per citar-ne només algunes. Però actualment el mercat de motos d’aquest estil és molt reduït i, a banda d’aquesta Crossfire 125 XS, només Honda ofereix dos models similars, la MSX 125 i la icònica Monkey. Però els preus de les Honda, molt per sobre del de la Brixton, els fan estar una mica fora de joc en relació amb aquest escúter urbà.

Brixton Crossfire 125 XS
Brixton Crossfire 125 XS
Brixton Crossfire 125 XS

Estèticament, la Crossfire 125 XS llueix un disseny molt ben cuidat i ple de detalls que enamoren. La careta frontal del far és la gran protagonista i ens fa recordar les motos d’enduro dels anys 80 i 90. La cirereta del pastís és el conjunt de far led i uns intermitents també led que aporten un toc modern al frontal de la moto. El dipòsit de benzina tampoc es queda enrere en termes de disseny atractiu i presenta un acabat amb forma de X que també veiem en altres models de la marca. El manillar i el tub d’escapament alts, novament ens fan recordar les motos de muntanya de fa uns anys. El look de petita enduro el completen els petits neumàtics de tacs amb llandes de 12 polzades.

El motor és el mateix que el de les seves germanes, un monocil·líndric de quatre temps, refrigerat per aire, de 125 cc. Ofereix, igual que la Cromwell 125 que vam provar fa poc , 11 CV, però curiosament les sensacions són ben diferents. Si mirem la fitxa tècnica veurem que en aquest model la potencia màxima l’agafa 500 rpm més aviat que en la resta de models. Això en part explica que la Crossfire 125 XS tingui una mica més d’empenta. Però també hi ha altres factors. El primer el trobem quan engeguem la moto, ja que el tub d’escapament de la Crossfire 125 XS emet un so diferent, més engrescador. De fet, sembla el d’una moto de més cilindrada. Un cop arranquem, veiem que també agafa velocitat més ràpidament. Aquest petit model també és 23 kg més lleuger que la Cromwell. Pot semblar poc, però en una cilindrada petita és una xifra important. A més, les dimensions reduïdes i els neumàtics petits li aporten una agilitat fantàstica en el trànsit urbà. Aquest conjunt de factors ens convida a practicar una conducció més esportiva i divertida. Realment poques motos ofereixen tanta diversió en els trajectes urbans.

Brixton Crossfire 125 XS
Brixton Crossfire 125 XS