Kia K4, polivalència en estat pur
Kia presenta el nou K4, una berlina a mig camí dels segments C i D que vol reinventar el segment

Kia creu que existeix un segment del mercat que encara no ha estat mai explotat, el dels vehicles que es troben entre el segment D, és a dir, les berlines convencionals europees que fa anys que estan en hores baixes, i els vehicles del segment C, que són vehicles compactes europeus. En aquest darrer grup és on el Volkswagen Golf fa més de 40 anys que es reivindica com a referència del segment.
A primer cop d’ull ja es pot intuir que el K4 és un vehicle especial. El seu disseny és actual i juvenil, amb una carrosseria que recorda poderosament els shooting brake o vehicles familiars de tota la vida amb una caiguda cupè que els fa més esportius i dinàmics, una línia de cintura elevada i uns grups òptics moderns i estilitzats.
Els interiors d'aquest nou cotxe són tecnològics, amb un sol panell que aglutina tres pantalles digitals per fer les funcions de quadre d’instruments, comandament del climatitzador i pantalla d’infoentreteniment en una aposta marcadament tecnològica que prescindeix de molts comandaments físics i un sistema d’ordres de veu amb assistent per IA.
A més, el sistema Connected Car Navigation Cockpit incorpora un navegador d'última generació compatible amb Android Auto i Apple Car Play. També ofereix la possibilitat de demanar diversos extres com ara un sistema de so prèmium Harman Kardon, seients davanters amb calefacció, entapissats de cuir sintètic o la Digital Key 2.0 que permet accedir al cotxe o encendre el motor mitjançant el nostre telèfon mòbil.
Una aposta pels motors de combustió
El nou Kia K4 és un vehicle de tall familiar just a mig camí entre els dos segments, gràcies a una mida de 4,44 metres de llarg i 1,85 d’ample i uns interiors especialment generosos, amb molt d’espai per als ocupants de les places posteriors i un maleter destacable que arriba als 438 litres de capacitat.
Però l’element que més ens sorprèn del nou Kia K4 és la seva particular aposta per l'oferta mecànica. El nou model coreà només ofereix una versió d’accés amb motor gasolina 1.0 i un sistema Mild Hybrid de 115 CV i una versió superior amb un motor 1.6 T-GDi de 150 CV o 180 CV associat a un canvi automàtic de sis relacions i doble embragatge. A mitjans de l'any vinent Kia té previst incorporar també una versió híbrida convencional, però en cap cas oferirà versions electrificades amb etiqueta de zero emissions.
Kia creu que els clients europeus encara no estan del tot preparats per a una electrificació total del seu parc automobilístic, i per això aposta per una oferta mecànica formada per motors de gasolina i una futura versió híbrida no endollable. De fet, el K4 no disposarà de versions híbrides endollables o PHEV ni versions totalment elèctriques, ja que la marca coreana creu que el retorn comercial sobre el cost que suposaria electrificar el model no justificaria, en cap cas, una hipotètica inversió.