Motor Cotxe elèctric

Tesla rebaixa el preu del Model Y per sota dels 40.000 euros

El Tesla Model Y Standard té un preu final de 39.900 euros, una xifra que podria baixar per sota dels 30.000 en cas d’acollir-nos a totes les promocions i ajudes institucionals

Model Y Standard
13/10/2025
3 min

Elon Musk té un pla per revifar les vendes dels models de Tesla, després que la companyia hagi passat algunes de les hores més fosques de la seva història a conseqüència de les aventures polítiques del seu CEO. El full de ruta de Tesla passa per incrementar les vendes del Model Y, un cotxe que l’any 2023 va convertir-se en el vehicle més venut de l’any i va superar fins i tot els vehicles de combustió tradicionals.

El nou Tesla Model Y Standard és la versió d’accés del Model Y, les primeres unitats del qual arribaran al nostre mercat durant els mesos de novembre i desembre d’aquest any. Té una autonomia de 534 quilòmetres segons el cicle d’homologacions europeu WLTP, una potència 300 CV, una capacitat de recàrrega compatible amb punts de fins a 225 kW en un punt Supercharger i és capaç d’accelerar de 0 a 100 en 7,2 segons. Aquesta versió d’accés té sistema de tracció posterior i promet convertir-se en la versió més venuda de Tesla al nostre mercat, gràcies a un preu realment competitiu, de 39.900 euros, que en cas d'aprofitar els 7.000 euros del pla Moves III i les deduccions fiscals a l’IRPF es podria situar fins i tot per sota dels 30.000 euros. Un preu més que llaminer per a un producte ja contrastat al mercat.

Detall de les llandes, de 18 polzades
Detall dels fars posteriors

Aquesta versió d’accés és una mica més espartana tant estèticament (llandes de 18 polzades, fars led més senzills) com, sobretot, en els interiors, on prescindeix de la tauleta per a les places posteriors, presenta un sistema de so més senzill amb set altaveus en comptes de nou, sostre de vindre panoràmic però sense opció d’obertura, volant amb ajustament manual i entapissats sintètics en comptes de cuir. El Model Y Standard tampoc disposarà del sistema de conducció autònom Autopilot, per bé que està preparat per rebre el software que possibilita aquesta funció si el client desitja incorporar-la al seu vehicle assumint el sobrecost d'aquest extra.

Detall dels interiors del Model Y Standard

A banda del model d’accés anomenat Standard, Tesla mantindrà una versió Premium de tracció posterior o RWD per 49.900 euros, una versió Premium amb tracció a les quatre rodes o AWD per 52.900 euros i una variant anomenada Performance per 61.990 euros, amb sistema de tracció total. Totes tres versions no suposen cap novetat significativa, ja que formaven part de l'oferta comercial de la marca fins ara.

Un model amortitzat

La rebaixa de 5.000 euros de les unitats d'accés a la gamma converteix el Model Y Standard en una compra més que interessant, però caldrà veure com reacciona la demanda al moviment comercial de Tesla. Elon Musk i la cúpula de la marca creuen sincerament que el sotrac de les vendes dels seus cotxes ha estat circumstancial, i que el mercat seguirà demandant els cotxes de Tesla tal com havia fet de manera progressiva fins al 2023. A més, la rebaixa en el preu del model d’accés no suposa cap gran drama comercial per a un cotxe que comparteix plataforma amb el Model 3 i que ja porta cinc anys al mercat.

Amb tot, hi ha un parell de circumstàncies que poden limitar l’impacte comercial de la rebaixa en el preu de compra del Model Y. En primer lloc, caldrà veure fins a quin punt els compradors europeus i nord-americans interessats en la compra d’un vehicle elèctric castiguen Tesla per les vel·leïtats polítiques d'Elon Musk. En segon lloc –segurament aquesta és la qüestió nuclear–, caldrà veure si el Model Y segueix sent un cotxe que conquereixi els nous segments de compradors.

El Model Y Standard ja té una imatge coneguda.

El Model Y és un cotxe que no ha evolucionat gaire des d’un punt de vista estètic en els darrers cinc anys, i ja fa temps que ha deixat de ser una novetat que desperti la curiositat dels compradors pioners, el perfil de clients que fins ara eren més fidels a la marca i a les seves novetats. Ras i curt, podem afirmar que el Model Y ja no és un producte nou ni que aporti cap innovació al segment, i fins i tot comença a semblar un punt desactualitzat respecte als nous Renault 5, Ford Capri, Nissan Ariya o la fornada dels nous cotxes elèctrics xinesos, per exemple. A aquesta realitat convé afegir-hi la tasca d’actualització i competitivitat dels fabricants aspiracionals europeus, com BMW, Mercedes o Audi, que ofereixen productes ben posicionats, més moderns i innovadors i per un preu cada cop més competitiu.

stats