Cupra anuncia el retorn del Formentor VZ5
Quatre anys i mig després, els del Baix Llobregat anuncien el retorn de la versió més radical del Formentor, amb motor de cinc cilindres i 390 CV de potència

El Cupra Formentor VZ5 no és un model del tot nou: l’any 2021 Cupra ja va fer una edició limitada de 7.000 unitats d’aquest model exclusiu i ens va deixar bocabadats després d’haver-lo pogut provar en profunditat. Un model fantàstic que aprofita el motor 2.5 TFSI gasolina i 5 cilindres que fan servir els models Audi RS, associat a un canvi automàtic DSG de doble embragatge i al sistema de tracció integral 4Drive, aprofitant així el bo i millor de les tecnologies i mecàniques a disposició d’aquest model.
Ara els del Baix Llobregat han decidit recuperar aquest fantàstic cupè esportiu amb una edició limitada de només 4.000 unitats (3.000 unitats menys que el model anterior) aprofitant l’actualització estètica i tecnològica que va rebre el Formentor tot just ara fa un any.
De fet no hi ha cap novetat significativa en l’apartat mecànic del Formentor VZ5, que deu el seu nom al mot castellà veloz i el número 5 en referència als cilindres del seu fantàstic motor, i manté els 390 CV i 480 Nm de parell de l’edició anterior, per no superar la barrera psicològica dels 400 CV, que el grup Volkswagen encara té reservada per als models RS d’Audi. La posada a punt del nou Formentor VZ5 sí que presenta millores significatives, com ara una nova funció de repartiment del parell que optimitza el rendiment i l’adherència fins i tot quan el vehicle circula a velocitats elevades amb condicions atmosfèriques adverses o ferms en mal estat de conservació.
Però on aquest Formentor VZ5 mostra la seva essència esportiva és en detalls com ara els passos de roda eixamplats, les quatre cues d’escapament diagonals amb detalls en color Copper o coure o les llandes d’aliatge de 20 polzades específiques d’aquest model. En els interiors el Formentor VZ aposta per seients tipus bucket i diversos detalls amb l’anagrama de Cupra.
El nou Cupra Formentor VZ5 es començarà a comercialitzar durant el primer semestre de 2026, a un preu encara per confirmar, però que segurament superarà els 68.000 euros que costava cada unitat de l’anterior edició del model. La nova generació, més tecnològica i exclusiva –se'n fabricaran 3.000 unitats menys que en l’edició precedent– de ben segur que presentarà un preu final al voltant dels 72.000 euros, lleugerament per sota del que BMW demana per al seu X2 M35i xDrive de només 300 CV o el que costa l’Audi Q5 45 TFSI Quattro de 265 CV.