A l’hora de triar quin model ens interessa més és cabdal tenir clar quin és l’ús real i quines necessitats ha de cobrir el nostre cotxe nou. Per exemple, un comprador que circuli habitualment fora de l’asfalt o en entorns amb pluja i neu necessita un vehicle amb tracció integral de sèrie com ara el Suzuki Vitara, mentre que un conductor que hagi de sumar quilòmetres en entorns urbans i necessiti un model híbrid pot estar més orientat en comprar un model com l’Ebro S400. Per contra, models com el Ford Puma ofereixen un plus d’esportivitat i dinamisme, el Peugeot 2008 esdevé un cotxe de caràcter més ambiciós, el Dacia Bigster ofereix espai i prestacions de segment superior per un preu més que raonable, mentre que els MG ZS, Citröen C3 Aircross, Dacia Duster o Seat Arona esdevenen grans opcions a tenir en compte pels pressupostos més ajustats.
15 totcamins polivalents per menys de 25.000 euros
Us proposem un llistat de quinze SUV polivalents amb un preu de compra per sota dels 25.000 euros (descomptes promocionals a banda)

El preu dels cotxes nous ha crescut de manera exponencial durant els últims anys, una realitat que encara s’ha fet més palesa entre els totcamins o SUV dels segments B i C, és a dir, vehicles amb carrosseria elevada i d’entre 4,2 i 4,6 metres de llarg capaços d’oferir bon espai a les places posteriors i un maleter amb una bona capacitat per moure’ns en família, amb amics o disposar de prou espai per transportar tota mena d’objectes.
A continuació us oferim un llistat de vehicles totcamins a la venda per menys de 25.000 euros, per bé que sempre fem referència al preu de les versions d’accés amb mecàniques menys potents i menor equipament, ordenats per preu ascendent.
1- MG ZS (a partir de 17.390 euros)
El totcamí familiar del segment C més econòmic del mercat és el xinès MG ZS, un SUV de 4,32 metres amb un motor gasolina atmosfèric de 106 o de 111 CV amb un preu base de 17.390 euros. Aquest vehicle també disposa de versions elèctriques amb autonomies de fins a 440 quilòmetres, però a un rang de preu força superior.
2- Citroën C3 Aircross (a partir de 18.990 euros)
El Citroën C3 Aircross és un totcamí familiar de 4,39 metres de llarg que opcionalment disposa d’una tercera filera de seients abatibles per arribar a homologar fins a set places en l'interior, i un maleter de 460 litres de capacitat pensat per a un ús familiar i polivalent. Les versions d’accés amb motor gasolina de 100 CV de potència té un preu base de 18.990 euros, i la gamma inclou versions elèctriques amb 300 quilòmetres d’autonomia i una variant Mild Hybrid o semihíbrida de 145 CV de potència, això sí, amb preus força per sobre dels 25.000 euros.
3- Dacia Duster (a partir de 19.990 euros)
El Duster és un autèntic supervendes, que basa la clau del seu èxit en una competitiva relació entre qualitat i preu. El Duster de nova generació és més gran, més ecològic, més bonic i tecnològic que mai i amb un preu base de 19.990 euros en les versions d’accés amb motor gasolina de 100 CV associat a un sistema Mild Hybrid que li permet accedir a l’etiqueta ECO de la DGT.
4- Seat Arona (a partir de 20.580 euros)
L’Arona és un vehicle que porta cinc anys al mercat, amb la maduresa i robustesa que comporta el fet de ser un producte de qualitat contrastada. La versió d’accés de l’Arona amb motor gasolina 1.0 TSI de tres cilindres i 95 CV té un preu base de 20.580 euros, però convé destacar que per 24.380 euros Seat ofereix un Arona amb equipament Style, 115 CV de potència i canvi automàtic DSG.
5- Renault Captur (a partir de 22.100 euros)
El nou Renault Captur, aparegut al mercat tot just ara fa un any, ja s’ha convertit en un dels cotxes més venuts a Europa gràcies a la seva oferta mecànica que inclou versions de gasolina, GLP, híbrides convencionals i Mild Hybrid amb un bon equipament tecnològic, una qualitat percebuda prou elevada i un maleter de 423 litres de capacitat. La versió d’accés fa servir una mecànica TCe compatible amb GLP i 101 CV de potència que li permeten obtenir l’etiqueta ECO.
6- Kia Stonic (a partir de 22.670 euros)
El Kia Stonic és un model veterà, vigent al mercat des de l’any 2021 i, per tant, un model conegut i testat. Les versions d’accés Concept i Drive amb motor gasolina atmosfèric 1.2 de quatre cilindres i una potència de 79 CV tenen un preu base de 22.670 euros i de 23.770 respectivament, sempre associades amb canvi manual de cinc relacions i un interessant equipament de sèrie que inclou llums led, control de creuer o sensor de pluja, entre d’altres, fet que el converteix en una de les opcions més equilibrades del mercat.
7- KGM Korando (a partir de 23.200 euros)
El Korando és un vell conegut del mercat, vigent abans del canvi de nom de la marca SsangYong a KGM. Amb 4,45 metres de llarg, motors gasolina de 149 o 163 CV de potència i un bon equipament de sèrie, el Korando esdevé una opció molt equilibrada amb un preu base de 23.200 euros. Aquest model també disposa d’una versió elèctrica amb 339 quilòmetres d’autonomia, però amb un preu de venda superior als 25.000 euros.
8- Mitsubishi ASX (a partir de 23.390 euros)
El Mitsubishi ASX de nova generació en realitat no és un Mitsubishi pròpiament dit, ja que aquesta versió és en realitat un Renault Captur produït a la mateixa fàbrica però amb el logo dels tres diamants al seu frontal i un preu base de 23.390 euros. Malgrat ser exactament igual que el Captur i a un rang de preu una mica superior, l’ASX és una opció a tenir en compte a l’hora de buscar un totcamí polivalent assequible.
9- Ebro S400 (a partir de 23.490 euros)
L’Ebro S400 és la gran aposta dels de la Zona Franca per conquerir el mercat europeu. Fabricat sobre la plataforma modular del grup xinès Chery, aquest totcamí ofereix una mecànica híbrida convencional de 211 CV de potència i un consum de 5,1 L/100 km que el converteixen en una alternativa més que interessant. A més, l’Ebro S400 incorpora un bon equipament de sèrie amb climatitzador bizona, fars led i una gran pantalla tàctil central per un preu realment competitiu de 23.490 euros.
10- Hyundai Bayon (a partir de 23.775 euros)
El Bayon és, en realitat, el germà bessó del Kia Stonic, model amb el qual comparteix plataforma, mecànica i elements estructurals diversos. La versió d’accés del Bayon és exactament la mateixa que la del Kia Stonic, però amb un enfocament una mica més aspiracional i una imatge més moderna. La versió d’accés amb motor atmosfèric de gasolina 1.2 i 79 CV de potència anomenada Klass inclou alguns extres, però no ofereix climatitzador, ni retrovisors plegables electrònicament ni netejaparabrises automàtics, a diferència del model bessó amb el logo de Kia.
11- Opel Frontera (a partir de 24.300 euros)
Opel va recuperar el nom del Frontera, un 4x4 pur de finals del segle passat, per donar vida al seu nou SUV familiar del segment C, un totcamí de 4,39 metres que també ofereix una tercera filera de seients i l’opció de set places en l'interior. De fet, el Frontera comparteix plataforma i mecànica amb el Citroën C3 Aircross, amb versions Mild Hybrid o semihíbrides de 100 i 136 CV de potència amb un preu base de 24.300 euros, i una variant elèctrica de 113 CV i una autonomia de 300 quilòmetres.
12- Ford Puma (a partir de 24.312 euros)
El Puma és, a hores d’ara, un dels puntals de Ford en la seva oferta europea. Aquest és un cotxe més petit que la resta de rivals, amb només 4,19 metres de llarg, i pitjor espai en les places posteriors, però a canvi destaca pel seu disseny i el seu tacte de conducció, segurament el més esportiu de tots els seus rivals. La versió d’accés amb mecànica Mild Hybrid de 125 CV arrenca en uns competitius 24.312 euros, per bé que qualsevol altra versió supera de tros el llindar dels 25.000 euros.
13- Peugeot 2008 (a partir de 24.490 euros)
El 2008 és un vehicle elegant, modern i, permeteu-me dir-ho, l’opció més ambiciosa d’aquest llistat. Les versions d’accés amb motors gasolina de 100 CV parteixen els 24.490 euros, i les variants Mild Hybrid de 136 CV o elèctrica de fins a 406 quilòmetres d’autonomia se situen molt per sobre dels 25.000 euros.
14- Dacia Bigster (a partir de 24.590 euros)
El Dacia Bigster és un totcamí més gran que el Duster, amb un maleter que arriba als (atenció!) 667 litres de capacitat i una carrosseria de 4,57 metres de llarg. També disposa d’un equipament inaudit fins ara a la marca romanesa com ara climatitzador bizona o sostre solar panoràmic i mecàniques Mild Hybrid de 130 i 140 CV per un preu de 24.590 euros. També existeixen versions que funcionen amb GLP i una variant híbrida convencional, així com una variant amb esquema de tracció total, però amb preu per sobre dels 25.000 euros.
15- Suzuki Vitara (a partir de 24.972 euros)
Si busquem un cotxe amb habilitats fora de l’asfalt o capaç en condicions meteorològiques adverses, el nou Suzuki Vitara esdevé la millor opció del mercat. I és que el Vitara és l’únic que disposa d’un sistema de tracció total AllGrip de sèrie i motors Mild Hybrid de 116 o 129 CV de potència. Per contra, ofereix un maleter més petit (362 litres de capacitat) i menys equipament de confort de sèrie.