Opel presenta el nou Frontera, un SUV electrificat que no té res a veure amb el mític 4x4
No, aquest Frontera no és una reinterpretació del famós totterreny dels anys 90, sinó un SUV urbà que arriba amb motors híbrids i elèctrics
Ja fa temps que algunes marques, a l'hora d'estrenar un nou model, aposten per recuperar noms de cotxes mítics que ja no venen. Va passar amb el Mitsubishi Eclipse, que de ser un esportiu va passar a ser un SUV amb l'Eclipse Cross. També amb el Ford Puma, d'esportiu a SUV. O amb el Mustang, d'esportiu a SUV elèctric. I ara torna a passar amb l'Opel Frontera, que deixa de ser el mític totterreny robust i que encara es pot veure tot sovint a molts pobles i zones rurals del país per passar a ser un SUV electrificat o elèctric que substitueix l'Opel Crossland.
Tot i que la marca alemanya no ha fet oficial quines són les mides del nou Frontera, sí que sabem que fa servir la plataforma STLA del Grup Stellantis i que la seva capacitat interior promet ser notable, ja que el maleter és de 460 litres ampliable a més de 1.600. I el que tampoc sabem, però podem intuir, és el seu preu, ja que la intenció d'Opel és posicionar-lo per sota del Mokka, de manera que hauria de tenir necessàriament un preu inferior als 23.350 euros.
Un disseny que veurem a molts altres models d'Opel
Amb el nou Frontera, Opel manté el llenguatge de disseny que va estrenar fa uns anys, però en modifica alguns punts clau per establir quin serà l'ADN que veurem als pròxims models de la marca. Per exemple, la part frontal llueix la famosa graella Opel Vizor de models com el Mokka, el Corsa o l'Astra, alhora que estrena el logotip redissenyat d'Opel anomenat "Blitz". Per la seva banda, la zona lateral presenta una cintura elevada i uns passos de roda no gaire estridents, mentre que les finestres laterals i del pilar C recorden la de models com el Citroën C5 Aircross perquè, en essència, el Grup Stellantis està aprofitant les sinergies que pot crear amb les diverses marques de què disposa.
La part posterior és la més innovadora, ja que presenta una porta del maleter completament vertical (la qual cosa permet maximitzar-ne l'espai interior) i uns pilots LED dividits en dues seccions. A més, el logotip de la marca i especialment la denominació del model estan ben presents mitjançant unes lletres que travessen la porta de banda a banda.
Pel que fa a l'interior, aquí Stellantis també aprofita molts elements vistos en altres marques (com per exemple els comandaments del canvi de marxes, del climatitzador o la instrumentació), però el nou Frontera disposa d'un quadre de comandaments amb disseny minimalista i formes marcadament verticals. La pantalla central és de 10 polzades i està lleugerament orientada cap al conductor, mentre que la instrumentació digital és de la mateixa mida i servirà per complementar la informació referent al vehicle.
Finalment, Opel assegura que la dotació del nou Frontera inclourà tot l'arsenal d'assistents a la conducció que hem vist en els últims llançaments de la marca i altres elements d'infoentreteniment, així com un carregador sense fils refrigerat i entrades USB davant i darrere.
Motors gasolina microhíbrids i 100% elèctrics
Seguint la tònica habitual en models del Grup Stellantis, amb una mateixa arquitectura l'Opel Frontera podrà escollir-se amb motors de combustió o elèctrics. D'entrada estarà disponible amb motors microhíbrids amb sistema elèctric de 48 volts, de manera que és d'esperar que faci servir el bloc 1.2 gasolina de 100 o 136 CV que hem vist al seu germà petit, el Corsa. D'altra banda, el més lògic és que a l'hora d'instal·lar un conjunt mecànic elèctric Opel faci servir la mateixa recepta que amb el Citroën ë-C3, amb un bloc de 113 CV alimentat per una bateria de 44 kWh per recórrer una mica més de 300 km amb una sola càrrega.