Ebro presenta el nou S400, el SUV híbrid que vol conquerir el mercat
Els de la Zona Franca presenten el seu model estrella, un vehicle urbà i híbrid d'altes prestacions, coincidint amb la inauguració de l'Automobile Barcelona

Ebro ha presentat el nou S400 coincidint amb la inauguració de l’Automobile Barcelona 2025. L’Ebro S400 és un SUV urbà del segment B, que aprofita la base tecnològica i mecànica del Tiggo 4 que Chery fabrica i comercialitza a la Xina. Chery farà servir la mateixa estratègia que ja fa servir amb els Ebro S700 i S800, és a dir, fabricarà les diferents parts del vehicle a la Xina i les enviarà via marítima fins a Barcelona. Finalment, Ebro acoblarà els elements enviats a les seves instal·lacions a la Zona Franca, i culminarà la fase productiva del vehicle.
El nou S400 és un totcamí de 4,32 metres de llarg i 1,66 d’alt, i esdevé un model que ataca un segment del mercat que és especialment adequat i apreciat pels compradors europeus. El SUV urbà d’Ebro vol ser la gran alternativa als models econòmics i urbans del mercat com són els Citroën C3 Aircross, MG ZS o Dacia Duster, i es vol posicionar com una alternativa més potent i amb millor relació preu-potència als Hyundai Kona, Toyota Corolla Cross o Renault Captur amb tecnologia híbrida, entre altres.
El punt fort d’aquest Ebro S400 serà el preu, situat en uns 27.490 euros per les versions de sèrie que ja van equipades amb climatitzador bizona, quadre d’instruments digital, 24 assistents d’ajuda a la conducció, fars led, seients entapissats amb símil de cuir o sostre panoràmic, entre altres.
Sense anar més lluny convé recordar que l’Ebro S400 costarà menys que un Toyota Yaris Cross o un Renault Captur (dos dels seus principals rivals híbrids convencionals) tot i que els seus rivals ofereixen potències de 130 CV, molts menys dels que promet l’Ebro S400 en la seva fitxa tècnica. I és que el nou S400 farà servir una mecànica híbrida lleugera que li permetrà lluir l’etiqueta ECO gràcies al maridatge del seu motor gasolina de combustió 1.5 amb un propulsor elèctric generant una potència màxima combinada de 211 CV de potència. Ebro assegura que el nou S400 homologa un consum de carburant d’uns 5,5 l/100 km i una acceleració de 0 a 100 en 8,9 segons, i ofereix una garantia mecànica de set anys o 150.000 quilòmetres pel seu model.
Aquest totcamí híbrid fa servir un sistema de tracció davantera i va associat, de sèrie, a un sistema de canvi automàtic, i ofereix una bona habitabilitat en les places posteriors i un maleter de 430 litres de capacitat. A ningú se li escapa, però, que Ebro ha decidit desenvolupar el seu nou SUV urbà híbrid seguint les petjades dels models de Toyota, els líders del mercat a Catalunya i a tot l’estat espanyol, i que bona part de les vendes de la nova marca passaran pel bon funcionament comercial d’aquest S400.
La clau per a la reindustrialització de la marca
Aquest nou model ha de ser la clau de volta que permeti augmentar les càrregues de treball dels operaris i la reincorporació de bona part dels treballadors i treballadores de l’antiga planta de Nissan a la nova Ebro Factory, avançant així en els compromisos contrets pel fabricant amb la taula de negociació amb les administracions.