Proves cotxes
Motor  /  Proves 28/05/2022

Skoda Scala 1.0 TSI: més que un cotxe, un company de viatge

Ens posem al volant d’un dels compactes més racionals del mercat, que vol demostrar que és possible accedir a un vehicle equilibrat i ben equipat per poc més de 20.000 euros

8 min
Skoda Scala

Fa aproximadament un any ens vam posar al volant d’un Skoda Scala en una versió poc coneguda que equipa un motor que empra gas natural comprimit com a combustible. Aquell cotxe –del qual es pot consultar la prova en aquest enllaç - correspon a la versió G-TEC, que malgrat que a nivell estètic no canviï respecte a la resta de la gamma, ofereix una capacitat de maleter inferior i el seu motor queda una mica curt de potència, amb tan sols 90 CV.

Si bé és cert que el model de GNC pot resultar atractiu per a tots aquells que tinguin estacions de servei d’aquest combustible a prop de casa, és evident que les versions més equilibrades de la gamma Scala són les que disposen d’un motor de gasolina sota el capó. I això és així perquè Skoda no ofereix cap tipus d’hibridació elèctrica per al seu model compacte. Així que, mentre no arribi aquest moment, la versió més equilibrada de la gamma és la que equipa el motor 1.0 TSI amb 110 CV de potència (les altres poden ser de 95 o 150 CV). Precisament aquesta és la combinació que hem triat per fer aquesta prova de l’Skoda Scala.

DISSENY EXTERIOR

Aquest Scala no canvia a nivell estètic respecte a la versió de GNC que vam provar. Això vol dir que les diferències entre aquell model i aquest es deuen senzillament a una elecció diferent de color i a un acabat superior. Manté el seu disseny afilat i angulós, fet especialment notori a la seva part davantera.

Skoda Scala
Skoda Scala
Skoda Scala

Aquí destaquen per sobre de tot les òptiques amb tecnologia LED, la graella frontal envoltada per un marc cromat i l’entrada d’aire del para-xocs, molt allargada i disposada horitzontalment. Com es pot veure a les imatges, l’Scala és un cotxe que fuig de les estridències d’alguns fabricants i aposta per un disseny senzill i poc recarregat, funcional.

A la vista lateral ens trobem amb la mateixa recepta, un disseny predominat per les línies rectes i on només destaquen tres aspectes: el primer, que tant les òptiques davanteres com els pilots posteriors s’endinsen força a la part lateral del cotxe; el segon, la línia cromada que recorre la part inferior del marc de les finestres; i el tercer les llandes d’aliatge, que en la versió que avui ens ocupa són de 18 polzades de sèrie i llueixen un disseny esportiu i eficient.

Detall calandra
Detall llandes
Detall fars i porta posterior

La part posterior també resulta elegant i senzilla, amb un vidre de color negre i uns pilots en forma de bumerang que protagonitzen aquest espai. Però el més destacable de l’Scala no és el seu aspecte, sinó les seves mides: fa 4,36 metres de longitud, 1,79 d’amplada i 1,47 d’altura, amb una distància entre eixos de 2,65 metres. Aquest darrer aspecte és especialment remarcable, ja que Skoda ha aconseguit una habitabilitat interior excel·lent fent servir la plataforma MQB A0, la petita del Grup VAG i més curta que la que munten els Seat León i Volkswagen Golf.

DISSENY INTERIOR

Ningú no hauria de sorprendre’s de saber que Skoda fa cotxes eminentment pràctics i funcionals. Fa uns anys això hauria suposat renunciar a l’estètica, però actualment la marca txeca ha sabut combinar l’estil amb la practicitat. Com hem vist, ha sigut capaç de fer-ho a l’exterior, però el més sorprenent és que també ho ha aconseguit a l’interior. Només cal seure-hi un cop per sentir-s'hi com a casa. És molt senzill trobar una bona posició de conducció, els comandaments estan allà on toca, el tacte dels materials és força bo (especialment els de la part superior del quadre de comandaments, ja que els inferiors no tenen tanta qualitat) i la visibilitat és fantàstica.

Interiors Skoda Scala