Proves cotxes
Motor  /  Proves 13/07/2021

Skoda Octavia iV Combi, el veritable malson dels totcamins

Ens posem al volant de la versió híbrida endollable de l’Octavia, que, associada a la carrosseria familiar, es converteix en una gran alternativa al fenomen SUV

10 min
El cotxe fa molta patxoca

Ara fa uns mesos ens posàvem al volant de la nova generació de l’Skoda Octavia en la seva versió dièsel, i fent la prova (que es pot llegir fent clic aquí ) vam constatar la gran evolució que el model txec havia experimentat. No només perquè ara es tracta d’un cotxe més atractiu a nivell estètic, sinó perquè la seva relació qualitat/preu continua sent de les millors del mercat.

El cotxe fa molta patxoca
El cotxe fa molta patxoca
El cotxe fa molta patxoca

Ara ha tornat a passar per l’Ara Motor un Skoda Octavia, però en aquesta ocasió ho ha fet una versió que és, sens dubte, una de les més interessants i racionals del mercat. Es tracta de l’Octavia iV Combi, o el que és el mateix: una versió híbrida endollable amb carrosseria familiar. El primer dels atributs el fa especialment atractiu a l’hora d’afrontar les cada cop més habituals restriccions de circulació urbanes gràcies al fet de lluir l’etiqueta zero emissions de la DGT. El segon el converteix en una alternativa perfecta als omnipresents totcamins. Així doncs, coneguem aquest model en profunditat.

DISSENY EXTERIOR

L’anterior generació de l’Octavia (que també vam tenir l’ocasió de provar ) seguia la mateixa filosofia que l’actual, però a nivell estètic la marca va apostar per un disseny frontal relativament polèmic, amb uns grups òptics dividits en dos que no van agradar a tothom. Ara el nou model abandona aquest tret característic i torna a unir els fars en una sola peça, però realment més enllà d'això els canvis són poc destacables.

I és que ni Skoda és una marca que arrisqui en els seus dissenys ni l’Octavia és un model que necessiti grans remodelacions estètiques. Així, malgrat tractar-se d’una nova generació, aquest cotxe podria passar perfectament per una actualització del model anterior. Sigui com sigui, ara la part frontal disposa d’una graella més gran que llueix un contorn completament cromat, així com d’un para-xocs senzill i poc recarregat però que equipa una motllura horitzontal que incrementa la sensació d’amplada del cotxe i integra els llums antiboira.

Nou Skoda Octavia Combi iV
Nou Skoda Octavia Combi iV
Nou Skoda Octavia Combi iV

Vist per davant, l’Skoda Octavia iV Combi d’aquesta prova és exactament igual que la resta de la gamma, així que les primeres diferències les trobarem a la seva vista lateral. Aquí el primer que ens sorprendrà serà la tapa de l’endoll de càrrega, situada a l’aleta davantera esquerra. I el segon, la seva part posterior, que al tractar-se de la versió familiar presenta un volum més gran. En qualsevol cas, vist de perfil aquest cotxe és senzill, dinàmic i elegant.

Hi trobem poques línies de tensió, però les que hi ha estan molt ben marcades: la primera recorre el cotxe de banda a banda i uneix els fars davanters amb els posteriors, i la segona comença a la part inferior de la porta davantera i va pujant a poc a poc, fins a arribar al para-xocs posterior. A més, la cintura lateral és força elevada, les finestres disposen d’un marc cromat força elegant i les llandes d’aliatge poden arribar fins a les 18 polzades, com en el cas de la nostra unitat de proves.

Detalls estètics de la carrosseria