Prova del Hyundai Tucson 2025: quan una cosa funciona, el millor és no tocar-la
Ens posem al volant de la versió renovada del Tucson, un supervendes que s'actualitza en allò imprescindible per seguir triomfant
L'any 2004 Hyundai, una marca que a Espanya disposava de models senzills però a bon preu com els Getz, Matrix, Accent o Elantra, va presentar un model amb estètica 4x4 però esperit SUV: el Tucson. En aquell moment segurament ningú, ni tan sols els responsables del fabricant coreà, s'imaginaven que dues dècades després aquell model acumularia quatre generacions i un èxit molt destacable al nostre país. De fet, va ser el model més venut del mercat l'any 2022.
La quarta generació del popular Tucson, que va ser presentada l'any 2021 i que vam tenir l'ocasió de provar a l'Ara Motor, destacava per sobre de la resta en molts aspectes, però especialment en un: el disseny. L'estètica d'aquest totcamí trencava ja no només amb el que s'havia vist fins aleshores a la marca, sinó a gairebé tot el mercat.
La raó? El Tucson pertany al segment C dels SUV, de manera que té una competència molt ferotge i necessitava desmarcar-se de la resta per captar l'atenció del públic. El resultat ja el coneixem: el Tucson s'ha venut molt bé al llarg d'aquests anys i avui en dia encara es veia actual i modern.
Però com dèiem, el segment dels SUV compactes no perdona cap badada, i Hyundai havia d'actualitzar el Tucson per mantenir-lo al dia davant la seva competència. Però és clar, com que quan una cosa funciona, el millor és no tocar-la, el resultat després del restyling és un cotxe gairebé idèntic a l'anterior per fora, però notablement diferent per dins.
Els canvis justos i necessaris per mantenir-se al dia
L'any 2021 el Tucson va cridar notablement l'atenció pel seu disseny futurista, una aposta arriscada que no només li va sortir molt bé a la marca, sinó que avui en dia encara continuava veient-se en plena forma. Per aquest motiu Hyundai només ha volgut aplicar alguns petits canvis que es centren principalment a la zona davantera. Aquí és on podem veure una graella que ara és més ampla i llueix un disseny interior renovat, així com un logotip de la marca més gran i un para-xocs amb motllures més marcades.
També destaquen els llums, que es mantenen dividits en dues seccions (llums principals als extrems i llums diürns en forma de projectors independents) però que ara estrenen un canvi: aquests darrers díodes LED que li confereixen al Tucson la signatura lumínica disposen de vuit focus en comptes dels deu del model anterior.
La resta de zones gairebé no experimenten cap canvi. El lateral es manté igual, a exepció dels nous dissenys per a les llandes d'entre 17 i 19 polzades. Alhora, la part posterior presenta les mateixes formes però ara els pilots estan situats una mica més als extrems, el logotip de la marca passa al vidre posterior i permet que l'eixugaparabrises sigui una mica més gran i el para-xocs estrena un nou disseny. Tot plegat, canvis molt subtils que només serveixen per posar al dia el cotxe.
Per dins sí que canvia, i molt
A l'interior del Tucson els canvis son molt més significatius, especialment pel que fa a la distribució dels comandaments i a la digitalització. Si abans el model equipava una pantalla per a la instrumentació i una altra central ben separada, ara tot plegat es resol amb un únic bloc rectangular que integra les dues pantalles al seu interior. La de la instrumentació pot ser de 4,2 polzades en les versions d'accés i arriba a les 12,3 en les superiors, i precisament d'aquesta mateixa mida és la pantalla central.
Des d'aquesta darrera podrem manipular tots els menús del sistema d'infoentreteniment del vehicle, així com el navegador o la connexió amb el telèfon mitjançant els protocols Android Auto i Apple CarPlay sense fils. I com que les pantalles ocupen molt espai a la part superior del quadre de comandaments, s'ha redissenyat completament tota la consola central.
Hyundai ha recuperat diversos botons físics per a accedir a menús ràpids i per modificar ràpidament la temperatura, alhora que ha traslladat els botons del canvi de marxes a una palanca situada a la pinya del volant. I què hi ha a l'espai on anteriorment es trovaben aquests comandaments? Doncs un carregador sense fils per al telèfon, és clar.
Pel que fa a l'habitabilitat, el Tucson ja destacava per ser un dels SUV compactes més espaiosos del mercat i així continua sent. L'espai a les places posteriors és fantàstic tant per a les cames com per al cap, però malgrat hi hagi espai suficient per a tres adults, el passatger del seient central haurà de patir un respatller més dur que la resta. La capacitat del maleter d'aquest model varia en funció de la motorització escollida i del sistema de tracció, però va des dels 546 litres del més petit fins als 620 del més espaiós.
Una gamma de motors per a tots els gustos
A nivell mecànic Hyundai ofereix el seu SUV compacte amb opcions que disposen d'etiqueta C, ECO o 0. La gamma de motors amb etiqueta C està formada per dos motors, els conegut 1.6 T-GDi gasolina de 160 CV i l'1.6 CRDi dièsel de 115 CV. Tots dos motors es poden associar a un sistema de microhibridació de 48V que ens obre la porta a l'etiqueta ECO, resultant així força més interessants que els anteriors davant les més que probables restriccions a la circulació que experimentaran els vehicles amb etiqueta C en un futur.
Com acostuma a passar en la majoria de models SUV de Hyundai, la marca permet escollir molts d'aquests motors associats a un canvi manual de sis velocitats o a un automàtic de set, així com a la tracció davantera o a un sistema de tracció total. Amb permís d'una altra versió dièsel microhibridada de 136 CV, el salt a potències superiors arriba de la mà dels motors híbrids i híbrids endollables.
En el primer cas el propulsor escollit és el citat 1.6 T-GDi de gasolina, però associat a un motor elèctric de 47,7 kW que li permet generar una potència conjunta de 215 CV. Per la seva banda, la versió híbrida endollable augmenta la capacitat del motor elèctric fins als 72 kW (alimentat per una bateria de 13,8 kWh) i reparteix els 252 CV de potència total entre les quatre rodes.
Per aquesta prova nosaltres hem escollit la versió gasolina microhíbrida de 160 CV, que probablement sigui la més venuda de la gamma per la seva gran relació entre prestacions i preu. Amb un parell motor de 265 Nm i una acceleració de 0 a 100 km/h en 9,4 segons, aquest motor resulta més que suficient per a l'ús habitual que realitzaran la majoria dels seus conductors. El seu consum homologat és de 6,4 litres, i el cert és que tot i que la xifra real sigui superior, no és gens complicat aconseguir consums propers als 7 litres en conducció mixta.
Un SUV eminentment còmode
El Hyundai Tucson és un SUV que aposta per la comoditat per sobre de l'esportivitat o el dinamisme, quelcom bastant habitual en marques que saben crear cotxes molt esportius i radicals com els que hi trobem a la gamma N de la marca coreana. Així, a l'hora de conduir-lo es nota que on se sent més còmode és per carretera i autopista, on es poden fer centenars de quilòmetres sense acusar cap tipus de fatiga gràcies a una suspensió posada a punt específicament per absorbir qualsevol irregularitat de l'asfalt.
La seva mecànica microhíbrida també ens facilita la vida quan ens movem per ciutat, però en aquest àmbit (i malgrat la comoditat també sigui notable) els seus 4,51 metres de longitud es noten a l'hora de maniobrar o estacionar. Sigui com sigui, no arriba a les mides d'un Hyundai Santa Fe, un Honda CR-V o un Seat Tarraco, la qual cosa s'agraeix. Això sí, on més pateix el Tucson és a les carreteres secundàries, on malgrat activem el mode de conducció més esportiu pateix una manca de potència a altes revolucions i un balanceig excessiu de la carrosseria. Val a dir que el cotxe es mostra estable i ben apamat en tot moment, però es nota que no és el seu terreny preferit.
Conclusió de la prova del Hyundai Tucson 2025
Hyundai va trobar amb el Tucson del 2021 la clau de l'èxit al mercat dels SUV compactes, i ara ha optat per mantenir-lo al dia sense realitzar canvis molt significatius. El Tucson 2025 manté la seva estètica futurista, el seu espai interior i la seva oferta electrificada, però ara està molt més al dia a nivell tecnològic. El seu plantejament de cotxe de família tranquil i ideal per a viatjar el converteixen en un dels millors SUV del seu segment... i per això es ven tan i tan bé.
Pel que fa al preu, està disponible des de 27.925 euros per a la versió d'accés amb els descomptes promocionals aplicats, tot i que el model de la prova augmenta la tarifa fins als 32.525 euros i la versió híbrida endollable, la més cara, té un preu que pot arribar a superar els 40.000 euros.