Motor  /  Proves 05/03/2022

Audi e-tron GT: possiblement el millor Audi de la història

Ens posem al volant d’aquesta impressionant berlina d’estil cupè amb 476 CV de potència per comprovar si, com afirma la marca, és realment el millor Audi mai fabricat i si els esportius del futur en format elèctric seran millors que els de combustió

12 min
Audi e tron GT

El món de l’automòbil està canviant a una velocitat impressionant. Fins fa relativament pocs anys gairebé la totalitat del mercat estava dominat per vehicles gasolina o dièsel, tenint aquest darrer combustible un pes molt important en el total de vendes. Però d’ençà del famós Dieselgate l’opinió pública va començar a relegar el gasoil a un segon pla, convertint-se com a protagonista principal la gasolina... i l’electrificació.

Fa més d’una dècada que el mercat de l’automòbil disposa de cotxes 100% elèctrics, com per exemple els Nissan Leaf i Renault Zoe. Però aquells primers models (amb permís dels Citroën C-Zero, Peugeot iOn i Mitsubishi i-MIEV) van aconseguir un èxit relatiu: es venien notablement bé si tenim en compte la gairebé inexistent infraestructura de recàrrega que hi havia aleshores, però representaven percentatges molt petits en el total de vendes.

En aquell moment les marques van optar per estratègies similars: en primer lloc van electrificar les seves gammes amb la introducció de vehicles híbrids, i mica en mica augmentarien l’electrificació amb l’arribada d’híbrids endollables i, finalment, de models 100% elèctrics.

Audi e-tron GT

Arribats en aquest punt ens podem preguntar en quin estat es troba l’electrificació de l’automòbil. I si bé és cert que encara queda un llarg camí per recórrer (pel que fa a autonomies, infraestructures i preus), actualment al mercat ja hi trobem models totalment elèctrics que són capaços de posicionar-se com una bona alternativa als cotxes de combustió. I un bon exemple d’això el trobem en l’Audi e-tron GT que protagonitza la prova d’avui.

Es tracta d’un vehicle que, segons afirma la pròpia marca, és “el millor cotxe" que han fabricat a tota la seva història. Tota una declaració d’intencions, especialment si tenim en compte que és un cotxe 100% elèctric que no resulta gens econòmic: té un preu de més de 100.000 euros. Així doncs, a continuació tractarem d’esbrinar si aquest potent i atractiu vehicle és realment el millor que ha fabricat Audi en la seva història... o no.

Disseny exterior

A nivell estètic estem davant d’un cotxe senzillament impressionant. La configuració de la nostra unitat de proves és força discreta i està pintada en un color blanc poc cridaner, però això no té cap mena d’importància quan estem davant d’un cotxe tan llarg, ample i baix que llueix com un autèntic esportiu i que fa girar caps per allà on passa.

Si posem dades sobre la taula, les seves mides són espectaculars: 4,99 metres de longitud, 1,96 d’amplada i tan sols 1,41 d’altura, amb una distància entre eixos de 2,90 metres. La seva vista frontal és imponent però 100% Audi, ja que la graella frontal Singleframe té el mateix disseny que el de la resta de models de la gamma i combina el color negre (que simula les formes d’un antifaç) amb la graella pròpiament dita, acabada en color gris.

Vista frontal Audi e-tron GT

Tot plegat genera un contrast espectacular en el qual destaquen dos elements: el primer, que gairebé la totalitat de la graella està carenada per optimitzar l’aerodinàmica, i el segon, que en la seva part inferior mostra de forma evident tot el conjunt de càmeres i radars que conformen el paquet d’assistents a la conducció. Finalment pel que fa al frontal, també convé destacar que les òptiques disposen opcionalment de tecnologia làser i d’una signatura lumínica realment imponent.

Vista lateral

Si ens centrem en la seva vista lateral, aquí el que sorprèn per sobre de tot és el disseny de la part posterior, amb una caiguda cupè molt marcada i el disseny típic d’un vehicle de tipus gran turisme. De fet, a nivell estètic l’Audi e-tron GT d’aquesta prova té moltes similituds amb l’Audi A7 que vam provar ara fa uns mesos , però en línies generals les formes del vehicle elèctric de la marca alemanya són molt més agressives. 

Vista posterior

Les enormes llandes d’entre 19 i 21 polzades i les portes amb una cintura molt elevada i finestres sense marcs completen un conjunt que combina les línies depurades i estilitzades amb unes formes musculoses que es noten especialment al pas de roda posterior, molt ample per poder acollir els seus enormes neumàtics.

Detall llandes

Precisament és aquesta amplada la que més destaca en la vista posterior de l’Audi e-tron GT. Tal vegada sigui la zona amb el disseny més depurat i alhora més contundent del vehicle, gràcies al seu aleró desplegable, al seu gran difusor pintat en color negre i especialment als seus pilots led, units entre ells per una tira il·luminada que creua la part posterior del cotxe de punta a punta.

Disseny interior

El primer que cal deixar clar de l’interior de l’Audi e-tron GT és que per accedir-hi no hem de “pujar al cotxe”, sinó més aviat “baixar al cotxe”. I és que amb una altura tan reduïda la posició de conducció està situada a una posició molt baixa, gairebé com si fos la d’un vehicle esportiu. De fet, ja és aquest l’objectiu que persegueix Audi amb aquest cotxe, que ofereix altres models de la gamma e-tron amb carrosseria SUV per a tots aquells que necessitin més espai i practicitat.

Detall interiors
Detall pantalla digital