Ferrari 296 GTS: esportiu, descapotable i amb etiqueta de zero emissions
Els de Maranello presenten un model únic: un esportiu de 830 CV, endollable i descapotable
Ferrari és una marca especial, i els seus models són alguna cosa més que cotxes. Són un símbol no només d’estatus social, sinó també un orgull nacional italià i un referent cultural per a tota una generació. Per això aquest 296 GTS té un punt especial: és el primer esportiu híbrid endollable de Ferrari amb una carrosseria descapotable o Spider, com en diuen a Maranello.
El Ferrari 296 GTS és la versió oberta o descapotable del 296 GTB que ja coneixem de fa alguns mesos i, com en el model del qual deriva, també deu el seu nom a la cilindrada del seu propulsor (2,9 litres de cubicatge) i al nombre de cilindres (6). Les seves inicials GTS responen en aquest cas a Gran Turismo Spider, que defineixen a la perfecció la naturalesa del vehicle.
La gran diferència d’aquest model respecte al vehicle del qual deriva és, evidentment, el seu sostre retràctil. Ferrari assegura que el 296 GTS pot plegar el sostre en només 12 segons i amb el cotxe en marxa, sempre que circuli a una velocitat igual o inferior als 45 km/h. L’altre element diferencial és la tapa de vidre del motor V6, que encara fa més atractiva la seva silueta.
Aquest és el primer Ferrari descapotable totalment híbrid, amb una mecànica endollable que li permet gaudir dels privilegis a l’hora de circular dels cotxes de zero emissions. El 296 GTS suma els 663 CV de potència del motor turbo de gasolina V6 a 120 CV més del propulsor elèctric per oferir una potència combinada final de 830 CV, cosa que el converteix en un dels Ferrari més potents dels últims anys. Els seus 1.540 quilos de pes no són cap obstacle perquè aquest esportiu a cel obert acceleri de 0 a 100 en només 2,9 segons o perquè assoleixi una velocitat punta limitada electrònicament de 330 km/h.
Evidentment, aquest és un cotxe homologat per circular al carrer, però que només podrà extreure la seva essència amb total seguretat en un circuit tancat al trànsit obert. Tant és així que els modes de conducció més explosius del 296 GTS s'anomenen Qualify i Performance, mentre que en trànsit obert pot circular en mode totalment elèctric amb una autonomia de fins a 25 quilòmetres gràcies a les seves bateries de liti de 7,45 kWh de capacitat.
Però els compradors més radicals i passionals encara poden optar per un altre paquet específic esportiu anomenat Assetto Fiorano, que redueix en vuit quilos el pes final del vehicle gràcies a l’ús de la fibra de carboni i a un paquet aerodinàmic que genera deu quilos més de downforce o adherència del cotxe a l’asfalt. Encara n'hi ha més, ja que el paquet específic Assetto Fiorano inclou uns nous amortidors específics més durs que milloren la resposta del cotxe, neumàtics de competició Michelin Pilot Sport Cup 2R Semi Slick i detalls de pintura especials sobre el capó del cotxe.
Els italians no han especificat encara la data d’arribada del 296 GTS ni tampoc el seu preu final, malgrat que tot apunta que al mercat espanyol superarà de llarg els 279.055 euros que costa el 296 GTS del qual deriva.