BMW M2 CS, l'últim de la seva dinastia
La marca bavaresa presenta el nou M2 CS, un esportiu de 530 CV i tracció posterior amb un preu de 115.000 euros

Ser l’hereu d’una nissaga del nivell dels esportius de BMW no és senzill. BMW ha presentat al Concorso d’Eleganza Villa d’Este, al nord d'Itàlia, la versió més esportiva del seu M2, que ara arriba als 530 CV i 650 Nm de parell extrets del seu motor gasolina de sis cilindres en línia, el propulsor estrella del fabricant de Munic. El motor més carismàtic de BMW ja el fan servir, amb una potència idèntica, els esportius M3 i M4, però, a diferència d’aquests, el nou M2 CS serà un vehicle només disponible amb sistema de tracció posterior o propulsió, mentre que els seus germans grans disposen d’un sistema de tracció integral xDrive a les quatre rodes.
Els models CS de BMW sempre han identificat les versions més esportives i enfocades al món de la competició amb diversos ajustaments i un pes inferior al del model del qual deriven. El nou M2 CS, que BMW fabricarà per a tot el món a la seva planta de San Luis de Potosí, a Mèxic, fa honor al seu nom. Estalvia uns 30 quilos a la bàscula respecte a un M2 convencional gràcies a l’ús massiu de materials com l’alumini i la fibra de carboni, tant als difusors com a les llandes i diversos detalls de l’interior. Gràcies a aquest estalvi, el BMW M2 Cs homologa un pes de 1.695 quilos, que sense poder-se considerar un pes lleuger, sí que esdevé el model menys pesant de la gamma d’esportius M.
Però les millores proposades per BMW no s'acaben aquí, perquè els bavaresos han desenvolupat ajustaments en el xassís per augmentar-ne la rigidesa torsional, així com millores en el tacte de la direcció, la resposta dels frens (que opcionalment poden ser carbonoceràmics per evitar el sobreescalfament) i neumàtics específics pensats per al seu ús en circuit de sèrie.
Gràcies a l’estalvi de pes i a l’augment de potència, el flamant BMW M2 CS és capaç d’accelerar de 0 a 100 en només 3,8 segons, una xifra digna d’esportius d’altíssim nivell, i assolir una velocitat punta limitada electrònicament de 302 km/h. Però un esportiu de veritat ha de sentir-se com a tal i per això BMW ha millorat les cues d’escapament del nou M2 CS amb un sistema M Performance que emet un so sec i gutural, molt semblant al de competició, gràcies a l’ús de carboni titani en el tub d’escapament.
El nou M2 CS tindrà un preu de 115.000 euros a Alemanya i BMW encara no ha confirmat quin serà el preu final al nostre mercat, per bé que no diferirà gaire de l'alemany. Tot i que 115.000 euros són molts diners, al nou M2 CS no li faltaran compradors. La raó és que la relació entre potència, pes, esportivitat i preu no el converteix en el vehicle més car del segment, on se les haurà amb el ja veterà Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde o el sensiblement més car Porsche 911 Coupe, uns 80.000 euros més car que aquest M2 CS. Amb tot, els més puristes només troben a faltar una versió amb canvi manual, perquè el nou BMW M2 CS només disposarà d’un sistema de canvi automàtic Steptronic de vuit relacions i doble embragatge.
Finalment, a aquestes altures a ningú se li escapa que aquest M2 CS és l'últim d'una saga d'esportius alleugerits que va començar amb els 2002 CS i els icònics M1 i M2. Molt probablement, la pròxima generació de cupès esportius de tracció posterior seran models híbrids o híbrids endollables, i deixaran enrere per sempre el llegendari motor de sis cilindres en línia i tres litres de cubicatge que ha estat la joia de la corona de la marca bavaresa. Tot i que el preu de venda d'aquest model és realment elevat, no podem tenir cap dubte que no deixarà de revaloritzar-se amb el pas dels anys perquè el nou M2 CS té tots els ingredients per convertir-se en un futur clàssic.