Nissan desenvolupa una pintura especial que dissipa la calor dels cotxes
La marca japonesa treballa amb materials que reaccionen a la llum solar i reflecteixen els rajos infrarojos

Arriba l’estiu, i amb ell els dies de calor intensa i forta insolació. Aparcar el cotxe al sol mentre som a la platja, a la piscina o fent qualsevol altra activitat suposa haver de patir unes temperatures infernals si hem de fer servir el cotxe, i la conducció es converteix en un acte desagradable. Però Nissan està treballant en un prototip de pintura especial capaç de reduir la temperatura ambient del vehicle, garantir el confort dels ocupants els dies de més calor, reduir l'ús de l'aire condicionat i afavorir el funcionament dels vehicles elèctrics (la calor no és una bona aliada de les bateries).
En concret, la marca japonesa treballa amb un seguit de metamaterials formats per partícules microestructurals que reaccionen a la llum solar reflectint els rajos infrarojos i creant ones electromagnètiques que contraresten l’efecte calorífic de la llum. Durant la presentació de la pintura, Nissan va comparar la temperatura externa i interna d’un model amb aquesta pintura especial amb la d'un de convencional després d’haver-los exposat tots dos al sol a l’aeroport de Tòquio. Així, el model pintat amb la pintura especial va registrar una reducció de 5,7 °C de la temperatura de la carrosseria externa i de 3,3 graus a la temperatura de dins de l’habitacle.
L’invent de Nissan encara té un important marge de millora, perquè aquesta pintura especial és més densa i, per tant, té més gruix que la pintura convencional, i de moment no té una capa superior transparent que la protegeixi de les inclemències, ratllades, petits cops o excrements d’ocells, entre d'altres factors. La marca preveu que aquesta nova pintura podria implementar-se de manera eficient en els seus vehicles al voltant de l'any 2028 o 2029, si les proves i les millores continuen amb el curs previst.