La màgia del ‘restomod’: un Ferrari Testarossa nou de trinca
Un preparador suís actualitza la mecànica i la tecnologia d’un model original i n’eleva la potència fins als 510 CV
Ja fa temps que el restomod –actualitzar un vehicle clàssic amb mecàniques i tecnologies modernes– és tendència en el món de l’automoció. Ara li ha tocat el torn al mític Ferrari Testarossa, un dels grans referents de la dècada dels anys 80 del segle passat.
Els especialistes suïssos de l’Officine Fioravanti han presentat el seu Ferrari Testarossa millorat i actualitzat, que pren la base d’un dels models originals amb carrosseria de color blanc i un sol retrovisor. A partir d’aquí han modificat lleugerament el seu aspecte amb llandes originals però més grans que les del model de base per encabir-hi i optimitzar el nou sistema de frens signat per Brembo, amb discos amb pinces de sis pistons a l’eix davanter i de quatre a l’eix posterior, i per allotjar-hi els moderns neumàtics Michelin Pilot Sport 4S.
La posada a punt d’aquest restomod també inclou una nova suspensió específica signada per Öhlins i de rigidesa variable, que es pot regular electrònicament. A més, el quadre d’instruments manté el disseny analògic del model original però també incorpora un sistema d’infoentreteniment modern compatible amb Apple CarPlay.
Gràcies a l’ús massiu de la fibra de carboni en els panells laterals i interiors, els especialistes suïssos han aconseguit rebaixar 130 quilos a la bàscula per deixar el pes final en 1.510 quilos. Pel que fa al motor, aquest model manté el poderós V12 de 4,9 l de cubicatge, que ha estat optimitzat per passar dels 390 als 510 CV, i que ha estat objecte de millores en la gestió electrònica de l’encesa, la distribució i el sistema d’escapament. Gràcies a la rebaixa de pes i a l'increment de potència, aquest Testarossa arriba als 323 km/h de velocitat punta.