2008

19800€

Peugeot 2008 Allure 1.2

COMBUSTIBLE: Benzina

MOTOR: 1.2 PureTech

POTÈNCIA: 110 cavalls i 205 Nm de parell

TRACCIÓ: Davantera

MIDES I PES: 4159mm llarg / 1739 ample/ 1570 alt. 1240 quilos.

Proves
Emili Bocigas

Peugeot 2008, un 'crossover' polivalent

Provem el 'crossover' més petit de la gamma Peugeot i un dels més equilibrats del segment

Hi ha un segment de cotxes que es queden a mig camí entre un SUV o totcamí i un turisme convencional. Aquests models diguem-ne híbrids reben el nom genèric de 'crossover' i integren una àmplia gamma de models que inclouen tipologies i models molt diversos d'acord amb la fisonomia, l'alçària lliure i la tipologia.

2008 Zoom

2008 / Sergio Domínguez

Peugeot participa en aquest calaix de sastre amb el 2008, un 'crossover' que fa servir la plataforma del 208 convencional per crear un model més alt i una mica més ample que la plataforma del turisme del qual deriva.

El 2008 es basa en la plataforma del 208, afegint múscul i pes Zoom

El 2008 es basa en la plataforma del 208, afegint múscul i pes / Sergio Domínguez

Gràcies al treball dels dissenyadors i enginyers de Peugeot, el 2008 homologa una bona capacitat de maleter, que arriba als 360 litres, així com una bona habitabilitat a les places davanteres. Això sí, les places posteriors són més aviat petites, ideals per transportar la canalla, però poc versàtils per fer llargs desplaçaments amb adults.

Maleter 2008 Zoom

Maleter 2008 / Sergio Domínguez

Estètica felina

El 2008 és un vehicle estèticament treballat, molt de l'escola de disseny francesa, sempre atrevida, innovadora i que impregna les seves obres d'un estil innegociable. El 2008 recorda la imatge d'un gran felí gràcies al frontal dominat per la calandra i els grups òptics, un capó allargat, unes dissimulades nervadures laterals que el fan semblar més alt i ample del que realment és i una vista posterior dominada per uns grups òptics en forma d'urpes i un gran maleter posterior.

Detalls fars posteriors 2008 Zoom

Detalls fars posteriors 2008 / Sergio Domínguez

Els interiors del 2008 són també un exercici de disseny únic, gràcies a la sorprenent posició de conducció i a la disposició del volant amb una mida força reduïda respecte al de tota la competència, i amb un gruix força raonable, per sota de la instrumentalització, que queda en una posició molt ergonòmica, ja que podem consultar la velocitat o rang de revolucions sense haver d'abaixar gaire la vista. I això, entre altres coses, és seguretat.

Interiors 2008 Zoom

Interiors 2008 / Sergio Domínguez

El sistema d'infoentreteniment es el característic del grup PSA, que al meu parer queda un pèl obsolet pel que fa a estètica i funcions. Tot i comptar a pràcticament tot arreu amb plàstics durs, mostren un bon nivell d'acabat.

Interiors 2008 Zoom

Interiors 2008 / Sergio Domínguez

Un motor discret, però eficient

La nostra unitat de proves equipava el motor 1.2 PureTech de tres cilindres, en la seva versió de 130 cavalls, associat amb una caixa de canvis de sis velocitats. Tot i que compta amb uns desenvolupaments més aviats llargs enfocats a oferir uns consums continguts i que canvien per sobre de les 2.400 voltes, el Peugeot 2008 ens sorprèn amb unes bones aptituds de marxa i uns consums reals força pròxims a les xifres homologades per la marca. El que sí que caldria millorar en certa manera és el tacte de la caixa de canvis, ja que consta d'un tacte molt suau i un recorregut de la palanca força llarg, a diferència del seu cosí C4, que vam provar fa algunes setmanes.

2008 en moviment Zoom

2008 en moviment / Sergio Domínguez

Un 'crossover' polivalent

Un dels grans arguments del 2008 és la versatilitat i polivalència. I és que malgrat no ser un SUV en ús ni tenir una plataforma de tracció total o una gran alçària lliure, aquest 2008 és capaç de circular per pistes en un correcte estat de conservació gràcies a l'ajustament de la suspensió i l'esglaonament de la primera i segona velocitats.

El 2008 té certa capacitat off-road Zoom

El 2008 té certa capacitat off-road / Sergio Domínguez

Però on el 2008 està més còmode és a l'asfalt, tant dins com fora de la ciutat. I és que gràcies a les seves dimensions compactes, el 2008 es mou amb prou agilitat dins el trànsit urbà, i aparcar o maniobrar en espais estrets no li suposa cap impediment o obstacle. La suau suspensió ajuda a no patir en enfrontar-se als sotracs o irregularitats de la carretera.

El 2008 es troba còmode a l'asfalt Zoom

El 2008 es troba còmode a l'asfalt / Sergio Domínguez

Per carreteres ràpides o autopistes el 2008 es mostra segur i capaç, i ofereix uns paràmetres de comoditat prou elevats gràcies a l'aïllament acústic dels interiors, la comoditat de marxa i el guiatge suau de la direcció. Tanmateix, el 2008 ens permet apujar una mica el ritme (dintre d'uns límits molt evidents) quan ens enfilem per una revirada carretera de muntanya i, tenint clar que no és el seu hàbitat natural a causa de la suau suspensió que té enfocada al confort, sempre que portem el motor alegre, no ens decepcionarà pas la seva resposta, però si li busquem les pessigolles més del compte, comprovarem que el tren davanter perd motricitat facilment.