Renovar-se per continuar triomfant: així és el nou Nissan Qashqai 2024
La marca japonesa introdueix canvis notables en el seu SUV més popular, que estrena un frontal completament renovat
Avui en dia és ben habitual veure SUVs per les nostres carreteres, ja que es tracta d'un segment molt popular del qual es fabriquen vehicles de mides molt diverses. Però fa dues dècades gairebé no existien i els cotxes més venuts eren utilitaris, compactes o berlines. En aquella època el més similar als actuals SUV eren o bé els monovolums o bé els totterrenys, fins que l'any 2006 Nissan va presentar una fusió d'aquests conceptes en un format innovador. En efecte, aquell model va ser una mena d'inauguració del segment SUV a Europa... i portava el cognom Qashqai.
Divuit anys després d'aquell moment, l'èxit de l'aposta és inqüestionable. El Qashqai s'ha venut a gairebé tot el món en tres generacions diferents, i malgrat l'augment de preus generalitzat dels vehicles nous, actualment continua sent un dels més venuts. Doncs bé, la marca japonesa acaba de presentar l'actualització de mitja vida d'aquesta tercera generació que, a diferència del que acostuma a passar en aquest segment (en què els canvis estètics són molt lleugers) estrena una part frontal completament renovada i diverses novetats d'equipament.
Un frontal digne d'una nova generació
El més cridaner d'aquest nou model és que gairebé desapareix la clàssica graella V-Motion de la marca japonesa per deixar pas a una nova graella frontal enorme, que s'estén pels laterals i que recorda la de models com el Hyundai Tucson. En aquest cas Nissan ha volgut mantenir gairebé sense canvis el llum diürn superior, però a partir d'aquí tot és nou. Els extrems laterals de la graella són les òptiques LED, que tenen just per sota un conjunt de cinc díodes que complementen la signatura lumínica.
La resta de la part davantera es veu complementada per un para-xocs amb formes renovades i alguns altres petits canvis a la zona del logotip, però en general el nou Qashqai té més presència i, malgrat ser un restyling de l'anterior, sembla un model nou. On no es produeixen tants canvis és al lateral (aquí la novetat principal arriba de la mà de nous dissenys de llandes de fins a vint polzades) i a la part posterior, que senzillament veu modificada la part interna dels pilots i la forma del para-xocs. El que sí que és rellevant és que Nissan ha introduït un nou acabat a la gamma, anomenat N-Design, que aposta per una estètica esportiva, amb les llandes més grans del catàleg i els passos de roda pintats en el color de la carrosseria.
Més tecnològic i segur, però amb els mateixos motors
L'interior del Nissan Qashqai 2024 gairebé no canvia el seu disseny, però ara fa servir alguns materials nous (per exemple, Alcantara en l'acabat N-Design) i millora notablement l'equipament en matèria de seguretat i connectivitat. Per exemple, el sistema d'infoentreteniment conserva la mateixa pantalla que l'anterior model, però ara incorpora serveis de Google, la qual cosa permet al conductor donar ordres per veu al vehicle, navegar amb els mapes de Google Maps i fer servir l'assistent Alexa d'Amazon.
D'altra banda, el nou Qashqai estrena diverses millores en els assistents a la conducció, en concret pel que fa al funcionament de la frenada d'emergència i de l'assistent de canvi involuntari de carril. A més, Nissan ha programat un botó al volant per poder accedir a les ajudes a la conducció de forma directa. Menció especial mereix el sistema de càmeres 3D, que creen una representació 360° de l'entorn del vehicle i fins i tot ens permeten mirar "per sota" del capó.
Pel que fa als motors del Nissan Qashqai 2024, la marca japonesa no ha introduït cap novetat mecànica rellevant, de manera que es mantenen els blocs gasolina híbrids de 140 i 160 CV i el motor e-Power de funcionament elèctric amb autonomia estesa. En aquest cas la potència és de 190 CV. Això sí, Nissan anuncia que la nova aerodinàmica del model, juntament amb uns nous neumàtics, permeten al Qashqai reduir lleugerament els consums.