Seguretat
Motor 17/02/2021

Els nous Seat Ateca i Tarraco podrien patir un problema amb el pedal del fre

La direcció general de Consum, organisme depenent del ministeri de Consum, alerta d’un possible defecte en el pedal del fre dels Seat Ateca i Tarraco fabricats els anys 2020 i 2021

1 min
Seat Ateca

Els nous Seat Ateca i Seat Tarraco fabricats entre els anys 2020 i 2021 estan en el punt de mira de les autoritats responsables del ministeri de Consum espanyol a causa d’una possible avaria i incidència amb el pedal del fre dels dos models, que arribat a un extrem fins i tot podria causar un accident.

Segons informa el ministeri, el problema afecta els pedals del fre dels vehicles amb canvi automàtic DSG, ja que en aquests cotxes pot existir la possibilitat que la soldadura d’unió entre el pedal del fre i la placa del pedal del fre sigui defectuosa i que la unió “arribi a desenganxar-se en cas d’accionar el pedal del fre amb determinació, com pot ser necessari per efectuar una frenada d’emergència”.

Seat, per la seva banda, també ha informat d’aquesta incidència a l’Agència Catalana del Consum, i s’està posant en contacte amb els propietaris dels cotxes afectats al nostre país per dur a terme una revisió i comprovar que la soldadura que uneix el pedal i la placa està en bon estat. En cas que aquesta unió no sigui correcta, la marca substituirà el pedal i la peça afectada de franc als cotxes afectats.

Per últim, convé recordar que els Seat Ateca i Tarraco no es fabriquen a Catalunya. En el cas de l’Ateca, comparteix planta de muntatge amb els Skoda Kodiaq i Karoq a la planta txeca de Kvasiny, mentre que el Tarraco es fabrica a les instal·lacions de Volkswagen a Wolfsburg, bressol de la marca alemanya i considerada una referència industrial de primer ordre dins del grup VAG.

stats