Cotxe autònom
Motor 20/04/2021

Dos morts en un accident mentre feien servir l’Autopilot de Tesla

El tràgic incident, als Estats Units, torna a posar en el punt de mira el sistema de conducció autònoma de Tesla

2 min
Tesla Model S

Aquest cap de setmana dues persones van perdre la vida en un accident a Texas, els Estats Units, quan un Model S de Tesla que circulava en mode autònom amb l’Autopilot activat va sortir de la carretera en un revolt, va impactar contra un arbre i es va acabar incendiant.

La policia texana ha emès un primer comunicat on conclou que “ningú estava conduint el cotxe en el moment de l’accident”, ja que un dels ocupants circulava en el seient de l’acompanyant i l’altre ho feia en les places posteriors.

Segons apunten les primeres investigacions, el Tesla Model S va sortir de la carretera quan va agafar un revolt a una velocitat inadequada, va impactar contra un arbre i a conseqüència del xoc les bateries de liti van començar a cremar i no van aturar-se fins que la combustió del vehicle va ser total. De fet, les autoritats locals apunten que els bombers van haver de treballar durant més de quatre hores i fer servir més de 105.000 litres d’aigua per controlar l’incendi.

Val la pena recordar que el sistema Autopilot de Tesla és capaç de circular sense intervenció humana per autopistes i carreteres ràpides gràcies a les seves càmeres i sensors, però legalment no eximeix el conductor del vehicle de la seva responsabilitat viària en cas d’accident. De fet, l’Autopilot encara és al nivell 2 sobre 5 en l’escala de conducció autònoma, i no s’hauria de fer servir sense intervenció humana.

Amb tot, l’accident i posterior incendi del Tesla Model S en mode autònom obre un cop més l’etern debat sobre la conducció autònoma i la seguretat viària, i posa en dubte el sistema de conducció autònoma de Tesla i la seguretat del cotxe elèctric i autònom. I és que aquestes dues no són les primeres morts relacionades amb el sistema Autopilot, ja que durant l’estiu del 2016 un home va morir a Florida a conseqüència d’un impacte d'un Tesla contra el remolc d’un camió que el sistema de conducció autònoma no va saber identificar correctament. A més, des de la Xina reporten casos de vehicles que entren en combustió quan estan estacionats sense que hi hagi hagut cap motiu aparent o dany en el paquet de bateries.

Tesla encara no ha emès cap comunicat, i està a l’espera de conèixer el resultat de les investigacions policials. El fabricant californià recorda que el sistema de conducció autònoma Autopilot s’ha de fer servir de manera responsable i sota la supervisió del conductor del vehicle.

stats