Proves Motos
Motor 09/05/2021

Triumph Trident 660, una ‘naked’ amb estil

Provem la nova Trident 660, una moto que recupera un nom històric i esdevé el graó d’accés a la gamma de Triumph

7 min
Triumph Trident 660

El segment de les naked de mitja cilindrada, gràcies a l’aparició del carnet A2, ha guanyat protagonisme els darrers anys. Parlem de motos d’estètica juvenil, lleugeres i amb un nivell de potència que les fa aptes per al carnet A2 i per a tots els pilots, fins i tot els més novells. Fins ara, aquest sector estava bàsicament monopolitzat per les marques japoneses, però aquest 2021 una de les grans novetats de l’any ens arriba des d’Anglaterra. Parlem, com no, de la nova Triumph Trident 660.

A mitjans de l’any passat i just quan la pandèmia semblava donar-nos un respir, Triumph va anunciar la futura presentació d’una nova naked de mitja cilindrada que recuperaria el nom d’un vell model del fabricant anglès. El nom de Trident ja s’havia utilitzat en diverses èpoques de la marca, però s’havia deixat de fer servir als anys 90. Ara torna per oferir al segment de motos de mitja cilindrada un aire més europeu i atemporal. I és que les seves línies semblen fugir del disseny més esportiu i futurista dels models japonesos, com el de la MT-07 de Yamaha, per citar la seva rival més directa. El model de Triumph ofereix una estètica més conservadora, per no dir clàssica. El seu far davanter rodó de grans dimensions, tot i tenir tecnologia LED, recorda clarament el que portaven les motos dels anys 60 fins els 90.

Detalls disseny Triumph Trident 660
Detalls disseny Triumph Trident 660
Detalls disseny Triumph Trident 660

El mateix disseny el trobem també al dipòsit de benzina, de línies arrodonides. I no es fins que arribem a la part del darrera que trobem un disseny diferent, més minimalista i alhora més actual. Resumit així, pot semblar estrany, però el resultat en viu resulta molt atractiu. La part del davant, amb les formes més arrodonides, té molta presència, però el disseny de la part del darrera li dona una barreja de modernitat, esportivitat i lleugeresa molt interessant.

L’únic punt negre del conjunt és que la obligació de portar una matrícula els juga una mala passada als dissenyadors, que han hagut que dissenyar un porta matricules que va agafat al basculant i que trenca molt la part del darrera de la Trident. De l’estètica també comentar el seu petit tub d’escapament, que desemboca pràcticament sota els nostres peus i ajuda a deixar la part del darrera més neta i a centrar encara més el centre de gravetat. També destacable és el panell d’instruments, que està format per una pantalla TFT rodona que presenta un disseny molt atractiu i la justa i necessària informació. Si optem per l’opció de connectivitat, a més a més podrem interactuar amb el nostre telèfon mòbil (música, navegador,...) i fins i tot fer anar una càmera GoPro.

Detalls disseny Triumph Trident 660
Detalls disseny Triumph Trident 660
Detalls disseny Triumph Trident 660

Si parlem de Triumph i parlem de motos naked, cal parlar de motors tricilíndriques. I si bé la Trident 660 és la moto d’entrada al món Triumph, no per això prescindeix del caràcter d’aquest tipus de motors. Amb aquest giny tenim el millor dels motors de dos cilindres i el millor dels motors de quatre cilindres. En resum, un bon parell motor a poques revolucions i alhora, molta força a la part alta del compta-revolucions. El seu motor deriva del motor 675 de la Street Triple S, però rep força canvis (fins a 67 diferències, segons la marca). Entre d’altres porta pistons, admissió i sistema d’escapament totalment nou. El resultat final es un motor Euro5 molt ple en qualsevol règim del compta-revolucions. De fet, el 90% del parell motor està disponible entre les 3.600 i 9.750 rpm.

Un cop al manillar, realment no sembla que estiguem portant un motor de tan sols 660cc i 81 Cv. La sensació és d’estar portant un motor molt més potent. I per acabar amb el motor, una altra cosa que volem destacar són els intervals de manteniment. Triumph els ha portat fins els 16.000 km, donant-nos força quilòmetres de diversió entre visita i visita al concessionari.

Triumph es una marca premium i en el seus models cal destacar sempre la qualitat. La Trident 660, tot i el seu reduït preu, no és l’excepció. Nosaltres no hem sabut trobar en quin punt els enginyers de la marca han estalviat per oferir un preu tant ajustat. Normalment en motos de preu baix, sempre acabes trobant el punt on s’ha estalviat, normalment en els acabats o en la part dels frens o dels neumàtics. Però amb aquesta Trident ens ha estat impossible trobar-li un punt criticable. Els acabats són molt bons, igual com els materials emprats. Les pinyes del manillar venen fins i tot més ben acabades que en alguns models més cars. I en la part del xassís trobem components de primeres marques com Showa, Nissin o Michelin. Això sí, el xassís, de nova factura, no està tan treballat com el de la Street Triple, que utilitza més alumini i pesa 20 quilos menys.

Triumph Trident 660
Triumph Trident 660
Triumph Trident 660

La Trident 660 es una moto que sorprèn gratament quan hi pugem i al començar a rodar. Només engegar-la, previ accionament de la maneta de l'embragatge i del botó d’engegat, el motor ens rep amb un bram que anticipa la diversió que viurem al començar a rodar. Arranquem i comencem a escoltar el famós xiuxiueig dels motors tricilíndrics de Triumph. És un to molt característic que fa que les motos de Hinckley es puguin reconèixer fàcilment sense veure-les. En els primers metres sorprèn la suavitat de tots els comandaments de mà i de peu, cosa que facilita molt la conducció en ciutat, on cal accionar-los contínuament. La maneta dreta i esquerra són pura mantega i permeten l’accionament amb només dos dits. L’única cosa estranya que vam trobar és que el pedal del canvi està massa ficat endins, de manera que hem de posar el peu apuntant cap al motor si volem pressionar-lo amb tota la part del davant del peu. Nosaltres ens hi vam fer ràpid, però al principi se’ns va fer una mica estrany.

L’entrega de potència és brillant, típica d’un motor tricilíndric. Els 81cv semblen més aviat 100 CV i les acceleracions són vigoroses en qualsevol règim del motor. El canvi es suau i, circulant a ritme tranquil, veurem com ràpidament ens trobarem fent servir marxes llargues. Si pugem el ritme, podrem estirar una mica més les marxes i descobrirem la vessant més esportiva de la Trident 660. Els seus 189 quilos de pes en ordre de marxa l’ajuden a ser molt àgil en qualsevol circumstància i anar ràpid amb ella és un joc de nens. La sensació de seguretat que et proporciona és molt alta, cosa que segur que agraeixen els conductors més novells.

Triumph Trident 660
Triumph Trident 660
Triumph Trident 660

Realment per mides i agilitat sembla que portem una moto de menys pes i cilindrada, però per potència i prestacions, ràpidament recordem que portem una moto amb un brillant motor tricilíndric. Gràcies al Ride by wire, la Trident té dos modes de conducció (Road i Rain), tot i que veient el temperament del seu motor, hauria estat bé també tenir un mode esportiu. I posats a buscar defectes, vam trobar que l’accelerador electrònic ofereix un tacte massa sensible, cosa que a vegades fa una mica brusca la reacció de l’accelerador. Si optem pel mode Rain, la resposta és més suau, guanyant en progressivitat i comoditat. Si parlem de la frenada, és molt potent. Normalment quan provem una moto, és habitual trobar que li falta frenada o que té la potencia necessària, però poques vegades direm que els frens aporten més frenada de la que necessita la moto. Doncs aquest últim cas és el de la Trident 660, ja que en va sobrada. Al davant porta un doble disc Nissin de 310mm i al darrera un de sol de 255mm.

Hem començat dient que la nova Trident era una naked dirigida als pilots novells que busquen una moto accessible i compatible amb el carnet A2, però després de provar-la ens hem trobat amb una moto capaç de satisfer un públic més ampli. No només el públic jove que comença en el món de les dues rodes, sinó també aquella persona que busca un bon mitjà de transport per al dia a dia i que no es conforma amb una escúter. O fins i tot aquell motociclista que vol tornar a pujar a una moto. Per això i pels seus punts forts, podem dir ben convençuts que la Triumph Trident és possiblement la millor novetat del sector de l’any 2021. I el seu preu de 8.245€ és realment temptador, cosa que ha motivat una molt bona rebuda per part del seu públic objectiu. La nova Trident 660 està disponible en quatre colors: Crystal White (color de la nostra unitat de prova); Sapphir Black; Matt Jet Black & Silver Ice; Silver Ice & Diablo Race. Els dos darrers al ser bicolors tenen un cost extra de 100€. Afegir també que de moment el model compta amb una llista de 45 accessoris, entre els quals trobem proteccions específiques, una major connectivitat o assistents a la conducció.

FITXA TÈCNICA

Motor

  • Cilindrada: 660cc
  • Disposició: Tres cilindres en línia
  • Alimentació: injecció electrònica
  • Potència: 81 CV
  • Parell motor: 64Nm a 6.250rpm
  • Normativa anticontaminació: Euro 5

Transmissió

  • Caixa de canvis: 6 relacions

Suspensions

  • Suspensió davantera : Forquilla invertida Showa SFF de 41 mm
  • Suspensió posterior : Amortidor Showa

Frens

  • Fre davanter: doble disc 310 mm amb pinces de dos pistons
  • Fre posterior: disc de 255 mm amb una pinça d'un pistó
  • ABS: als dos eixos

Llandes

  • 17" al tren davanter
  • 17" al tren posterior

Dimensions

  • Capacitat del dipòsit : 14 l
  • Pes declarat: 189 kg
  • Longitud màxima: -- mm
  • Distància entre eixos: 1.401 mm
  • Altura seient: 850 mm

stats