Proves cotxes
Motor  /  Proves 16/01/2020

Subaru Forester Eco Hybrid: un cotxe rodó

Provem el popular SUV de la marca japonesa, que combina l’eficiència de la mobilitat híbrida amb un elevat confort de marxa i un gran comportament fora de l’asfalt

Sergio Domínguez
12 min
Subaru Forester Eco Hybrid

Potser el meu plantejament no és el correcte, però sempre he concebut els SUV com uns vehicles polivalents, capaços de combinar les virtuts de diversos segments de l’automòbil. És a dir, que tracten d’oferir un espai interior similar al d’un monovolum, un comportament en carretera similar al d’un compacte o berlina i unes prestacions 4x4 que en certa manera s’acostin a les d’un totterreny.

Subaru Forester Eco Hybrid

Però resulta molt habitual que la majoria de totcamins que es troben al mercat destaquin en algun d’aquests aspectes, deixant de banda la resta. Per exemple, quan un té molt d'espai interior i va molt bé en carretera habitualment té unes prestacions off-road molt discretes. O quan un té unes bones prestacions 4x4 penalitza el comportament dinàmic en la resta de superfícies. És a dir, que resulta realment complicat destacar en tots aquests apartats i fer-ho amb nota, de manera que em pensava que no trobaria mai un vehicle que pogués combinar-ho tot... fins que vaig provar el Subaru Forester Eco Hybrid.

El Forester és un cotxe rodó

Com a continuació tractaré d’explicar, amb el Forester considero que Subaru ha desenvolupat un producte rodó. Gaudeix d’un bon espai interior i una gran habitabilitat, el seu comportament en carretera, sense ser el millor, compleix amb bona nota, i les seves prestacions off-road s’allunyen de les típiques d’un SUV i s’acosten a les d’un vehicle totterreny. Tot plegat, en un format força atractiu i amb un motor híbrid que obté l’etiqueta ECO. No se’m podrà negar que sembla molt interessant.

ESTÈTICA EXTERIOR

Quan la primera generació del Subaru Forester va arribar al mercat l’any 1997, ho va fer amb una carrosseria de tipus familiar però que deixava entreveure la seva vocació off-road. Amb el pas dels anys el seu disseny va anar evolucionant, i amb la tercera generació es va convertir en un totcamí amb tots els ets i uts. Des d’aleshores els seus trets bàsics a nivell estètic no han canviat, però la generació actual es veu molt musculosa i robusta, amb una gran presència de línies rectes i detalls estètics molt atractius.

Nou Subaru Forester Eco Hybrid

Com a bon cotxe japonès que és, predominen els elements cromats per tot arreu. Al frontal estan presents a la calandra i a la zona que envolta els fars antiboira, i a la part lateral els trobem a la línia que recorre els marcs de les finestres i a les manetes. Un altre element decoratiu ben present al Subaru Forester és la protecció plàstica dels baixos pintada en color platejat mat, que trobem a la part inferior dels para-xocs davanter i posterior, així com als faldons laterals. Per la seva banda, la part inferior de totes aquestes parts està acabada en plàstic de color negre, la qual cosa garanteix ,és robustesa a l’hora de practicar conducció off-road i contrasta a la perfecció amb el color Jasmine Green Metallic de la nostra unitat de proves.

Detall fars led

Vist per davant, en aquest totcamí japonès destaca la signatura lumínica dels pilots LED i la gran quantitat de càmeres i sensors que s’entreveuen darrere del vidre frontal, dels quals en parlarem més endavant. Al seu lateral el protagonisme és per a les barres del sostre i les atractives llandes de 17 polzades, que amb un perfil de 135 mm garanteixen un gran confort de marxa. A més, en aquest apartat els passos de roda no són completament rodons, sinó que tenen tendència a fer ús de les línies rectes i augmentar així la seva estètica SUV. Finalment, a la part posterior Subaru ha seguit la moda d’ajuntar els dos pilots posteriors però amb una solució molt interessant; no ha volgut connectar-los amb una tira de llums o amb un reflectant vermell, sinó que ha redissenyat els pilots i ha introduït una motllura en color negre brillant, que dona sensació d’amplitud.

Detall llanda i pas de roda

Aquesta sensació, per cert, no és del tot falsa, ja que amb 4,62 metres de llarg, 1,81 d’ample i 1,73 d’alt, no es pot dir que el Forester sigui un cotxe petit. I, de fet, a simple vista es veu com un cotxe realment gran, amb una presència molt imponent i alhora atractiva. En definitiva, s’assembla molt més a l’estètica d’un 4x4 que no pas a la d’un SUV.

ESTÈTICA INTERIOR

Si per fora Subaru vol diferenciar-se de la resta de models del mercat amb una sèrie d’elements distintius propis, per dins aquest fet queda encara més demostrat. La primera paraula que em ve al cap en seure al seient del conductor del Forester és qualitat. A diferència d’altres models, on la paraula podria ser tecnologia o disseny, aquí és qualitat perquè es nota que aquest totcamí japonès està fabricat amb materials duradors, de molt bon tacte i que, sobretot, tenen uns ajustos excel·lents.

Els materials emprats són de gran qualitat

En un primer moment no penso en la tecnologia perquè el Forester és un model que es veu més tradicional que alguns dels seus rivals, i no destaca per oferir grans pantalles o instrumentació digital. Aquí és tot més analògic... però això no vol dir que la tecnologia no hi sigui ben present. De fet, a nivell tecnològic el Subaru Forester Eco Hybrid d’aquesta prova és un dels millors del segment.

Detall quadre instruments

De sèrie equipa la pantalla central de 8” amb connectivitat amb Android Auto i Apple CarPlay, la càmera posterior, el sistema de modes de conducció, els llums automàtics, els seients calefactables i el sistema EyeSight, del qual en parlava abans quan em referia a les càmeres davanteres i que suma a tot l’anterior la frenada d’emergència, el control de creuer adaptatiu i l’assistent de canvi de carril.