Proves cotxes
Motor  /  Proves 06/03/2020

SsangYong Korando: els coreans poden, i tant que poden!

Provem la quarta generació del SUV coreà, un model que arriba al mercat amb l’objectiu de posar les coses molt complicades als models més consolidats del segment

Sergio Domínguez
10 min
SsangYong Korando D16T: els coreans poden, i tant que poden

Si fem una ullada als noms de la majoria d’automòbils del mercat, molts fan servir paraules atractives i fàcils de recordar, per bé que d’altres prefereixen denominar els seus models amb sigles identificatives o numeracions que distingeixin fàcilment la gamma. De tant en tant, però, apareixen alguns noms curiosos o fins i tot acrònims, com el que ens ocupa en aquest cas. El vehicle d’aquesta prova és el SsangYong Korando, un SUV compacte que acaba d’estrenar la seva quarta generació i que arriba amb la intenció de consolidar-se al segment.

SsangYong Korando D16T: els coreans poden, i tant que poden

Però estàvem parlant de noms i, com dèiem, en el cas concret del Korando es tractava d’un acrònim. En efecte, quan SsangYong va estrenar la primera generació del Korando l’any 1983 –aleshores era un autèntic totterreny que va anar mutant a SUV amb el pas dels anys– va voler denominar el seu model amb tota una declaració d’intencions. Korando és el resultat de barrejar les paraules Korean can do, que traduït vol dir els coreans poden.

El seu nom prové de l'acrònim 'Korean Can Do'

No podem negar el que és un fet evident: si aquest model naixia l’any 1983 i fa uns mesos la marca en presentava la seva quarta generació, vol dir que no estaven tan equivocats a l’hora d’escollir el seu nom. Però en aquesta prova no només volem veure si els coreans “poden”, sinó fins a quin punt ho fan. ¿Realment podran fer front amb aquest nou model a un dels segments més competits de tot el mercat automobilístic?

DISSENY EXTERIOR

Des de la segona generació del Korando, totes i cadascuna de les anteriors generacions han patit un canvi estètic espectacular que fins i tot fa dubtar de si es tracta del mateix model o no. Aquesta quarta generació no podia ser menys i, malgrat estar inspirada en el prototip SIV-2 que la marca va presentar al Saló de Ginebra l’any 2016, el cert és que, respecte al model, anterior no s’hi assembla gens.

El Korando és estèticament atractiu

Ara el Korando és molt, molt més europeu. En comparació amb la generació precedent ha crescut tant en mides sobre el paper (40 mm més llarg i 40 mm més ample) com a nivell visual, ja que la marca ha optat per fer servir les línies horitzontals i per reduir l’altura. Si ens fixem en la seva part frontal, ara les òptiques són més modernes i tenen tecnologia LED tant per a la il·luminació normal com per a la llum diürna, que es troba a la part superior dels pilots i té una disposició completament horitzontal. D’altra banda, la calandra davantera és la principal protagonista de la part frontal del Korando, i està connectada amb uns embellidors laterals en els quals hi ha els llums antiboira i per una tira cromada que es repeteix a la part posterior.

Vista frontal

Si passem al seu lateral destaquen especialment tres aspectes. En primer lloc, la barreja de línies arrodonides amb altres de rectes a la zona de les finestres, com ja vam veure en seu germà petit Tívoli. En segon lloc, la quantitat de línies de tensió i de disseny que recorren tot el latera –i que comencen als fars davanters– es reprodueixen arreu fins a arribar a la part posterior, i fins i tot es manifesten en forma de motllura que connecta les finestres posteriors amb el vidre del maleter.

Vista lateral

A més, els dissenyadors de la marca han optat per esculpir un pas de roda força eixamplat mitjançant una línia estètica que comença a la porta posterior i arriba fins als fars. Finalment, el tercer element destacable del lateral el trobem en uns passos de roda arrodonits i acabats en color negre.

Detall pas de roda i cintura elevada

De la mateixa manera que al Tívoli, la part posterior és la més peculiar, tot i que en aquest cas els dissenyadors de la marca han optat per suavitzar les formes. Ara la part central no és tan prominent, i disposa d’una atractiva motllura cromada que travessa tota la part posterior i introdueix uns pilots amb tecnologia LED i dividits en tres seccions interiors.

Detall vista posterior

A la part baixa ens trobem amb un segon nivell de fars –on s’integren intermitents, llums de marxa enrere o antiboira– i amb un element inferior que vol fer les funcions de difusor, però que evidentment només té un propòsit estètic. Tot plegat, juntament amb unes llandes que poden ser de 17 o 18 polzades, fa que el Korando es vegi com un SUV molt ben treballat pel que fa a disseny.

INTERIOR

Respecte a l’anterior generació del Korando, a l’interior trobem novament un canvi estètic molt notable. Però el que realment suposa un trencament absolut –ja no només respecte a l’anterior model sinó respecte a la resta de productes de la marca– és la qualitat de materials i ajustos. SsangYong ha treballat intensament per aconseguir que tant l’aspecte com el tacte dels materials i els botons del seu SUV estiguin a l’altura del que s’espera al mercat europeu.