Proves cotxes
Motor  /  Proves 29/08/2021

Nou Nissan Qashqai: el retorn del rei

Provem la tercera generació del popular totcamí japonès, ara més tecnològic i ecològic que mai i amb una pila d’atributs per seguir sent el model de referència del mercat

8 min
Nou Nissan Qashqai

El Qashqai porta molts anys sent el referent del segment dels totcamins urbans o crossover, i de fet ha tingut un èxit de vendes que ni tan sols esperaven les previsions més optimistes de Nissan quan van presentar la primera generació del model, ara ja fa gairebé 15 anys.

Tot just ara hem pogut provar la tercera generació del Qashqai, que renuncia per primer cop a les mecàniques dièsel i gasolina per fiar-ho tot a les versions semihíbrides o mild hybrid amb un sistema de 48V i a una versió futura anomenada e-Power d’autonomia estesa que ha d’arribar al mercat l’any vinent.

La variant e-Power que encara ha d’arribar maridarà el motor gasolina amb 158 CV de potència amb un d'elèctric de 190 CV i un generador elèctric. El seu funcionament no deixa de ser curiós, ja que el motor de gasolina no envia la potència a les rodes, sinó que s’encarrega de generar electricitat que s’emmagatzema a les bateries i al generador per alimentar el motor elèctric. D’aquesta manera, el sistema millora la seva eficiència energètica i redueix significativament les emissions respecte a un motor de combustió tradicional.

Una estètica que combina tradició i modernitat

Sincerament penso que no ha de ser gens fàcil dissenyar una nova generació d’un producte tan rodó i amb tan bona acceptació com el Qashqai. De fet, el model precedent, presentat el 2014 i lleugerament actualitzat el 2017, encara es veu prou actual i modern, i potser per això els encarregats del disseny del nou Qashqai han volgut mantenir intacte l’esperit i la fisonomia del seu precedent per continuar amb les bones xifres de vendes i d'acceptació en el mercat.

Nou Qashqai.
Nou Qashqai.
Nou Qashqai.

A primer cop d’ull el Qashqai no planteja cap gran revolució estètica respecte de les dues primeres generacions. Sí, els fars led davanters són més estilitzats i d’estil oriental, la calandra està dissenyada seguint els patrons més moderns però sense renunciar a la seva essència japonesa, i les nervadures davanteres mostren més presència i un punt d’agressivitat respecte al seu predecessor. La vista lateral es veu més poderosa gràcies a una línia de cintura elevada i uns passos de roda més marcats, que omplen l’espai que necessiten les llantes de 19 o, per primer cop, de fins a 20 polzades, com les que feia servir la nostra unitat de prova. Val a dir que aquestes llantes, tot i ser realment boniques, no acaben de tenir gaire sentit en un totcamí generalista sense cap mena de pretensió esportiva.

Fars davanters.
Fars posteriors.
Llantes i pas de roda.

On el nou Qashqai sí que ha fet un gran salt de gegant ha sigut en els seus interiors, pensats per oferir un compromís entre qualitat, espai i tecnologia i que aporta una sensació de qualitat percebuda realment elevada un cop hi pugem. Hi destaca la gran pantalla central de 9 polzades de sèrie compatible amb Android Auto i Apple Car Play , reconeixement d’ordres de veu i un quadre d’instruments totalment digital amb una pantalla d’alta resolució TFT de 12,3 polzades i fins i tot un head-up display opcional que permet projectar les informacions més rellevants sobre el parabrisa sense haver de desviar la mirada. Un altre aspecte que destaco d’aquest nou Qashqai és el fet de saber mantenir l’equilibri entre tauler d’instruments i pantalla central digitals amb els controls per botons tàctils de la ràdio i el sistema de música, però sobretot del climatitzador i el sistema de calefacció, així com mantenir ports USB de tipus A i B.

Interiors del nou Qashqai.