Motor Elèctric urbà

Renault Twingo, retorn en format elèctric i ‘low cost’

El petit vehicle urbà de Renault ressuscita en format elèctric mantenint els valors i la fisonomia del model original

Nou Twingo E-TECH
07/11/2025
3 min

El procés d’electrificació del parc automobilístic europeu només rebrà un impuls decisiu si és capaç de democratitzar l’accés als cotxes elèctrics amb productes racionals, a preus assumibles i que responguin a les necessitats reals de la població. A Renault saben prou bé que el futur del cotxe elèctric ha de passar per models elèctrics urbans i barats, i han decidit ressuscitar el Twingo, un vehicle urbà molt popular als anys 90 del segle passat que no va saber-se reinventar en les últimes generacions i convertir-lo en un model totalment elèctric amb un disseny molt similar al del model original.

Nou Twingo E-TECH.

El Twingo serà, per sobre de tot, un vehicle assequible. Renault podrà oferir el seu petit urbà elèctric per menys de 20.000 euros, i sumant les ajudes i incentius de les diferents administracions, el seu preu final es podria apropar als 13.000 euros. Per poder oferir aquest producte a aquest preu els francesos han aprofitat la base mecànica i tecnològica estrenada pel fantàstic R5 i que farà servir la reinterpretació del 4L o Quatre Llaunes elèctric per bastir els fonaments d’aquest nou Twingo.

Detall grups òptics posteriors.

El nou Twingo E-TECH farà servir un motor elèctric de 82 CV de potència i 175 Nm de parell associat a unes bateries LFP (liti, ferro i fosfat) de 27,5 kWh de capacitat per oferir una autonomia de 263 quilòmetres en cicle d’homologació WLTP. Aquesta potència i aquesta autonomia han de ser suficients per moure amb solvència els 3,7 metres de llarg i 1.200 quilos de pes del cotxe per entorns urbans i semiurbans. A més, aquest Twingo és compatible de sèrie amb un punt de càrrega de 6,6 kW de potència que permet carregar la bateria del 10% al 100% en poc més de quatre hores i un paquet opcional que permet carregar el vehicle en punts de 50 kW de potència, la qual cosa permet carregar les bateries en només mitja hora.

Renault Twingo E-TECH.

A primer cop d’ull el nou Twingo ja esdevé simpàtic, ja que els dissenyadors de Renault han sabut replicar la senzillesa del disseny del Twingo original de fa 35 anys i maridar-lo amb una interessant i encertada gamma cromàtica (vermell, groc, negre i verd) i llandes de disseny de fins a 18 polzades. 

Interiors nou Twingo E-TECH.

Els interiors del Twingo, homologats per a quatre ocupants, són sorprenentment amplis, ja que disposa d’un maleter de 360 L de capacitat, seients independents amb suport variable i que es poden desplaçar longitudinalment fins a disset centímetres per maximitzar el confort a l'interior. Els materials emprats a dins són de plàstic dur, per bé que disposa d’un quadre d’instrument digital de set polzades i una pantalla central de deu polzades amb el sistema multimèdia OpenR Link.

L'espai interior és sorprenent.

Aquest Twingo E-TECH es fabricarà a Eslovàquia, i Renault espera que es converteixi en un dels referents del segment A, com el primer Twingo a inicis dels noranta del segle passat. A favor seu hi juga el preu, encara per confirmar, i el fet que la marca assegura que el model haurà recuperat les emissions de la seva producció a partir dels 30.000 quilòmetres, fet que el farà esdevenir un dels models més sostenibles i ecològics mai fabricats.

stats