Renault Twingo, retorn en format elèctric i ‘low cost’
El petit vehicle urbà de Renault ressuscita en format elèctric mantenint els valors i la fisonomia del model original
El procés d’electrificació del parc automobilístic europeu només rebrà un impuls decisiu si és capaç de democratitzar l’accés als cotxes elèctrics amb productes racionals, a preus assumibles i que responguin a les necessitats reals de la població. A Renault saben prou bé que el futur del cotxe elèctric ha de passar per models elèctrics urbans i barats, i han decidit ressuscitar el Twingo, un vehicle urbà molt popular als anys 90 del segle passat que no va saber-se reinventar en les últimes generacions i convertir-lo en un model totalment elèctric amb un disseny molt similar al del model original.
El Twingo serà, per sobre de tot, un vehicle assequible. Renault podrà oferir el seu petit urbà elèctric per menys de 20.000 euros, i sumant les ajudes i incentius de les diferents administracions, el seu preu final es podria apropar als 13.000 euros. Per poder oferir aquest producte a aquest preu els francesos han aprofitat la base mecànica i tecnològica estrenada pel fantàstic R5 i que farà servir la reinterpretació del 4L o Quatre Llaunes elèctric per bastir els fonaments d’aquest nou Twingo.
El nou Twingo E-TECH farà servir un motor elèctric de 82 CV de potència i 175 Nm de parell associat a unes bateries LFP (liti, ferro i fosfat) de 27,5 kWh de capacitat per oferir una autonomia de 263 quilòmetres en cicle d’homologació WLTP. Aquesta potència i aquesta autonomia han de ser suficients per moure amb solvència els 3,7 metres de llarg i 1.200 quilos de pes del cotxe per entorns urbans i semiurbans. A més, aquest Twingo és compatible de sèrie amb un punt de càrrega de 6,6 kW de potència que permet carregar la bateria del 10% al 100% en poc més de quatre hores i un paquet opcional que permet carregar el vehicle en punts de 50 kW de potència, la qual cosa permet carregar les bateries en només mitja hora.
A primer cop d’ull el nou Twingo ja esdevé simpàtic, ja que els dissenyadors de Renault han sabut replicar la senzillesa del disseny del Twingo original de fa 35 anys i maridar-lo amb una interessant i encertada gamma cromàtica (vermell, groc, negre i verd) i llandes de disseny de fins a 18 polzades.
Els interiors del Twingo, homologats per a quatre ocupants, són sorprenentment amplis, ja que disposa d’un maleter de 360 L de capacitat, seients independents amb suport variable i que es poden desplaçar longitudinalment fins a disset centímetres per maximitzar el confort a l'interior. Els materials emprats a dins són de plàstic dur, per bé que disposa d’un quadre d’instrument digital de set polzades i una pantalla central de deu polzades amb el sistema multimèdia OpenR Link.
Aquest Twingo E-TECH es fabricarà a Eslovàquia, i Renault espera que es converteixi en un dels referents del segment A, com el primer Twingo a inicis dels noranta del segle passat. A favor seu hi juga el preu, encara per confirmar, i el fet que la marca assegura que el model haurà recuperat les emissions de la seva producció a partir dels 30.000 quilòmetres, fet que el farà esdevenir un dels models més sostenibles i ecològics mai fabricats.