Motor Novetats

Seat renova l’Ibiza i l’Arona

Els de Martorell presenten un nou 'restyling' dels seus dos cotxes més populars coincidint amb el 75è aniversari de la marca

Nous Seat Ibiza i Arona
02/11/2025
3 min

L’Ibiza i l’Arona són els dos grans puntals comercials de Seat. De fet, tots dos models ja són cotxes veterans al mercat, amb mecàniques i tecnologies més que contrastades i una relació entre preu i qualitat que explica la seva posició privilegiada al mercat. 

La renovació dels Ibiza i Arona és només estètica, ja que en cap cas suposa un canvi radical o models totalment diferents dels que existien fins ara. De fet, els canvis es limiten a una actualització del disseny de la carrosseria (especialment en la calandra i grups òptics), uns interiors més refinats gràcies a l’ús de nous materials i l’ús dels ja coneguts motors de gasolina amb potències d’entre 80 i 150 CV.

Nou Seat Ibiza

Després de sis milions d’unitats venudes des de l’any 1984, l’Ibiza ja s’ha convertit en el model més popular de la història de Seat. La idea de la marca és mantenir-lo fresc, jove i atractiu en un mercat cada cop més homogeni, i per això estrena una nova calandra hexagonal, signatura lumínica davantera led de sèrie i un nou para-xocs davanter que emfatitzen el seu dinamisme i esportivitat. 

Vista posterior Seat Ibiza

A més, els models FR de 150 CV de potència reben nous detalls i inscripcions al pilar B o muntant central, així com quatre noves llandes de 17 i de 18 polzades. Els interiors també han estat objecte d’actualització, amb nous estampats i teixits dels entapissats, un nou volant amb cuir d’alta qualitat i seients tipus bucket de sèrie per a la versió FR. Per últim, l’Ibiza també estrena un nou sistema de so d’alta qualitat opcional anomenat Seat Sound que es podrà gestionar mitjançant la pantalla central tàctil de fins a 9,2 polzades.

Seat Ibiza i Arona interior

L’Arona, per la seva banda, ha capitalitzat bona part de les vendes de Seat durant els darrers anys, amb més de 750.000 unitats venudes els darrers set anys, una xifra destacable si tenim en compte que en aquest espai de temps hi ha hagut entrebancs com ara la pandèmia, la crisi de subministrament dels semiconductors, la guerra a Ucraïna, el procés inflacionista i la crisi de l’Orient Mitjà, entre altres. Aquest SUV urbà també estrena els mateixos nous detalls estètics a la carrosseria i els nous materials dels interiors.

Només amb motors de gasolina

Pel que fa a la mecànica, els nous Ibiza i Arona ho aposten tot als motors de combustió de gasolina de tres cilindres i un litre de cilindrada, com els ja coneguts 1.0 MPI atmosfèric de 80 CV i caixa de canvis manuals de cinc velocitats que farà servir l’ibiza, o el també popular 1.0 TSI de tres cilindres i 95 i 115 CV, que es podrà associar al canvi manual de cinc relacions en el cas de les versions menys potents o el canvi automàtic DSG de set relacions en la versió més potent.

Nou Seat Arona

Per últim, les versions FR disposaran el motor 1.5 TSI de quatre cilindres i 150 CV associat al canvi automàtic DSG de set relacions i a un sistema de desconnexió automàtica de cilindres anomenat ACT que li permet desconnectar dos cilindres quan les condicions de la conducció així ho permeten, estalviant carburant i emissions. Seat ja ha anunciat que les primeres versions Mild Hybrid o semíbridies amb sistema de 48V no arribaran a la gamma dels Ibiza i Arona fins a l’any 2027.

stats