Proves cotxes
Motor  /  Proves 28/02/2019

Mitsubishi Outlander PHEV: ecologista amb ànima d’atleta

Provem la versió híbrida endollable del totcamí estrella de la marca japonesa, un cotxe sorprenentment potent i de zero emissions

Ferran Vital
7 min
Mitsubishi Outlander PHEV: ecologista amb ànima d’atleta

És el cotxe híbrid més venut a Europa, i amb raó. El Mitsubishi Outlander PHEV és un cotxe molt complet, un totcamí amb etiqueta ecològica de zero emissions que s'escapa de les restriccions mediambientals de les grans ciutats i que ofereix una relació entre prestacions, rendiment i consum de carburant gairebé insuperable.

Mitsubishi Outlander PHEV: ecologista amb ànima d’atleta

L’Outlander PHEV que Mitsubishi estrena aquest 2019 presenta algunes millores mecàniques importants, com ara un nou propulsor turbo de gasolina 2.4 de quatre cilindres i cicle Atkinson que substitueix l’anterior 2.0 i que ofereix 135 CV i 211 Nm de parell en comptes dels 120 CV i 190 Nm de parell del motor precedent.

Detall motor gasolina Outlander PHEV

Més important encara és el canvi dels dos motors elèctrics que es combinen amb el propulsor de gasolina, i que actuen independentment sobre cada eix. El motor elèctric davanter manté la potència nominal de 82 CV, mentre que el motor posterior arriba als 95 CV de potència, cosa que permet que el nou Outlander PHEV arribi a una potència total conjunta de 230 CV, tingui una velocitat punta en mode totalment elèctric de 135 km/h i que la seva autonomia en mode elèctric arribi fins als 54 quilòmetres teòrics. Arribats a aquest punt val la pena destacar que tot i que la suma dels tres motors podria donar uns fantàstics 312 CV, els enginyers de Mitsubishi han optat per limitar la potència màxima conjunta a 230 CV i millorar les xifres de consum, emissions i autonomia del vehicle.

L'Outlander PHEV també pot alimentar una vivenda

A més, aquest Outlander PHEV pot servir de generador elèctric en cas de davallada energètica. Durant la crisi nuclear de Fukushima i els diversos terratrèmols i tsunamis, algunes famílies japoneses van utilitzar els Outlander PHEV per obtenir energia elèctrica a casa seva, i segons afirma la marca el seu SUV pot alimentar les necessitats energètiques d’una família durant deu dies, sempre que els dipòsits de combustible i les bateries del vehicle estiguin carregades al màxim.

Un cotxe imponent

El disseny de l’Outlander PHEV ha evolucionat poc els últims anys. De fet, el totcamí híbrid de la marca dels tres diamants manté el mateix disseny estètic des del llançament l’any 2013, mantenint una estètica que ja s’identifica clarament amb el model estrella de Mitsubishi.

Vista frontal Outlander PHEV

Estèticament l’Outlander híbrid endollable del 2019 es diferencia per uns nous grups òptics amb tecnologia biled, fars antiboira led, un para-xocs redissenyat i una calandra més gran i marcada que emfatitzen el seu caràcter esportiu i agressiu.

Vista posterior

A més, aquesta versió redissenyada de l’Outlander estrena un nou para-xocs posterior i unes noves llandes de radis de dinou polzades exclusives per a aquesta versió híbrida endollable, i que de moment no estan disponibles per a la resta de la gamma Outlander.

Detall llandes exclusives de 19 polzades

Pel que fa als interiors, aquesta evolució de l’Outlander híbrid endollable estrena uns interiors més tecnològics amb més comandaments i noves funcionalitats, i les versions més equipades com la Kaiteiki de la nostra unitat de prova destaca per l’ús de materials de més qualitat i uns ajustos pràcticament perfectes.

Quadre comandaments

Ara bé, el fet d’haver d’encabir la seva mecànica híbrida ha perjudicat lleugerament l’habitabilitat i la capacitat d’emmagatzematge del cotxe. La segona filera de seients no es pot desplaçar longitudinalment per aprofitar millor l’espai, i el maleter veu reduïda la seva capacitat a uns acceptables 498 litres de capacitat per deixar espai per les bateries i el motor elèctric del cotxe.