Macbor Eight Mile Street i Scrambler, ànimes bessones amb estils diferents
Provem les dues variants de la Macbor Eight Mile, una moto que destaca per la polivalència
Si busques una primera moto, de cilindrada mitjana i assequible, segurament et deus haver plantejat la compra del model del qual parlem avui. I, si no, hauries de plantejar-t'ho. La nova Eigth Mile de Macbor reuneix qualitats i actius que fan que sigui sempre una de les primeres opcions dins el mercat de les motos que es mouen per sota dels 6.000 €. Si et crida l’atenció, has de saber que la pots triar en dos acabats: en aquest article intentarem ajudar-te a conèixer-ne les diferències perquè triïs la versió que més et convingui.
Quan parlem de cilindrada mitjana, més o menys entre els 500 i els 600 cc, hi ha una important franja psicològica en la compra situada entre els 5.500 i els 6.500 €. Els fabricants saben que qualsevol producte que vulguin llançar al mercat s'ha de moure entre aquests preus. La tasca no és fàcil en un mercat competitiu i un públic exigent. Un disseny atractiu, acabats i components de qualitat, bones prestacions, una marca amb nom històric al darrere, fiabilitat i altres elements no tangibles són característiques que tota moto que vulgui competir en aquest sector ha de presentar. La marca Macbor, amb arrels catalanes i conscient de la demanda del mercat, ofereix l'Eight Mile amb uns molt bons arguments per situar-se ben amunt en les opcions de compra del públic objectiu.
Avui, en el món de les motos, és molt important oferir varietat, que en molts casos es transforma en exclusivitat. Tothom vol sentir que té amb una moto que escau a la seva imatge o tarannà, i això s’aconsegueix oferint un mateix model en diferents acabats per arribar al màxim de compradors potencials. En el cas de la nova Eight Mile, Macbor n'ofereix dues versions, una de més ciutadana, la Street, i una de més aventurera, la Scrambler. Cada model té petits detalls diferenciadors estètics i sobretot tècnics.
La primera sensació amb la Macbor Eigth Mile és de moto seriosa. Es veu que han dedicat especial atenció als detalls i que han tingut cura d'oferir el millor producte amb un preu final ajustat, competitiu. Té uns acabats visuals bons i els components clau són de primeres marques, com les suspensions Kayaba (KYB), els neumàtics (Pirelli) i l’equip de frens (Nissin). Tot això s’agraeix en una moto d’aquest preu i anticipa que dinàmicament tindrà un bon comportament.
Dues motos molt semblants
Comencem amb les diferències entre les dues versions parlant de l’estètica. Llum, instrumentació, dipòsit de benzina, seient, tub d’escapament, plàstics de la carrosseria i estructura de la matrícula, entre altres elements, són idèntics. Les diferències estètiques les trobem, doncs, en les llandes. La Scrambler en porta unes de radis, més adequades per fer aventures offroad. En canvi, l'Eight Mile Street en fa servir unes de normals de color negre. Quant a colors, les opcions de la versió Scrambler són el vermell i el gris amb seient marró. I per a la variant Street, el vermell, negre i groc, totes amb seient negre. Cal comentar que si bé els dos models es poden triar en color vermell, el to no és exactament el mateix. Veient, doncs, les poques diferències que hi ha entre les dues versions, creiem que Macbor hauria pogut fer un pas més. Tot i que és cert que, quan ens fixem en els detalls, aviat sabrem diferenciar entre un model o l’altre, però a primer cop d’ull és difícil de veure-hi diferencies. Òbviament, hi ha un factor de costos importants: com més diferents siguin les motos, més varietat de peces caldrà fabricar, i això al final augmenta els costos de producció i també el preu final. Però, posats a demanar, estaria bé veure per exemple la Street amb un altre tub d’escapament, la Scrambler amb un parafang una mica més alt i, en definitiva, algun petit detall més que emfatitzi una mica més l’estètica de les dues versions.
El motor és un bicilíndric de quatre temps i vuit vàlvules que cubica 471 cc i entrega 46,94 CV (35 kW), la qual cosa vol dir que queda dins el límit del carnet A2. En les dues versions és el mateix propulsor, així que aquí no trobarem cap detall que ens faci triar l'una o l’altra. Cal comentar que, tot i la cilindrada discreta, per sota dels 500 cc, el motor ofereix unes bones prestacions, més que suficients per a tots aquells usuaris que comencin en el món de la moto. Fins i tot podrem sortir de la gran ciutat i aprofitar la bona estirada per anar per carretera oberta.
Arribem ara a un dels punts on més es diferencien els dos models. I és que en l’apartat del xassís, la diferent configuració marca clarament l’orientació de cadascuna. La Macbor Scrambler té el seient a una altura de 820 mm i ofereix una distància mínima a terra de 210 mm. En canvi, la Macbor Street té el seient a 790 mm i ofereix una distància a terra de 180 mm. L’equip de rodes i neumàtics també és diferent. La Scrambler al davant porta una llanda de 19 polzades i al darrere de 17, amb neumàtics Pirelli Scorpion Rally. La variant Street, en canvi, porta una llanda de 18 polzades al davant i una de 17 al darrere amb uns Pirelli MT60.
En termes de suspensió, el model Scrambler porta un equip molt més complet. Al davant trobem una forquilla invertida KYB de 41 mm regulable (precàrrega, extensió i compressió) amb un recorregut de 195 mm. Al darrere, un monoamortidor Kayaba regulable (precàrrega, extensió i compressió) amb dipòsit separat, sistema progressiu per bieletes i un recorregut de 200 mm. La seva germana Street també porta una forquilla també invertida de 41 mm de la marca Kayaba, però no es pot regular i ofereix un recorregut més curt de 155 mm. I al darrere el mateix: porta un monoamortidor no regulable i amb un recorregut menor de 165 mm.
Al manillar!
Gràcies a les diferències al xassís, en el moment de pujar a la moto i posar-nos en marxa és on notem els canvis que segurament ens faran decantar per l'una o l’altra. La Macbor Eight Mile Street, gràcies al seu seient més baix, ens permet arribar fàcilment amb els dos peus ben plans a terra, oferint-nos un millor control. En la versió Scrambler, en canvi, estem asseguts tres centímetres més alts, cosa que fa que segons quina sigui la nostra alçada ja arribem a terra de puntetes. Un cop ens posem a rodar, en la majoria de situacions no notarem grans diferències entre les dues versions.
La pantalla digital ofereix una bona informació, però la llum solar n'afecta molt la visibilitat i, segons com, pot dificultar-ne la lectura. Durant el dia, amb la incidència dels rajos de sol, la pantalla sembla monocromàtica, però a la nit, com que no hi ha llum solar, sí que es veu de color. De totes maneres, com diem, ofereix una informació completa i suficient. Segons van passant els quilòmetres també ens adonem que la posició de conducció no canvia gaire entre l'una i l'altra, tot i que sí que es nota una mica que amb la variant Scrambler anem més amunt, en una posició més elevada. El seient és força tou i ens enfonsem molt, cosa que fa que la incomoditat en trajectes més llargs pugui arribar aviat.
Quan sortim de la ciutat i de les vies ràpides per agafar una carretera més revirada, és on novament trobem una diferència important. Gràcies a la seva menor altura i diferents neumàtics i tarat de suspensions, la nova Street es mostra més efectiva en trams de revolts. Costa menys moure-la d’un costat a l'altre i ofereix més sensació d’adherència a la carretera. Però això no vol dir que la variant Scrambler no sigui efectiva en aquest terreny, al contrari. Nosaltres vam poder fer evidents aquestes diferències perquè va ser baixar de l’una i pujar a l’altra, però en cap cas és tan evident. Realment caldria anar molt al màxim per poder veure que la Macbor Eight Mile Street té un límit més alt en aquest terreny. En canvi, òbviament per carreteres en mal estat o directament per pistes la versió Scrambler posa damunt la taula la seva millor predisposició i es mostra clarament un model molt més polivalent, que rendeix en qualsevol situació a un bon nivell. Cal comentar que, lògicament, els dos models venen amb ABS. I encara millor, es pot configurar en tres opcions: connectat a les dues rodes, desconnectat a les dues rodes o desconnectat només a les rodes del darrere. Aquesta última opció és realment útil en conducció fora de carretera.
Conclusió i preus
Al final, com hem pogut veure, les diferències són mínimes i les poques que hi ha no són del tot decisives per fer-nos decidir per l'una o l’altra. Dinàmicament és l’apartat on trobem més distància, però tampoc és un punt decisiu. Tal com dèiem més amunt, hauria estat bé que Macbor les distanciés una mica més, sobretot estèticament. En tot cas, som davant un producte –indiferentment de la versió que triem– molt atractiu tant per estètica i sensacions com per preu de venda final. L'Eight Mile ens permet un ús diari còmode en ciutat i alhora també la possibilitat de sortir a rodar els cap de setmana. Si cal que ens decidim per una de les dues, creiem que la Scrambler és la guanyadora gràcies a la seva polivalència més gran. Ofereix quasi el mateix que la Street i el plus de poder aventurar-nos sense por fora de l’asfalt. Per a alguns això pot ser un atractiu més i per a uns altres pot ser un punt no tan decisiu. Vosaltres trieu.
L'Eight Mile Street té un preu de sortida de 6.299 € i la Scrambler de 6.599 €. En els dos casos és un preu molt atractiu per a un producte diferent, de qualitat i amb un toc de proximitat.