Proves motos
Motor  /  Proves 03/04/2022

Macbor Eight Mile Street i Scrambler, ànimes bessones amb estils diferents

Provem les dues variants de la Macbor Eight Mile, una moto que destaca per la polivalència

7 min
Macbor Eight Mile Street i Scrambler

Si busques una primera moto, de cilindrada mitjana i assequible, segurament et deus haver plantejat la compra del model del qual parlem avui. I, si no, hauries de plantejar-t'ho. La nova Eigth Mile de Macbor reuneix qualitats i actius que fan que sigui sempre una de les primeres opcions dins el mercat de les motos que es mouen per sota dels 6.000 €. Si et crida l’atenció, has de saber que la pots triar en dos acabats: en aquest article intentarem ajudar-te a conèixer-ne les diferències perquè triïs la versió que més et convingui. 

Quan parlem de cilindrada mitjana, més o menys entre els 500 i els 600 cc, hi ha una important franja psicològica en la compra situada entre els 5.500 i els 6.500 €. Els fabricants saben que qualsevol producte que vulguin llançar al mercat s'ha de moure entre aquests preus. La tasca no és fàcil en un mercat competitiu i un públic exigent. Un disseny atractiu, acabats i components de qualitat, bones prestacions, una marca amb nom històric al darrere, fiabilitat i altres elements no tangibles són característiques que tota moto que vulgui competir en aquest sector ha de presentar. La marca Macbor, amb arrels catalanes i conscient de la demanda del mercat, ofereix l'Eight Mile amb uns molt bons arguments per situar-se ben amunt en les opcions de compra del públic objectiu.  

Macbor Eight Mile Scrambler
Macbor Eight Mile Scrambler
Macbor Eight Mile Scrambler

Avui, en el món de les motos, és molt important oferir varietat, que en molts casos es transforma en exclusivitat. Tothom vol sentir que té amb una moto que escau a la seva imatge o tarannà, i això s’aconsegueix oferint un mateix model en diferents acabats per arribar al màxim de compradors potencials. En el cas de la nova Eight Mile, Macbor n'ofereix dues versions, una de més ciutadana, la Street, i una de més aventurera, la Scrambler. Cada model té petits detalls diferenciadors estètics i sobretot tècnics. 

La primera sensació amb la Macbor Eigth Mile és de moto seriosa. Es veu que han dedicat especial atenció als detalls i que han tingut cura d'oferir el millor producte amb un preu final ajustat, competitiu. Té uns acabats visuals bons i els components clau són de primeres marques, com les suspensions Kayaba (KYB), els neumàtics (Pirelli) i l’equip de frens (Nissin). Tot això s’agraeix en una moto d’aquest preu i anticipa que dinàmicament tindrà un bon comportament. 

Dues motos molt semblants

Comencem amb les diferències entre les dues versions parlant de l’estètica. Llum, instrumentació, dipòsit de benzina, seient, tub d’escapament, plàstics de la carrosseria i estructura de la matrícula, entre altres elements, són idèntics. Les diferències estètiques les trobem, doncs, en les llandes. La Scrambler en porta unes de radis, més adequades per fer aventures offroad. En canvi, l'Eight Mile Street en fa servir unes de normals de color negre. Quant a colors, les opcions de la versió Scrambler són el vermell i el gris amb seient marró. I per a la variant Street, el vermell, negre i groc, totes amb seient negre. Cal comentar que si bé els dos models es poden triar en color vermell, el to no és exactament el mateix. Veient, doncs, les poques diferències que hi ha entre les dues versions, creiem que Macbor hauria pogut fer un pas més. Tot i que és cert que, quan ens fixem en els detalls, aviat sabrem diferenciar entre un model o l’altre, però a primer cop d’ull és difícil de veure-hi diferencies. Òbviament, hi ha un factor de costos importants: com més diferents siguin les motos, més varietat de peces caldrà fabricar, i això al final augmenta els costos de producció i també el preu final. Però, posats a demanar, estaria bé veure per exemple la Street amb un altre tub d’escapament, la Scrambler amb un parafang una mica més alt i, en definitiva, algun petit detall més que emfatitzi una mica més l’estètica de les dues versions. 

Les llandes són un dels pocs elements que ens permeten identificar ràpidament quina variant és

El motor és un bicilíndric de quatre temps i vuit vàlvules que cubica 471 cc i entrega 46,94 CV (35 kW), la qual cosa vol dir que queda dins el límit del carnet A2. En les dues versions és el mateix propulsor, així que aquí no trobarem cap detall que ens faci triar l'una o l’altra. Cal comentar que, tot i la cilindrada discreta, per sota dels 500 cc, el motor ofereix unes bones prestacions, més que suficients per a tots aquells usuaris que comencin en el món de la moto. Fins i tot podrem sortir de la gran ciutat i aprofitar la bona estirada per anar per carretera oberta. 

Detall motor i tub d'escapament de la Macbor Eight Mile Scrambler