Proves motos
Motor  /  Proves 19/09/2021

Lambretta V Special 125, els clàssics mai passen de moda

Provem la Lambretta moderna, la segona part de la mítica moto llombarda i que esdevé un gran aliat a la gran ciutat

6 min
Lambretta V Special 125

Fa trenta anys o més, les pel·lícules de ciència-ficció ens feien imaginar un futur ple de vehicles voladors amb dissenys hiperfuturistes. Ara que ja estaríem en aquell suposat futur, ens adonem que res és com s'imaginaven els seus directors. La moda actual en el món de les motos modernes és fer reviure el passat i renéixer mites que feia molts anys que estaven adormits. Un bon exemple d'aquesta moda retro és el retorn de la marca Lambretta i els seus populars escúters.

La marca italiana Lambretta va néixer de la mà de FerdinandoInnocenti a finals dels anys 40, al barri Milanès de Lambrate, just als peus del riu Lambro. Després de presentar els seus primers models, l'any 1950 van presentar la LambrettaLC 125, la seva primera moto amb protectors de cames, es a dir, amb la protecció típica dels escúters. Però un dels models més populars va arribar l'any 1969 sota el nom de LambrettaGrandPrix DL. El seu encertat disseny va ser obra ni més ni menys que de la casa de disseny Bertone. Malauradament aquells escúters van tenir una vida molt curta, ja que la producció italiana va acabar l'any 1971, tot i que en altres països com a Espanya, en la seva fàbrica situada a Eibar (País Basc), la producció es va allargar fins a finals dels 70. Van passar els anys i l'any 2017, el grup austríac KSR, va reviure la marca amb l'ambició de reviure els seus millors anys.

Lambretta Special V 125
Lambretta Special V 125
Lambretta Special V 125

La Lambretta V-Special 125 que us ensenyem en aquest article, porta el disseny de les Lambretta DL fins als nostres dies. Poques motos actuals poden presumir d'haver estat dissenyades per una casa tan prestigiosa com la casa de disseny Bertone. Les línies allargades, els seus angles i els seus detalls arriben fins als nostres dies sense cap arruga. Poques motos d'estil neoclàssic s'assemblen tant al model que volen evocar com aquesta Lambretta, senzillament brillant i típicament italiana. Fins i tot el model de prova conserva un dels trets més característic dels escúters d'aquesta marca, el parafang frontal fix que va aparèixer l'any 1957 i que ara rep el nom de "Fix Fender". Estèticament ens sembla un detall genial, però caldrà vigilar quan ens movem per llocs estrets amb ella, perquè correm el perill de donar-li un cop. Cal comentar que també hi ha els models "FlexFender", on el parafang es mou amb el manillar.

Detalls estètics
Detalls estètics
Detalls estètics

El representant de Lambretta al nostre país ens va lliurar un model ben especial. No només era d'un color gris molt atractiu (i molt de moda també en el món dels automòbils), sinó que venia farcida d'accessoris "Made in Italy" de Lambretta. Un gest comercial molt encertat si el que es vol és ensenyar al públic objectiu totes les possibilitats de personalització del model. Parabrises fumats, proteccions de carrosseria, parts en carboni, portaequipatges..., les possibilitats són molt amplies.

Estèticament ja hem dit que ens agrada molt, però també cal remarcar els acabats, que són de bona factura i no desmereixen el conjunt. La Lambretta tot i la seva estètica ben clàssica, no renuncia a la modernitat i per això compte amb una il·luminació Full LED, on destaca sobretot el far davanter pel seu disseny. En el quadre també trobem un comptaquilòmetres analògic i una gran pantalla que ens ofereix una mica més d'informació. Aquesta pantalla ofereix com a curiositat, la possibilitat de canviar de color a gust de l'usuari. A nivell ergonòmic, no ens ha agradat la ubicació del commutador dels intermitents. Està situat sota el botó de les llums (de el mateix disseny), cosa que fa que sigui fàcil equivocar-se.

Lambretta V Special