Proves cotxes
Motor  /  Proves 07/08/2021

Hyundai Kona híbrid, un SUV racional amb etiqueta ECO

Ens posem al volant de la versió híbrida tradicional del model coreà, que estrena un nou disseny i ofereix uns consums ajustats

10 min
Nou Hyundai Kona híbrid

La gamma del Hyundai Kona és una de les més completes del segment dels SUV urbans, també coneguts com a B-SUV. Es pot escollir associat a motors de gasolina convencionals o microhíbrids, a motors dièsel microhíbrids, a un motor híbrid tradicional o fins i tot a una versió 100% elèctrica. Ara fa uns anys vam tenir l’ocasió de provar-lo i ens va sorprendre positivament pel seu comportament, però ara ens hem volgut posar al volant d’una versió que, malgrat compartir nom amb aquella unitat, canvia notablement.

Nou Kona híbrid
Nou Kona híbrid
Nou Kona híbrid

I és que el model que protagonitza aquesta prova disposa d’una mecànica híbrida “de les de tota la vida” i, a més, llueix la nova estètica del Kona, que es va actualitzar ara fa uns mesos mitjançant el típic restyling. Però el més destacable de tot és que aquesta versió és actualment la més racional de la gamma, i tot seguit us n’expliquem els motius.

 DISSENY EXTERIOR

Com he dit, entre el Kona que es va presentar l’any 2017 i l’actual encara es poden percebre moltes similituds (perquè continua pertanyent a la primera generació) però també s’aprecien algunes diferències notables. Especialment a la part frontal, que és la que més ha canviat.

Amb tot, aquest cotxe continua sent un d’aquells SUV que marquen la diferència i que no deixen ningú indiferent. En aquest sentit el seu “germà de grup”, el Kia Stonic, té una estètica molt més clàssica. El nou Kona disposa d’una part frontal en la qual el protagonisme principal recau en una graella disposada en posició horitzontal, però que just al mig llueix una motllura que la divideix en dues parts i que prové directament dels passos de roda davanters.

Vista frontal
Vista lateral
Vista posterior

Per la seva banda -i com és habitual en aquest model- els grups òptics estan dividits en tres nivells, sent els de la part superior els encarregats de donar vida a la il·luminació diürna, els centrals a les llums normals i els inferiors als fars antiboira. I és precisament en aquesta part més baixa on els dissenyadors de Hyundai han ubicat una motllura acabada en color platejat que aporta un notable dinamisme al conjunt.

Si ens fixem en la seva part lateral gairebé no s’han produït canvis, de manera que continua sent un SUV amb una marcadíssima personalitat en el que destaquen especialment els passos de roda en color gris, les motllures dels faldons i les línies de tensió de la carrosseria. I si passem a la part posterior, aquí els canvis són menors però no per això inexistents.

Detall llandes i protector pas de roda