Proves cotxes
Motor  /  Proves 14/04/2021

Hyundai i20 1.0 T-GDI, un urbanita amb personalitat i eficiència

Provem la nova generació de l’utilitari coreà, que arriba amb un disseny completament renovat i motors amb etiqueta ECO

10 min
Nou Hyundai i20

El segment dels vehicles urbans o utilitaris (també conegut com a segment B) acostuma a destacar per oferir models amb dissenys alegres i desenfadats, però el cert és que a algunes marques els costa arriscar a nivell estètic. Sí, ja sé que models com el Peugeot 208 o el Citroën C3 tenen un disseny molt peculiar, però només cal fer una ullada als models més venuts per adonar-se que, en línies generals, són força tradicionals.

Més enllà dels dos esmentats, al llistat dels 10 utilitaris més venuts l’any 2020 hi trobem els següents models: Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa, Seat Ibiza, Toyota Yaris, Volkswagen Polo, Hyundai i20 i Audi A1. És cert que a la prova del Toyota Yaris ens va semblar que la marca japonesa havia arriscat una mica més a nivell estètic però la resta de models del llistat no ho han fet.

Bé, potser n’hi ha un que sí, com a mínim en la seva tercera generació: el Hyundai i20. Un model que ha experimentat un canvi brutal respecte a la segona entrega i que, a més, disposa de motors amb etiqueta ECO. Així doncs, en aquesta prova del Hyundai i20 hem volgut analitzar en profunditat l’utilitari coreà per veure si pot posar en dificultats els models més consolidats del segment.

Disseny exterior

Amb l’arribada de la tercera generació l’i20 ha deixat d’oferir-se tant en la versió de tres portes com en la carrosseria Active, d’estètica crossover. Així doncs, l’única opció disponible és la de cinc portes que es pot veure a les imatges. Més enllà d’aquesta curiositat, el cert és que a nivell estètic el nou i20 és un cotxe amb molta personalitat.

No només perquè trenca completament amb el disseny del model anterior, sinó perquè aposta per unes línies de tensió repartides per tots els seus angles. Per exemple, a la part frontal les úniques formes arrodonides les trobem al logotip de la marca i als fars antiboira, ja que tota la resta són línies rectes i formes geomètriques.

Detall del frontal del nou Hyundai i20
Detall de la part posterior del nou Hyundai i20
Detall del lateral del nou Hyundai i20

El que més crida l’atenció és la graella frontal, de grans dimensions i ubicada en una posició molt horitzontal. Al seu interior hi trobem una reixa en forma de rombe, mentre que als laterals en destaca la presència d’uns grups òptics amb tecnologia led que s’insereixen a les aletes laterals. El capó té unes línies verticals molt marcades, i a la part baixa del frontal hi trobem unes motllures laterals triangulars que afegeixen un toc esportiu al conjunt.

Normalment, la vista lateral d’aquests cotxes acostuma a ser senzilla, però en el cas del Hyundai i20 d’aquesta prova no podia ser més complexa. D’entrada criden l’atenció tant les llandes de 17 polzades plenes de línies rectes com els retrovisors en color negre, que tenen una forma superior que recorda alguns models del departament M de BMW. I parlant del color negre, també resulta destacable el fet que el sostre estigui pintat en aquesta tonalitat, fent que el cotxe es pugui escollir en dos colors.

Detalls de la il·luminació davantera
Detalls de la il·luminació posterior
Detalls estètics i llum de posició davanter

Però sens dubte el més impressionant del lateral del Hyundai i20 són les línies de disseny que travessen tot el cotxe. Se’n poden comptar fins a tres: la primera recorre la part superior de les manetes; la segona va de roda a roda i s’ubica a la zona dels faldons i la tercera prové dels pilots i arriba fins a la maneta posterior. Tot plegat se suma a una tira cromada que recorre la part inferior del marc de les finestres i que finalitza amb una forma molt angulosa al pilar C, donant com a resultat un cotxe molt viu estèticament.

I malgrat tot la part més treballada del disseny de l’i20 és la posterior. Aquí el protagonisme se l’emporten uns pilots molt grans –que s’insereixen en la part lateral, com hem vist– amb forma triangular i que estan connectats entre sí per la part central. El conjunt es veu complementat per una motllura de color negre que allarga la presència del vidre posterior i per un para-xocs que simula la presència d’un difusor. A més a més, Hyundai no ha volgut afegir-hi cap motllura que imiti les sortides d’escapament, la qual cosa és d’agrair.

Disseny interior

Si per fora l’i20 ha canviat notablement, per dins tampoc s’ha quedat curt. Ara disposa d’un habitacle més espaiós tant per mides com per sensació, ja que les línies que protagonitzen el quadre de comandaments són molt horitzontals. El que més sorprèn d’aquest interior és la gran presencia de la digitalització, especialment tenint en compte que estem davant d’un cotxe del segment B. Tant la instrumentació com la consola central disposen de pantalles que aporten tota la informació necessària de l’ordinador de bord, el sistema d’infoentreteniment o el navegador, i a més el seu funcionament és molt intuïtiu.

Interiors de l'i20