Proves cotxes
Motor  /  Proves 18/02/2022

Hyundai i20 N, un futur clàssic en format esportiu

Ens posem al volant de la versió més esportiva de l’utilitari coreà, que arriba amb una potència de 204 CV i un comportament dinàmic excel·lent

10 min
Hyundai i20 N

El món del de l’automoció està canviant a una velocitat impressionant. Fins fa pocs anys els motors dièsel regnaven al mercat, però actualment tenen un paper gairebé testimonial. A més, els vehicles elèctrics han passat de ser un experiment que poques marques s’atrevien a realitzar a una realitat que cada dia guanya més protagonisme. D’acord, encara tenen un llarg camí per recórrer, però el cert és que el procés sembla imparable.

Tots aquests canvis afecten notablement la nostra forma de mobilitat diària, la més pràctica i la que respon a la nostra necessitat de desplaçar-nos del punt A al punt B. Però històricament el món de l’automòbil no només ha volgut resoldre aquesta necessitat, sinó que també ha servit per despertar emocions. Un bon exemple el trobem en la competició, amb categories com la Fórmula 1 o els ral·lis. Però també en els cotxes de carrer, amb marques luxoses o esportives que ofereixen models poc pràctics però molt passionals.

Hyundai i20 N
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N

Els canvis legislatius i les normatives anticontaminació estan provocant la desaparició de bona part d’aquest tipus de vehicles. Però no em refereixo als més prestacionals i cars (per exemple, un Ferrari o un Porsche), sinó als anomenats “GTI de butxaca”. Cotxes amb esperit esportiu desenvolupats sobre la base d’un cotxe normal que fan les delícies de tots aquells que creuen que un automòbil és quelcom més que no pas un objecte que ens permet desplaçar-nos.

Aquesta llarga introducció és necessària per presentar la prova del Hyundai i20 N que ens ocupa avui. Perquè es tracta d’un utilitari esportiu que, si bé fa uns quants anys hagués sigut un més dins d’una àmplia oferta, avui en dia és tota una rara avis. Models com els Seat Ibiza Cupra, Peugeot 208 GTI, Opel Corsa OPC o Renault Clio RS han desaparegut, i actualment només sobreviuen els Ford Fiesta ST, Volkswagen Polo GTI, Mini John Cooper Works, Suzuki Swift Sport, Toyota GR Yaris... i el Hyundai i20 N. I tots ells estan en veritable perill d’extinció.

Així doncs, iniciem aquesta prova amb la certesa de saber que estem davant d’un cotxe que serà catalogat com a futur clàssic. No tant pel seu disseny, exclusivitat o prestacions... sinó perquè serà conegut com un dels últims utilitaris esportius amb motor de combustió.

DISSENY EXTERIOR

Estèticament el Hyundai i20 N és una bona mostra de com s’ha de modificar el disseny d’un vehicle per tal de fer-lo més esportiu. I és que les línies mestres del cotxe continuen sent les mateixes que les de l’i20 que vam provar ara fa uns mesos , però la marca coreana ha afegit una sèrie de detalls estètics que el fan veure’s com un cotxe força dinàmic i agressiu.

Hyundai i20 N
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N

A la vista frontal destaca el para-xocs redimensionat, que té un aspecte força musculós i llueix una línia vermella a la seva part inferior. Els grups òptics LED no reben cap canvi, però la graella frontal incorpora el logotip “N” i estrena un nou disseny inspirat en les banderes de quadres que es fan servir en competició.

Vist de perfil es poden apreciar alguns detalls identificatius específics d’aquesta versió. D’una banda, que la línia vermella que comentàvem abans té continuïtat per tota la part baixa del cotxe, augmentant així el seu caràcter esportiu. D’altra, que els faldons contribueixen a rebaixar l’altura del cotxe i combinen a la perfecció amb les llantes de 18 polzades en color antracita, que deixen entreveure unes pinces de fre de color vermell.

Detall llandes i passos de roda