Motor Proves cotxes

Hyundai Bayon 2025, el petitó de la gamma SUV es renova

Ens posem al volant de la versió renovada del SUV d'accés de la marca coreana, que arriba amb un disseny renovat i més tecnologia per menys de 20.000 euros

Prova del Hyundai Bayon 2025, el petitó de la gamma SUV es renova
6 min

Al món del motor cada cop és més habitual trobar cotxes de grans dimensions, amb equipaments completíssims i acabats luxosos (fins i tot en marques tradicionalment generalistes) que, evidentment, tenen preus elevats o fins i tot astronòmics que la majoria de persones no poden assumir. Fa uns anys no hauríem imaginat que podríem veure cotxes com el Renault Clio per més de 25.000 euros o d'altres com l'Opel Astra o el Seat Ateca començant força per sobre dels 20.000 i superant els 40.000 euros. Però la pujada de preus de tot en general, i de la indústria automobilística en concret, és una realitat que ha vingut per quedar-se.

Per aquest motiu costa trobar vehicles nous que tinguin un preu ja no reduït, sinó mitjanament acceptable i que permeti que molts conductors que no han vist augmentar els seus sous al mateix ritme que ho han fet els preus se'ls puguin comprar. Un d'aquests vehicles és el Hyundai Bayon, que avui ens ocupa.

La part frontal del Hyundai Bayon 2025 és la que rep la major part dels canvis.
Per darrere les modificacions són més discretes.

Es tracta de la versió actualitzada del Bayon que vam poder provar ara fa uns anys i que, malgrat l'augment de preus que ha patit, encara està disponible per una quantitat raonable: des de 18.655 euros per a la versió d'accés amb etiqueta C i des de 20.405 euros amb etiqueta ECO. Uns preus que, això sí, tenen aplicats tots els descomptes promocionals de la marca.

Pocs canvis, però tots ells necessaris

Estèticament, Hyundai no ha volgut arriscar en excés a l'hora de redissenyar el seu SUV d'accés a la gamma. Principalment perquè el model anterior encara tenia una bona acceptació al mercat i les seves línies gairebé no havien acusat el pas del temps, de manera que l'estratègia de la marca coreana ha estat la de senzillament retocar alguns elements per tal de fer-lo encara més atractiu.

El Bayon estrena nous dissenys de llandes i quatre nous colors.
El para-xocs davanter és completament nou, així com la signatura lumínica.

Amb tot, els canvis existeixen i si ens hi fixem són fàcils de veure. Per exemple, a la part davantera el para-xocs és completament nou i integra una graella molt més horitzontal que abans, fusionant-se en una única peça amb les òptiques LED. Tot plegat amb una signatura lumínica renovada que travessa el frontal de banda a banda (com hem vist al Hyundai Kona) i unes proteccions plàstiques en color alumini mat que incrementen el seu aspecte SUV.

La vista lateral és, en essència, la mateixa que la del model anterior. El que canvia en aquesta perspectiva són les llandes de setze o disset polzades i els colors per a la carrosseria, ja que ara s'han incorporat quatre noves tonalitats. I si el mirem per darrere també cal fixar-se detalladament per trobar els canvis, que bàsicament arriben a través d'un nou para-xocs amb formes renovades i uns pilots amb una motllura interior en forma de bumerang.

Els canvis interiors es concentren a la pantalla i a la connectivitat

L'aspecte general del quadre de comandaments gairebé no canvia.
La pantalla central de 10,25 polzades ara és de sèrie en totes les versions.

El disseny general de l'habitacle del Hyundai Bayon es manté invariable, de manera que mantenim la instrumentació digital de 10,25 polzades en els acabats superiors, però amb alguns retocs de disseny i funcionalitat. Per la seva banda, la pantalla central passa a ser en totes les versions de la mateixa mida (10,25 polzades) i inclou actualitzacions de programari sense fils, connectivitat amb el telèfon mitjançant Android Auto i Apple CarPlay i els serveis BlueLink de Hyundai, que ens mantenen informats de l'estat del trànsit o de la previsió meteorològica, entre altres funcions.

La resta de l'interior és exactament el mateix que abans, amb la diferència que el nou Bayon incorpora un sistema d'il·luminació ambiental. Així doncs, l'espai continua sent un dels punts forts d'aquest model, que tot i tenir una longitud exterior de tan sols 4,18 metres és capaç d'oferir una bona habitabilitat als seients posteriors i encabir sense cap tipus de problemes gairebé qualsevol passatger. Això sí, si s'ha de fer un viatge llarg el millor és que siguin com a màxim quatre persones, que podran deixar el seu equipatge a un maleter de 411 litres ampliable fins als 1.205.

A les places posteriors l'espai resulta més que suficient per a dos adults, però un tercer hi anirà molt més just.
El maleter de 411 litres és dels millors del seu segment.

Mecàniques gasolina amb etiqueta ECO

L'oferta mecànica del Hyundai Bayon és fàcil d'explicar perquè resulta molt senzilla; només està disponible amb dos motors i tots dos són de gasolina. El que canvia és la seva arquitectura, ja que mentre que el d'accés és un atmosfèric 1.2 MPI de 79 CV amb canvi manual de cinc velocitats, el superior és un 1.0 T-GDi turbo de 100 CV que està disponible amb un canvi manual de sis relacions o un automàtic de set velocitats.

Està disponible amb dos motors gasolina, un 1.2 atmosfèric de 79 CV i un 1.0 turbo microhíbrid de 100 CV.
Els comandaments del climatitzador són físics i independents de la pantalla.

A més, en aquest segon cas la mecànica del Bayon està microhibridada a través d'un sistema de 48 V, fet que li permet lluir l'etiqueta ECO al parabrisa i reduir lleugerament els consums respecte al model d'accés (5,2 litres pels 5,6 del motor 1.2 MPI). La nostra unitat de proves equipava la combinació més habitual del model, el motor microhíbrid associat al canvi manual de sis velocitats. I el cert és que el consum homologat de 5,2 litres cada 100 quilòmetres no queda molt lluny del real, que és una mica superior, però que difícilment supera els sis litres en qualsevol circumstància.

Un cotxe eminentment còmode que no té por de cap escenari

El Hyundai Bayon no és ni un cotxe ràpid, ni potent, ni esportiu. Però tampoc ho pretén, ja que fuig de denominacions N o motors molt potents per centrar-se en l'eficiència i en la comoditat. És un vehicle pensat per arribar del punt A al punt B amb tranquil·litat, movent-se sense problemes per on calgui i demostrant una gran polivalència en qualsevol terreny.

Els consums reals difícilment superen els sis litres.
Li agrada la ciutat i no té por de l'autopista, però no es troba excessivament còmode a carreteres revirades.

Amb una mida de tan sols 4,18 metres, és evident que a la ciutat es troba còmode. I si a aquest avantatge hi sumem que la visibilitat és bona i que les càmeres i assistents d'aparcament ens ajuden a realitzar aquest tipus de maniobres, el resultat és un cotxe ideal per moure's per entorns urbans. Però com que no estem davant d'un vehicle del segment A, sinó que pertany al B-SUV, també és capaç de complir amb nota circulant per carretera o autopista.

Segurament a les carreteres secundàries plenes de revolts és on més pateix, ja que la seva potència és una mica justa i ni la seva suspensió (força tova) ni la seva direcció (poc directa i comunicativa) ens ajuden a sentir-nos del tot còmodes en aquest escenari. Però això no vol dir que el Bayon sigui inestable o insegur, sinó senzillament que en aquest entorn resulta correcte. Precisament per aquest motiu el petit SUV coreà prefereix que circulem per autopista que no pas per carreteres revirades, ja que aquí és on es pot mostrar més còmode, silenciós i frugal.

El Bayon és un cotxe honest i còmode, sense cap tipus de pretensió esportiva.

Conclusió de la prova del Hyundai Bayon 2025

El Hyundai Bayon 2025 ha rebut els canvis justos i necessaris per poder-se mantenir com un dels SUV del segment B més interessants del mercat. Les motoritzacions amb etiqueta ECO resulten molt atractives si volem comprar un cotxe que no ens faci patir a l'hora de circular per ciutats, i a més els seus consums resulten força continguts. Tot plegat acompanyat per una bona habitabilitat, un interior tecnològic i un preu que, malgrat tot, encara es mostra competitiu. No es pot esperar cap pretensió esportiva en aquest cotxe, però sí un fidel company de viatge que ens permetrà moure'ns en el nostre dia a dia amb comoditat.

Per poc més de 18.000 euros podem accedir a un dels SUV del segment B més interessants del mercat.
stats