BarcelonaAmb més de 50 anys d’història, el Grupo M Automoción no és només un dels més potents del sector de la mobilitat a Catalunya, sinó també en el conjunt de l’estat. Present actualment a Barcelona, Girona, Castelló i Madrid, distribueix vehicles de 17 marques oficials, cosa que li ha permès vendre més de mig milió d’unitats a través de la seva xarxa de 44 concessionaris i d’atendre els clients en els 41 punts de servei postvenda que integra.
Aquest gegant del comerç automobilístic també té cinc marques de productes pròpies (que inclouen serveis d’assegurances, de vehicles d’ocasió, finançament de compres, etc.) com la flota Taxi Ecològic, que a Barcelona la integren 500 vehicles diferents.
En el camp de la moto, fins ara estaven vinculats a les marques Yamaha i Mó (la divisió de vehicles sostenibles de Seat). Però ara han fet un pas més amb la creació de The Moto Shop, que, més enllà d’una botiga dedicada a la venda i la reparació (situada al c/Aragó 501), busca ser un punt molt fashion on trobarem motos elèctriques de marques diferents.
Les dues primeres a arribar-hi són Horwin i Arena, d’origen xinès la primera i britànic la segona. El primer segell ja té una dècada d’història, i ha superat les deu mil vendes en l’últim any als quinze països on està present. La segona s’estrena a Europa.
La gamma Horwin (que ja hem tingut ocasió de provar) la formen tres models: l’EK1 (un ciclomotor elèctric amb una autonomia de 70 km gràcies a una bateria extraïble que requereix una càrrega de cinc hores, i amb una llanda de 14 polzades), l’EK3 (amb unes prestacions comparables a un escúter de 125, un aspecte més smart i una capacitat per fer 100 km) i la CR6 (una naked de 125 que en la versió Pro disposa d’un canvi de cinc velocitats).
En els tres casos són motos molt funcionals, pràctiques, en què aquesta finalitat està molt per sobre de les seves prestacions, que són bastant justetes (i més en condicions de calor extrema com les que vivim, pel sobreescalfament de les bateries). La seva gamma de preus va dels 2.690 € als 7.490 €.
Les Arena (que encara no hem conduït) tenen un disseny més europeu, al gust del consumidor d’aquí, i són dos models: la Liberare, per a un ús professional i pensat sobretot per al sector del delivery, amb poques pretensions de rapidesa (45 km/h), que venen per 3.250 €, i la Rena S, dirigida a un usuari particular que busca moure’s àgilment per la ciutat, que disposa d’una autonomia (teòrica) d’uns 110 km i que costa 3.950 €.
Són les primeres inquilines que ocupen l’espai de The Moto Shop, una flagship amb un look molt Apple que busca ser la “central elèctrica” de la ciutat, amb productes més assequibles dels que ofereixen algunes firmes amb preus incendiaris que provoquen qualsevol cosa menys silenci.