Honda HR-v e:HEV, el poder del mestissatge
El propòsit d’Honda amb aquest cotxe és satisfer les demandes dels seus futurs clients
BarcelonaSerà un dels grans protagonistes del Saló de l’Automòbil de Barcelona (Automobile 2021) d’aquí pocs dies. Al Japó ja l’han pogut veure i provar, i la premsa especialitzada d’aquí hem assistit a la presentació estàtica d’un model molt important per a Honda. L’HR-v e:HEV és, segons Tom Gardner, vicepresident de la casa nipona a Europa, “una fita molt transcendent per a la marca, ja que aporta nous estàndards d’espai, versatilitat i confort al segment dels SUV compactes”. A tot això, Albert Cavero, director de comunicació d’Honda a Espanya, hi afegeix: “I és un cotxe que corrobora el camí cap a l’electrificació que hem emprès des de la firma”.
El nou HR-V té poc a veure amb la versió que coneixíem fins ara. Evidentment, des del punt de vista tecnològic, però també des de l’estètic. Ara aquest vehicle s’acosta als nivells de competidors premium, amb un espai interior molt gran i, sobretot, un perfil més cupè, accentuat per la reducció de l’alçada total, i l’increment de la distància que el separa del terra, per potenciar la seva dimensió més off-road. A dins destaca (i convenç) l’espai habitable i utilitzable, i la privilegiada visió que ofereix la posició elevada de conducció.
Ara ja coneixem els preus d’entrada de l’HR-V híbrid, que ens proposen en tres nivells d’equipament: el d’accés (Elegance, 30.500 €), l’intermedi (Advance, 31.750 €), i el més alt de la gamma (Style, 36.140 €). Dels tres, el que esperen que tingui més sortida és l’Advance (que, a més, si el comprem finançat queda pel mateix preu que l’Elegance); aquest graó inclou en el seu equipament de sèrie llums led, seients del davant que es poden escalfar, tapisseria en combinació amb teixit i pell, llandes de 18 polzades, volant amb calefacció, obertura del maleter amb sistema mans lliures (Walk Away Close) i, evidentment, màxima connectivitat amb els smartphones. I és que el propòsit d’Honda amb aquest cotxe és satisfer les demandes dels seus futurs clients, que busquen combinar facilitats pràctiques amb màxims nivells de qualitat.
Una altra dada que hem sabut fa poc és la de les emissions contaminants: 122 g de Co2, segons el cicle combinat WLTP (és a dir, que poden ser fins i tot més baixes), i un consum de només 5,4 litres als 100 quilòmetres, que, segons apunten des de la marca, pot ser encara més baix. Tot això és possible gràcies a la tecnologia híbrida d’aquest cotxe (e:HEV), que al motor tèrmic i-VTEC 1.5 de gasolina (131 CV) n'hi suma dos d’elèctrics (un per cada eix), que actuen amb eficàcia de propulsor i generador, respectivament, tot i les seves mides reduïdes. El sistema permet tres modes de conducció, que s’activen automàticament en funció de les condicions de conducció que es vagi trobant. Caldrà provar-ho aviat. Al ja conegut paquet de mesures de seguretat de la marca (Honda Sensing), l’HR-V hi incorpora noves funcionalitats per millorar l’experiència d’usuari.
Aquest cotxe arribarà als concessionaris a començaments de l’any vinent, però Honda ja n’admet reserves. Si van al firal de Montjuïc, no es perdin aquest cotxe, que sap combinar les millors virtuts de mons diferents.