LA GUANTERA

El Passat es torna més entremaliat

El Passat es torna més entremaliat
i Josep Lluís Merlos
05/06/2020
3 min

BarcelonaHonestament, mai m'havien fet gaire el pes els Volkswagen Passat. Sempre els havia trobat massa ensopits, amb un disseny molt conservador... i amb un comportament una mica per a iaios. Però els canvis estètics en el disseny de l'última generació van fer que me'ls comencés a mirar amb més bons ulls. I, quan he tingut ocasió de provar la versió Variant R-Line Performance 2.0 TSI, no he tingut més remei que obrir-los de bat a bat.

Aquest cotxe m'ha agradat molt. És el resultat d'un motor molt afinat i potent (272 CV) amb un bastidor molt solvent, que aprofita extraordinàriament la capacitat interior, tant per als passatgers com pel que permet transportar al seu immens maleter (650 litres).

D'aquest Passat, només n'arribaran unes quantes unitats al mercat espanyol (60), que destaquen per l'elegància obtinguda en la definició d'aquesta sèrie. Amb una sola opció decorativa –del mateix color gris ceres que trobem en el Cupra Ateca combinat amb alguns detalls en negre piano pels retrovisors i les llandes (de 19 polzades), els muntants de les portes, el sostre o el difusor posterior– aquest cotxe combina la sobrietat del seu disseny amb el toc més picant que aporta aquesta personalització.

A dins destaquen els seients de caire esportiu, entapissats en cuir Carbon R-Line; la il·luminació, que podem configurar de diverses maneres per obtenir ambients concrets, o les motllures d'acer, que ressalten alguns angles.

El davantal digital, de 10,2 polzades, ens permet vàries configuracions, i a més d'ajudar-nos en la gestió de la connectivitat, entre d'altres, és el lloc des d'on triarem els diferents estils de conducció i d'enduriment de la suspensió, en funció de la manera de portar-lo o de l'estat del terreny.

Les prestacions del motor turbo 2.0, combinat amb un canvi DSG de set relacions, però sobretot la tracció integral 4Motion, més el comportament de la suspensió adaptativa DCC són els elements que confereixen a aquest cotxe un comportament que s'acosta més a l'esportivitat que no pas al caràcter familiar que incorpora l'ADN d'origen d'aquest cotxe. Un vehicle interessantíssim, capaç de combinar el millor de dos móns molt diferents.

Fitxa tècnica:

-PREU: 49.770 €

-EMISSIONS: 191 g/km

-ETIQUETA: C

-MOTOR: 2.0 TSi gasolina 272 CV

-TRACCIÓ: 4 Motion

-CANVI: Automàtic. DSG 7 velocitats

-MIDES: 477 x 183 x 151 cm

-PES: 1.680 kg

-MALETER: 650 litres

L'enduro de Gas Gas marxa de Salt a Figueres

Quan a l'octubre l'empresa de motos elèctriques Torrot va vendre a KTM el 60% de la propietat de Gas Gas –una de les seves marques–, es va reservar una part de l'accionariat per intentar esprémer encara més les possibilitats de comercialització d'aquesta operació. La casa austríaca no tenia cap interès en les motos Gas Gas d'enduro, però sí en les de trial, que es vendran a través de la seva xarxa comercial. L'operació els permetia competir en un segment de les vendes en què no estaven presents, i –a la vegada– mirar d'expandir-lo més enllà dels mercats en què tradicionalment té més acollida: Espanya, Itàlia, França i el Japó.

Des del 2017 fins l'any passat, Gas Gas va vendre 4.500 unitats dels models EC, XC, GP i Ranger a cinquanta països diferents.

L’enduro de Gas Gas marxa de Salt a Figueres

KTM, per la seva banda, fabrica el 85% de les motos d'enduro de tot el mon. Al mercat espanyol l'any passat van signar el 33,14% de les matriculacions d'aquest segment, a les quals cal afegir un altre 19% corresponent a les de la firma Husqvarna, que també és propietat de la casa de Mattighofen.

Ara la companyia d'inversions Black Toro –que és qui gestiona Torrot– ha venut a la catalana Rieju la propietat intel·lectual i industrial (plànols, motlles i un important estoc de recanvis ja fabricats) de les motos d'enduro de Gas Gas, que a partir d'aquest mes es comercialitzaran sota el segell de la marca empordanesa i que es muntaran a la fàbrica que tenen a Figueres. Rieju, amb més de 75 anys d'història, produeix en aquest centre més de 12.000 motos cada any, de les quals un 85% van destinades a l'exportació a més de 40 mercats diferents. Els primers models d'enduro que comercialitzaran portaran motors de dos temps de 250 i 300 centímetres cúbics.

Els últims anys pilots com els francesos Christophe Nambotin i Antoine Basset, el madrileny Jonathan Barragán o els britànics Danny McCanney i Alex Snow han obtingut diversos títols internacionals amb les Gas Gas d'enduro. D'aquí poc s'anunciarà que el polonès Taddy Blazusiak –sis cops campió mundial d'enduro indoor– participarà en el campionat WESS amb aquesta marca, i que Laia Sanz serà l'ambaixadora de Gas Gas en l'àmbit del trial, en què va obtenir els seus primers títols mundials, tot i que seguirà competint en raids. La marca també dona suport a l'equip júnior de motocròs de la federació espanyola al campionat mundial, que ja va començar a la localitat britànica de Matterley Basin, amb la primera cursa del campionat, abans de l'aturada per la crisi del covid-19.

stats