Proves cotxes
Motor  /  Proves 23/07/2021

Ford Mustang Mach-e: la llegenda s’electrifica

Provem el SUV elèctric de la marca americana per esbrinar si és digne de lluir el cognom Mustang

7 min
Ford Mustang Mach-e

Probablement el primer que ens ve a la ment quan pensem en un Mustang és la imatge d’un cotxe americà descapotable, amb motor V8 i un so magnífic que ho envaeix tot al seu pas. Els temps estan canviant, i les mecàniques de combustió de grans cilindrades deixen pas a nous vehicles elèctrics de zero emissions, menys contaminants i compromesos amb la societat actual. I els compradors occidentals cada cop compren menys cotxes esportius de tan sols dues places, i per contra els SUV o totcamins ja signifiquen el gruix de les vendes de vehicles nous a Europa i els Estats Units.

A Ford van decidir fer lloc a aquest totcamí elèctric heretant el nom de Mustang, en una operació comercial i de màrqueting que no va agradar gaire als aficionats més puristes del mític vehicle nord-americà. Fa uns mesos vam poder tenir una primera presa de contacte amb el Mustang Mach-e a Barcelona , però encara no ens hi havíem pogut posar al volant.

Un cotxe que gira caps al seu pas

A primera vista el Mustang Mach-e és d’aquells cotxes que enamoren, gràcies a una estètica moderna, innovadora i minimalista, i a diversos detalls tecnològics que fan les delícies dels clients més exigents, com ara el nou sistema d’infoentreteniment SYNC amb control d’ordres per veu –que ofereix un funcionament realment ràpid i senzill- o unes portes molt curioses que s’obren mitjançant un botó i que disposen d’un codi d’emergència tàctil que ens permet accedir al vehicle si el sistema falla.

Nou Mustang Mach-e
Nou Mustang Mach-e
Nou Mustang Mach-e

Si per fora ja és un cotxe que capta totes les mirades i crida l’atenció de tothom qui el veu, per dins resulta encara més sorprenent. La pantalla central, que té una mida considerable (15,5 polzades), és d’una resolució gràfica impecable i centralitza totes les funcionalitats del vehicle, que prescindeix de botons físics fins i tot per fer anar el sistema d’aire condicionat o el volum de la ràdio. Aquesta és una funcionalitat que cada cop és més present en diversos fabricants automobilístics i, ens agradi més o menys, sembla que s’acabarà imposant entre els cotxes elèctrics més connectats i digitals.

Detall interiors
Detall interiors
Detall interiors

Aquest totcamí elèctric és un vehicle que ofereix cinc places reals en el seu habitacle gràcies a l’espai diàfan de l'interior. El fet de no haver de fer servir transmissions o caixes de canvis permet oferir un espai més aprofitable dins de l’habitacle, i també és d’agrair la gran quantitat d’espais per dur i emmagatzemar objectes que té. Això sí, el fet de muntar les bateries a la part inferior del vehicle fa que les cames dels passatgers de les places posteriors vagin una mica més elevades que en un vehicle de combustió, però d’altra banda això és homologable a la gran majoria de vehicles elèctrics. Per la seva banda, el maleter principal ofereix uns magnífics 1.420 l de capacitat, mentre que sota el capó també n’amaga un segon que arriba als 402 l de capacitat.

Detall seients posteriors i maleters