Nissan X-Trail dCi 130 CV Xtronic

33900€

Nissan X-Trail dCi 130 CV Xtronic

COMBUSTIBLE: Dièsel

MOTOR: 1.6 DCi 4 cilindres turbo

POTÈNCIA: 130 CV i 320 Nm de parell

TRACCIÓ: Davantera

MIDES I PES: 4690mm llarg/ 1820 ample/ 1710 alt. 1570 quilos.

Proves Cotxes
Ferran Vital

Nissan X-Trail, arguments de líder

Provem el SUV gran líder del nostre mercat i en descobrim les principals virtuts

És el líder del segment dels SUV grans (fent un tàndem històric amb el seu germà petit Qasqhai, que lidera el segment dels SUV compactes), i a Nissan han volgut fer bo allò que si una cosa funciona, és millor no canviar-la gaire.

El nou X-Trail no canvia gran cosa Zoom

El nou X-Trail no canvia gran cosa / Sergio Domínguez

Hem provat la nova versió de l’X-Trail, una lleugera actualització estètica i mecànica del model sorgit l’any 2014 i que s’ha consolidat com un autèntic ‘hit’: lidera el mercat estatal amb mà de ferro els darrers tres anys.

Estèticament aquest nou X-Trail tan sols estrena una calandra més estilitzada, nous grups òptics davanters amb tecnologia led, la forma dels llums antiboira, la presència de més cromats a la part posterior i les manetes de les portes o el para-xocs davanter són alguns dels petits canvis que presenta aquesta actualització estètica.

Detall places posteriors Zoom

Detall places posteriors / Sergio Domínguez

Pel que fa als interiors, l'X-Trail estrenarà un nou volant de tres radis, que aporten una dosi d'esportivitat i modernitat a dins l'habitacle. També incorpora un nou sistema de distribució de la càrrega al maleter, i manté les variants de cinc o set places, gràcies a una tercera filera de seients reclinable opcional i a una segona filera de seients que pot desplaçar-se alguns centímetres longitudinalment per oferir més capacitat al maleter o espai a la tercera filera de seients.

Aposta tecnològica

Però la gran novetat del flamant X-Trail, estrenat fa pocs mesos, és el seu interessant sistema de conducció semiautònoma anomenat ProPilot, que pot avançar i frenar sol a les retencions i és capaç de mantenir velocitat, circular dins les marques vials i mantenir la distància amb els altres vehicles en autopistes o autovies.

Nissan X-Trail Zoom

Nissan X-Trail / Sergio Domínguez

Aquest sistema es pot maridar amb un complet paquet tecnològic que totes les variants –de les bàsiques Visia a les luxoses Tekna– incorporen de sèrie, i que inclou càmera zenital de 360 graus, sistema de reconeixement de senyals de trànsit, assistents de frenada i d’arrencada en pendent o assistent de canvi de carril, per exemple.

Detall quadre instruments Zoom

Detall quadre instruments / Sergio Domínguez

Opcionalment els clients poden equipar el nou X-Trail amb entapissats de cuir i seients davanters i posteriors amb calefacció, sostre solar panoràmic, porta posterior automàtica, sistema de so BOSE amb 8 altaveus, Driver Assist amb control d’angle mort intel·ligent, detector de fatiga o alerta de sortida en marxa enrere, elements tots ells de sèrie amb el paquet Tekna, que equipava la nostra unitat de prova.

Un totcamí que no vol embrutar-se gaire

A Nissan saben què demana el mercat. La majoria de compradors volen un SUV còmode, amb aparença musculada, molt d’espai i consums continguts. I val a dir que l’X-Trail respon a aquestes exigències amb nota, i es consolida com el gran referent d’un segment en creixement on les marques aposten fort.

Detall maleter X-Trail Zoom

Detall maleter X-Trail / Ferran Vital

I és que el nou X-Trail recull l’herència dels monovolums d’ara fa deu anys oferint un maleter de 565 litres de capacitat i una segona filera amb tres places utilitzables, ideal per a aquelles famílies que busquen espai i confort.

Nissan X-Trail Zoom

Nissan X-Trail / Sergio Domínguez

Amb un tarat de les suspensions més aviat suau i una direcció desmultiplicada, aquest X-Trail esdevé un gran aliat pels desplaçaments per carreteres ràpides i autopistes, però penalitza el seu comportament i la seva capacitat fora de l’asfalt.

Fora de l'asfalt pateix més del que caldria Zoom

Fora de l'asfalt pateix més del que caldria / Sergio Domínguez

De fet, aquest X-Trail no és cap successor dels Pathfinder o Terrano, autèntics totterrenys que mai s’arronsaven a l’hora d’embrutar-se. A diferència d’ells, el flamant X-Trail no té cap reductora, ni bloqueig de diferencial, i de fet la major part de les seves versions no incorporen tracció integral: sense anar més lluny, la nostra unitat de prova disposava d’una plataforma de tracció davantera.

Detall motor 1.6 DCi Zoom

Detall motor 1.6 DCi / Ferran Vital

L’oferta mecànica es limita a dos motors dièsel i un de gasolina. La nostra unitat disposava del motor 1.6 DCi de 131 CV de potència associat a un canvi automàtic X-Tronic de tipus CVT. Val a dir que aquest propulsor, un dels pocs dièsel que no necessita sistema AdBlue, no acaba de brillar associat al canvi automàtic de Nissan a l'hora de fer moure els gairebé 1.600 quilos del vehicle.

El Nissan X-Trail és un totcamí prou gran Zoom

El Nissan X-Trail és un totcamí prou gran / Ferran Vital

A causa de les seves mides (4,7 metres de llarg i 1,8 d'ample) tampc és el cotxe ideal per maniobrar en espais petits o moure's pels carrerons de les grans ciutats, per bé que tampoc s'acaba de sentir del tot incòmode en entorns urbans.

Preus

Els models bàsics del Nissan X-Trail, anomenats Visia, es poden adquirir per uns 25.000 euros amb un potent motor gasolina de 163 CV. Les versions més potents, dièsel de 177 CV, amb set places i amb tracció integral es disparen fins als 42.000 euros, que encara és un preu molt competitu -sobretot veient alguns dels preus de la competència-. Curiosament, les variants Tekna -les més luxoses i equipades- són les més venudes a Catalunya, segons ens confirma Nissan.