Subaru aposta pels elèctrics amb els nous Solterra, Uncharted i E-Outback
La marca japonesa presenta tres nous cotxes elèctrics que arribaran al mercat el 2026

Subaru mai ha estat una marca de masses ni ha ocupat els primers llocs dels rànquings de vendes. La marca japonesa sempre ha estat famosa pels seus cotxes amb tracció integral i el seu historial de competició als ral·lis, amb duels gloriosos a finals del segle passat i pilots llegendaris com Colin McRae i l’espanyol Carlos Sainz. Però, a poc a poc, Subaru ha perdut pes en el mercat europeu, tot i que es manté forta al nord-americà i a l’asiàtic.
El full de ruta de Subaru passa ara per continuar creixent en un mercat cada cop més global i amb més competidors, i per fer-ho a marca nipona aposta fort pels models elèctrics. De fet, ha presentat tres nous models elèctrics que arribaran el mercat l’any 2026, com són la nova versió del Solterra i els nous Uncharted i E-Outback. Els tres models tenen en comú que fan servir la mateixa plataforma global e-Subaru, una plataforma que manté el llegendari esquema de tracció integral de la marca amb un millor repartiment del parell i possibilita més aptituds fora de l’asfalt. A més, la nova plataforma e-Subaru incorpora bateries més grosses, que permeten millorar l’autonomia dels vehicles.
Solterra
La primera novetat, el Subaru Solterra, és una evolució del model elèctric aparegut ara fa tres anys, amb un nou frontal i una nova pantalla tàctil central. Aquesta evolució incorpora també una nova opció mecànica amb dos motors elèctrics (un sobre cada eix) que aporten una potència total combinada de 331 CV i que li permet accelerar de 0 a 100 en 5,1 segons. Les seves bateries de 73,1 kWh de capacitat li permeten una autonomia superior als 500 quilòmetres, apunta la marca.
Gràcies a les millores tecnològiques i mecàniques, el nou Solterra pot arrossegar remolcs de fins a una tona i mitja de pes i pot carregar les bateries del 10% al 80% en només mitja hora en un punt de recàrrega ràpida.
Uncharted
El Subaru Uncharted és un cotxe totalment nou, més gran i més elevat que el Solterra i amb una suspensió específica anomenada X-Mode Dual que en millora les capacitats fora de l’asfalt.
Subaru ha anunciat tres versions mecàniques del nou Uncharted, amb una primera versió d’accés amb un motor que actua sobre l’eix davanter i unes bateries de 57,7 kWh de capacitat que prometen una autonomia de 445 quilòmetres. Per sobre d’aquest model d’accés, Subaru ha presentat una versió d’autonomia extensa (amb un motor gasolina que fa la funció de generador) i que permet allargar l’autonomia fins als 585 quilòmetres, i per acabar disposarà d’una versió AWD Dual Motor de tracció integral i dos motors de 338 CV amb una acceleració de 0 a 100 en 5 segons i capacitat d’arrossegament d’una tona i mitja, però amb una autonomia inferior (es redueix fins a 470 quilòmetres).
Nou e-Outback
L’Outback és un nom ja conegut dins la marca japonesa que ara passa a ser un cotxe totalment elèctric. El nou e-Outback disposarà de dos motors elèctrics i tracció total i una potència de 375 CV que li permetrà accelerar de 0 a 100 en 4,4 segons, una capacitat d’arrossegament de remolcs de fins a tona i mitja de pes i una autonomia de 450 quilòmetres gràcies a les bateries de 74,4 kWh de capacitat.
Aquest nou e-Outback disposarà d’una preparació específica per circular fora de l’asfalt gràcies a les proteccions dels baixos i una alçada lliure de 210 mm, associada a un sistema de repartiment de parell específic anomenat Symmetrical AWD.
Subaru no ha fet públics encara els preus dels nous models elèctrics, però ben probablement es mouran entre els 39.000 de les versions d'accés de tracció davantera i els 55.000 euros de les versions més potents, descomptes promocionals i ajudes institucionals a banda.