Motor Totterrenys

Toyota Land Cruiser MHEV: un 4x4 dièsel de tota la vida, però amb etiqueta ECO

El mític totterreny de Toyota estrena una nova versió híbrida lleugera

Land Cruiser MHEV
31/07/2025
1 min

El Toyota Land Cruiser és, per a molts, el millor totterreny del mercat, especialment després de la desaparició d’alguns dels seus grans rivals, com el Mitsubishi Pajero (Montero en el nostre mercat) o el Nissan Patrol, entre d’altres.

Toyota és una marca coneguda per la seva aposta pels vehicles híbrids convencionals, però encara mantenia un esquema de motors de combustió convencionals pels seus totterrenys. Fer servir un motor dièsel en un 4x4 pot semblar anacrònic en ple 2025, però té tot el sentit del món: els motors dièsel tenen millor parell per superar obstacles a la muntanya i sortir de situacions complicades, i mantenen uns consums inferiors als d’un gasolina equivalent.

Land Cruiser MHEV.

El nou Land Cruiser Mild Hybrid manté el motor dièsel 2.8 turbo de quatre cilindres, 204 CV i 500 Nm de parell associat a una caixa de canvis automàtica de vuit relacions, maridat amb un sistema de 48 V que fa les funcions de motor-generador que aporta 65 Nm de parell més a l'arrencar o aprofitar el sistema de frenada regenerativa per carregar la petita bateria híbrida.

Aquest nou sistema Mild Hybrid o semihíbrid permet homologar un consum de 10,2 L/100 km i unes emissions de CO₂ de 276 g/km. Tot i ser un consum de carburant elevat, és relativament contingut si tenim en compte les dimensions i el pes del vehicle, i no hauria de ser un impediment per als potencials compradors del Land Cruiser, que té un preu base de 87.950 euros i de 97.500 euros per la versió superior VX-L.

stats