Proves cotxes
Ferran Vital

Comparativa: Tesla Model S 100D vs. Skoda Octavia RS (Vídeo)

Representen el present i el futur de les berlines familiars de tall esportiu. Qui guanyarà, el tradicional Skoda Octavia RS o el tecnològic i modern Model S 100D?

Comparativa: Tesla Model S 100D vs. Skoda Octavia RS (Vídeo) Zoom

Ja ho hem dit en altres ocasions: els Tesla són els cotxes del futur. En aquesta ocasió hem volgut anar una mica més enllà i comparar les qualitats dinàmiques, la qualitat dels materials utilitzats i l’arsenal tecnològic del Tesla amb les d’un fabricant convencional i generalista.

El Model S 100D accelera de 0 a 100 en 4,2 segons, i té una velocitat màxima limitada de 250 km/h gràcies als seus dos motors elèctrics que ofereixen una potència combinada d’uns 700 CV de potència. En canvi l’Octavia RS utilitza un motor de gasolina de 4 cilindres que ofereix uns correctes 245 CV, molt lluny de la potència de l’elèctric californià.

Però el gran avantatge dels cotxes elèctrics és la seva capacitat de càrrega: el maleter del Model S arriba als 800 litres de capacitat, als quals cal sumar els 200 més que pot allotjar sota el capó gràcies a l’absència de la mecànica convencional (en canvi Octavia RS només té uns 550 litres); en canvi, el Model S 100D pesa 2.200 quilos, gairebé una tona més que el seu rival, a causa del paquet de milers de bateries d’ions de liti repartides per la plataforma del cotxe.

Pel preu del Tesla Model S 100D, que costa entre 110.000  i 130.000 euros, ens podríem comprar fins a tres Octavia RS 37.500 Euros. Però, tot i ser una diferència enorme, probablement el salt tecnològic entre els cotxes d’avui i els de demà puguin justificar el preu del Model S –per a aquells que ho puguin pagar-. Amb tot, aquest 100D costa menys que alguns Ferrari, Aston Martin o Lamborghini als quals pot arribar a guanyar en una cursa d’acceleració.

Per acabar, aquest Model S 100D pot carregar les bateries en tan sols 75 minuts en un 'supercharger', i té una autonomia real d'uns 594 quilòmetres, no gaire menys que un dipòsit sencer de l'Octavia RS en condicions urbanes i dinàmiques. I ara agafeu-vos fort: el preu d'omplir les bateries del 100D és d'uns 14 euros de mitjana -encara menys si escollim les hores amb tarifes més econòmiques o utilitzem un 'supercharger'-. Per contra, omplir el dipòsit de gasolina de 98 octans mai baixarà dels 60 o 65 euros.